nyt alko pakko säästäminen. vinkkejä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Ruusulähde:
http://www.martat.fi/neuvot_arkeen/ruoka/reseptit/

Täältä löytyy kaikenlaisia vinkkejä! Kuin paljon käytätte sitä motskaria ..... voisko sen myyntiä harkita? :saint:

ei mies suostu sitä myymään, ja mies kulkee sillä kesällä kaikki menot mitkä olis muuten pakko ajaa autolla. moottoripyörä kuluttaa huomattavasti vähemmän kuin auto, eli ei oikeen kannata myydä. auto seisoo kesän, minä vähän tarviin, mies kulkee moottoripyörällä. talvi ajellaan autolla...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras2:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
niitä välipala vinkkejä otetaan edelleen vastaan. mitä syödä leivän tilalla jos jätän sen ostamatta....
Leipää ja sämpylöitähän kannattaa leipoa itse, tulee paaaljon halvemmaksi on parempaakin!

mulla keliakia joten leipominen ei tule yhtään sen halvemmaksi. gluteenittomat jauhotkin todella kalliita-.....

Alkuperäinen kirjoittaja vieras2:
niitä välipala vinkkejä otetaan edelleen vastaan. mitä syödä leivän tilalla jos jätän sen ostamatta....
Leipää ja sämpylöitähän kannattaa leipoa itse, tulee paaaljon halvemmaksi on parempaakin!

mulla keliakia joten leipominen ei tule yhtään sen halvemmaksi. gluteenittomat jauhotkin todella kalliita-.....

maissi hirssi ja vastaavat. Eivätkö ne käy?

Alkuperäinen kirjoittaja mm:
perheessä minä, mies ja 6v poika. poika eskarissa 4h/päivä. molemmat ollaan työttömiä. eli pakko säästää jostain.
mies laittaa moottoripyörän seisontaan ensi kuun alusta et ei mene siihen rahaa. auto meillä on mut miehen porukat maksaa sen vakuutusmaksut, vähällä käytöllä ollu. nyt syksyllä mies tarvii kun alkaa käydä hirvimetsällä.
lehtitilaukset karsittu pois.
sähköyhtiö vaihdettiin kun toinen oli halvempi.

vaatteita ei tarvii nyt ostaa, minulle ja pojalle pakko hankkia ennen talvea talvikengät. kanavapaketti peruttu....
ruoka:
minulla keliakia ja laktoosi vaiva. ajttelin jättää leivät ja makaroonit ostamatta. Mutta mitäs voisin syödä välipalana ja iltapalana leivän tilalla??
maitoa voisin laittaa vain kahviin jota juon 2x päivä ja teehen 2x päivä. aamu puurosta en haluis luopua, eikä puhdas kaura ihan kauheesti maksa.

muuten syödään aika halpalinjalla. ei syödä mitään valmistuotteita, juustoa syödään halvinta mitä kaupasta löytyy. samoin miehen käyttämä leikkele.

poika vois luopua muroista. muita välipala vinkkejä kuin leipä ja jogurtti??

missä vielä säästää??

mitäs jos menette ihan töihin. mukavampaa kuin loisia veronmaksajien ja vanhempienne rahoilla.

Alkuperäinen kirjoittaja just:
Alkuperäinen kirjoittaja mm:
perheessä minä, mies ja 6v poika. poika eskarissa 4h/päivä. molemmat ollaan työttömiä. eli pakko säästää jostain.
mies laittaa moottoripyörän seisontaan ensi kuun alusta et ei mene siihen rahaa. auto meillä on mut miehen porukat maksaa sen vakuutusmaksut, vähällä käytöllä ollu. nyt syksyllä mies tarvii kun alkaa käydä hirvimetsällä.
lehtitilaukset karsittu pois.
sähköyhtiö vaihdettiin kun toinen oli halvempi.

vaatteita ei tarvii nyt ostaa, minulle ja pojalle pakko hankkia ennen talvea talvikengät. kanavapaketti peruttu....
ruoka:
minulla keliakia ja laktoosi vaiva. ajttelin jättää leivät ja makaroonit ostamatta. Mutta mitäs voisin syödä välipalana ja iltapalana leivän tilalla??
maitoa voisin laittaa vain kahviin jota juon 2x päivä ja teehen 2x päivä. aamu puurosta en haluis luopua, eikä puhdas kaura ihan kauheesti maksa.

muuten syödään aika halpalinjalla. ei syödä mitään valmistuotteita, juustoa syödään halvinta mitä kaupasta löytyy. samoin miehen käyttämä leikkele.

poika vois luopua muroista. muita välipala vinkkejä kuin leipä ja jogurtti??

missä vielä säästää??

mitäs jos menette ihan töihin. mukavampaa kuin loisia veronmaksajien ja vanhempienne rahoilla.

Nyt rupes oikeesti vituttamaan! esim . minä olen ollu töissä aina! ja niin v'''''sti vpo töitä tehdä,,,todettu stressi ihottumat yms. Mies painoi niin kaamesti töitä että se oli ihan sekasin,,,sitten tuli LAMA ja kummankin firma leikkas ja kumpikin pihalle,,,joten voi vttu,,seuraava valopää kuka noin veikkaa tänä aikana niin huhuhuh. Tarhat yms luonnollisesti irtisanottu kun ei tahdota varata paikkaa kun ei ole varmoja duuneja, jolloin nekin paikat on joltain pois,,,,miten menet mihinkään kun paikoja ei ole, ja ne jotkut 1000e/kk paikat on sellasia ettei yksinkertasesti pysty kun pitää tarhatkin maksaa,,,,Ap:lle tiedän miltä tuntuu ja älä annna näiden valopäiden masentaa,

Kyllähän sä voit leipoa muulle perheelle. Itsellesi sitten erikoistuotteet. Saathan korvausta keliakiasta, vaikka se onkin pieni raha.

Onko työllisyystilanteessa näköpiirissä paranemista? Jos tulonne ovat noin pienet, mikä tahansa hanttihommakin on merkittävä. Voisitko ottaa hoitolapsia, kun kerran kotona olet. Osaatko tehdä käsitöitä? Voisit myydä villasukkia ym vaikka Huutonetissä tai myyjäisissä. Lehtien jako, pullojen kerääminen ym auttaa merkittävästi.

Jos tykkäätte jogurteista ja viileistä, voisit koittaa tehdä viiliä itse. Ja vaikka se ei sinulle sopisi, muun perheen ei tarvitse noudattaa sinun ruokavaliotasi.

Toivottavasti tilanne helpottaa ja tämä on väliaikaista.

Tee niistä keräämistäsi marjoista kiisseleitä ja marjapiirakoita. Sekä terveellisiä smoothie-juomia. Sienistä sienipiirakkaa. Tai no niin varmaan teetkin :ashamed:
Leipä onkin ihan turha juttu, ei sitä tarvihe ollenkaan.
Sori, en osaa enempiä auttaa, vaikka ittekin olen välillä melkein nälkäkuurilla.

Herkuttelussa voi säästää. Eli karkit, jätskit ja sipsit jätetään ostamatta. Ja tietenkin tupakat ja alkoholit.
Pitkiä reissuja ei tehdä, eli polttoaineessa säästää siten.
Ei elokuviin, ei pääsymaksullisiin juttuihin.
Kampaamoasiat hoidetaan kotona. Mieheltä ja pojalta hiukset lyhyiksi leikkurilla. Itselle pitkä tukka, jonka latvat mies leikkaa. Väriksi korkeintaan itselaitettu kerran pari vuodessa.
Ei kalliita harrastuksia. Kirjasto ja lenkkeily ei maksa.
Huutonettiin myyntiin kamaa kotoa.

joo. töitä on etitty, ihan muiltakin aloilta kuin omalta. mies haki jopa ruumisauton kuljettajaksi. jatkuva työnhaku päällä, hakemuksia lähetetty vähän väliä. mutta kun töitä ei vaan saa, vaikka työkokemustakin paljon, kun niin paljon hakijoita.

herkkuja ei tarvii ostaa kun ei niitä kukaan syö, ei edes poika, sille kun ei karkit ja limpparit kelpaa. elokuvissa ja muissa pääsymaksullisissa tapahtumissa ei olla käyty aikoihin.
kampaamoa ei tarvii, mies kalju, poika haluu pitkät hiukset jotka minä tasotan, mun hiukset leikkaa kaveri, tai no ei pitkiä tarvii usein ees leikata.
kenellään meillä ei harrastuksia jotka maksas jotain. vaikka terveyskeskuksen kunto-ohjaaja sano et aloittaa kuntoilu kotona ja jatkaa kuntosalilla, et saan niskan ja hartijat kuntoon, mut ei mulla oikeesti oo vara. pitää vaan koittaa noita ohjaajan jumppa ohjeita...

et kaikki jo karsittu... en tiedä mistä vielä vois säästää. koirakin kuoli joulun jälkeen niin siihenkään ei mene rahaa...

joo. töitä on etitty, ihan muiltakin aloilta kuin omalta. mies haki jopa ruumisauton kuljettajaksi. jatkuva työnhaku päällä, hakemuksia lähetetty vähän väliä. mutta kun töitä ei vaan saa, vaikka työkokemustakin paljon, kun niin paljon hakijoita.

herkkuja ei tarvii ostaa kun ei niitä kukaan syö, ei edes poika, sille kun ei karkit ja limpparit kelpaa. elokuvissa ja muissa pääsymaksullisissa tapahtumissa ei olla käyty aikoihin.
kampaamoa ei tarvii, mies kalju, poika haluu pitkät hiukset jotka minä tasotan, mun hiukset leikkaa kaveri, tai no ei pitkiä tarvii usein ees leikata.
kenellään meillä ei harrastuksia jotka maksas jotain. vaikka terveyskeskuksen kunto-ohjaaja sano et aloittaa kuntoilu kotona ja jatkaa kuntosalilla, et saan niskan ja hartijat kuntoon, mut ei mulla oikeesti oo vara. pitää vaan koittaa noita ohjaajan jumppa ohjeita...

et kaikki jo karsittu... en tiedä mistä vielä vois säästää. koirakin kuoli joulun jälkeen niin siihenkään ei mene rahaa...

no siis hakekaa paskatöitä eikä mitään kuljettajan paikkoja. kaikkihan nyt haluaa tuollaisia helppoja töitä, vaikka ilmaiseksi moni ajaa autoa työkseen. siivous ja lastenhoito. alkakaa perhepäivähoitajiksi? raskaille ja huonostipalkatuille töille ei löydy tekijöitä.

kevyttä ja helppoa työtä on hakemassa varmaan satoja...joku autonkuljettaja.

siivous, pph, henk.koht. avustaja. töitä on pilvin pimein.

no mies vois mennä noihin töihinkin. minä en kun mulla paha olkapäävamma joka rajoittaa melkoisesti tätä työn hakua....

kevyttä ja helppoa työtä on hakemassa varmaan satoja...joku autonkuljettaja.

siivous, pph, henk.koht. avustaja. töitä on pilvin pimein.

no mies vois mennä noihin töihinkin. minä en kun mulla paha olkapäävamma joka rajoittaa melkoisesti tätä työn hakua....

millonhan ne alkavat työkkäristä osoittaa miehillekin oikeita raskaita työtä? pph, siivooja, kodinhoitaja, lastenhoitaja, henk.koht. avustaja jollekin vammaiselle?

vai pitääkö miesten päästä aina helppoihin ja kevyisiin, rattiin, painelemaan nappuloita tehtaaseen, valvomaan, istuskelemaan pukuhuoneeseen muka talonmieheksi....

niin, ja teillä ei hoitomaksuakaan tule paljon, joten huonopalkkainen pph: n työkin kävisi teille.

Täytyy sanoa, että itse en kyllä pistäisi lastani sellaiselle pph:lle, joka ei asiasta ole kiinnostunut ennenkuin rahaa tarvitsee. Ei koulutusta tahi aikaisempi koulutus ihan jotain muuta...

Arvostan lastenhoitajan työtä sen verran ja vaadin sisällöltä vähän enemmän :)

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Juuston rasva ei minusta ole mikään huono juttu. Kun energian saanti tulee nopeammin täyteen, voi syödä muuta ruokaa vähemmän.

1000mg kalsiumia tulee täyteen esim noin 8dl laktoositonta maitojuomaa eli sen vajaat 2e riippuen ostopaikasta.

Kaksi tablettia kalkkipuristetta (100kpl taisi maksaa vajaat 12e kun äsken ostin, tosin en katsonut oliko halvinta) eli 24 senttiä. Mutta toki pitää sitten jostain saada tarvittava energia myös katettua...

Juustoa (esim emmental) tarvitsee 100gr. 350gr paketti maksoi noin 4.5e eli 1.4e. Halvempaakin juustoa on, mutta kalsiumin määrät vaihtelevat. Edamissa on vähemmän ja turunmaassa taas enemmän.
Laktoositon maito

Kuten arvasin, pillerit tulevat siis halvemmaksi kuin maito.

niin nuita kalkkitabletteja isolla hintahaitarilla. Itse tarvin 1000mg kalsiumia ja d-vitamiinin lisäksi. Tavallinen maito tulisi minulla halvemmaksi kuin nuiden kalkkitablettejen syönti, mutta en ole verrannut laktoosittomaan maitoon. No minun kohdalla asialla ei väliä, kun en pysty kumpaakaan maitoa juomaan.

Hmm. Tinkikää kaikesta muusta, mutta älkää ruuasta. Sen minkä siinä säästää, menee tuplasti sairasteluun. Leivo itse paljon ja valmista ruokia perusraaka-aineista isoja määriä kerrallaan.

Yhteistyössä