Nyt apua! Mitä tarjolle uutenavuotena? Kertokaa menunne

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Juuri kotiuduttu reissusta ja huomenna tulee kavereita juhlistamaan uuttavuotta. Mitä pöytään? Tykkään laittaa ruokaa ja kokeilla uusia juttuja avoimin mielin, mutta nyt lyö pää tyhjää, kun aikaa suunnitteluun ei ole ollut. Ei lapsia tai ruokarajoitteisia mukana.

No, meillä on:

Juustoisia herkkunakkeja
Burritoja
Lihapiirakoita
Sipsejä ja erilaisia dippejä
Coca-colaa

Eipä siis erikoista. Laitat vaan monipuolisesti jotain naposteltavaa pöytään, just jotain sipsejä ja sit lämmintä ruokaa esim. nuo mun burritot.
Joku kinkkupiirakka ois aika jees mutta en jaksa alkaa tekemään ;)

Lohkoperunoita, salaattia ja jotkut hyvät pihvit.

Tai sitten vois olla ihan perinteisiä nakkeja, perunasalaattia.

Tortillat ovat kanssa hyvä vaihtoehto, sillä sitten jokainen saa laittaa täytteeksi mitä itse haluaa.

Tai sitten voi tehdä uunissa tortillat/fajitakset valmiiksi. Täytteeksi vaikka broileria, juustoraastetta, tomaattia, mitä vaan haluaa. Latoo täytetyt tortillat vuokaan, päälle juustoraastetta ja uuniin lämpenemään, niin että juusto sulaa nätisti. Ei liian kuumaan uuniin, sillä sitten tortilla letut vaan palaa (nimimerkillä: kokemusta on). Ja tarjolle sitten hyvää salaattia, jossa esim avocadoa.

Meillä on uuniperunat kylmäsavulohi täytteellä, leipäjuustoinen salaatti viinirypäleillä, limpsaa, sipsiä ja juureksia parilla eri dipillä, vaahtokarkkeja.

Minä olen huomenna töissä klo 19 asti. Siksi meillä tehdään fondueta. Yksinkertaista ja hyvää. Pari kastiketta kyytipojaksi, tuoretta patonkia ja salaattia. Lisäksi mies saa hakea jotain pientä suolaista naposteltavaa.

Possu file, pippurikastike, lohkikset ja fetasalaatti.

Illalla nakit ja peruna salaatti

Naposteluun sipsiä, dippiä ja nameja.

Meille ei kyllä oo tulossa vieraita että en osaa sanoa mitä tarjoisin jos syöjinä oisi muitakin kun vaan oma perhe.

Chili con carne riisillä, salaattia..teen itse guacamolen ja salsan, nachoja, kurkku- ja porkkanatikkuja joita voi dipata, yöpalaksi saaristolaisleipää poro- ja broiskutäytteellä.

Mä tekisin vaan jotain naposteltavaa. Vaikka coctailtikkuihin, juustokuutioita ja lihapullia tai kirsikkatomaattia tai viinirypäleitä.
Sit sellaisia rieskarullia, et ensin rieskan päälle jotain hyvää levitettä, vaikka ruhosipuli. Sit juustoo, makkaraa ja salaatin lehtiä. Rieska kääritään rullalle. Sit leikataan siitä sellasia "palasia" ja coctailtikulla kiinni.
Joku suolainen piirakka on myös hyvä. Fetapiirakka, sinihomejuustopiirakka tai vaikka molempia juustoja sekasin. Kinkku-paprikapiirakka! Siinäpä jottain.

• Tykkää
Reactions: maissiprinsessa
Päivällä teen muutaman pellilisen pitsaa, illalla itse tehtyä peruna- ja italiansalaattia ja nakkeja. Jälkkäriks luumutäytekakku, joka jäi jouluna tekemättä. Lisäks sipsejä ja dippejä.

Mä tekisin vaan jotain naposteltavaa. Vaikka coctailtikkuihin, juustokuutioita ja lihapullia tai kirsikkatomaattia tai viinirypäleitä.
Sit sellaisia rieskarullia, et ensin rieskan päälle jotain hyvää levitettä, vaikka ruhosipuli. Sit juustoo, makkaraa ja salaatin lehtiä. Rieska kääritään rullalle. Sit leikataan siitä sellasia "palasia" ja coctailtikulla kiinni.
Joku suolainen piirakka on myös hyvä. Fetapiirakka, sinihomejuustopiirakka tai vaikka molempia juustoja sekasin. Kinkku-paprikapiirakka! Siinäpä jottain.

Ruhosipuli, mun lemppari...:D

meillä jääkaapissa pieni kinkunpalanen ja lohifilee, joten niistä aion tehdä. Ehkä lohkoperunat kaveriks tms.. En uuden vuoden juhlia sen kummemmin "suunnittele". Kasvisgratiinikin maistuisi.

Meilläkin syödään tortilloja, jotka jokainen saa täyttää itse. Täytevaihtoehtoina on kanaa ja jauhelihaa, paprikaa, papuja, kurkku, tomaattia, perusjuustoraastetta ja sitä tex-mex versiota, samoin ne normitex-mex-kastikkeet. Kermaviiliä on tarjolla tulisuutta tappamaan.

Taco veneitä:
jauheliha, paprika, jalopeno, juusto
tonnikala, ananas, herkkusieni, juusto

Prinssi nakkeja, peruna- ja punajuuri salaattia.
Sipsejä, popparia, karkkeja.

Fantaa, Pommacia ja Cokista.

Me sovimme että jokainen saa toivoa jotain.

Eli:
lapsille pikkupizzoja ja lihapullavartaita.
ukolle pieniä lihapiirkoita.
minulle, apelle ja anopille sushia ja valkosipulietanoita.

Ei mikään "tasapainoinen" menyy, mutta jos pienellä sakilla uutta vuotta vastaanotetaan niin miksei saisi kunkin mieltymyksiä toteuttaa ja muut unohtaa?

:)

Yhteistyössä