Nyt apuja! Mua yritetään kusettaa oikein rankalla kädellä:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huijattu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huijattu

Vieras
Ostin 1,5 vuotta sitten kännykän, hinta 600 euroa. Känny lähti heti vaihtoon, koska se ei edes auennut ongelmitta. Sain kuulla, että koko erä vedettiin pois markkinoilta.

Tyhmänä halusin tilalle saman puhelimen, enkä vaihtanut toiseen merkkiin. Uusi puhelin alkoi nikotella n. 2 kk käyttöönotosta, viat olivat samantyyppisiä kuin edeltäjässä. Virta katkeili, puhelin ei latautunut, softa oli sekaisin. Yritin purkaa kauppaa, mutta aina myyjäliike keksi uuden mutkan, miksi purkamisen eteenpäinhoito sillä kertaa jäi.

No, laitoin puhelimen kaappiin, jossa se seisoi 8-9 kk. Päätin kuitenkin taannoin, että vien aparaatin korjaukseen/ puran kaupan, koska en halunnut takuun menevän umpeen.

Tänään sain vastauksen myyjäliikkeestä. Kosteusvahinko rikkonut puhelimen. SIIS MITÄ V***TUA?!? Puhelin ei todellakaan ole kastunut/ kostunut yhtään missään vaiheessa!!!! Korjauslasku olisi kuulemma 218 euroa. Myyjä ei vihjannut siinä vaiheessa, että nykyään puhelimen saa uutena 240 eurolla. Eli ei paljon kannata korjata. Myyjä siinä sitten kyselemään hymyssä suin, että pistetäänkö puhelin korjaten. Sanoin, että ei todellakaan laiteta, haluan puhelimen asap takaisin, ja kysyn kuluttaja-asiamiehen mielipiteen asiasta.

Voinko ennen yhteydenottoa viranomaistahoon viedä puhelimen johonkin toiseen korjaamoon katsottavaksi? Vai meneekö se niin, että tiettyä merkkiä korjaa Suomessa tietty korjaamo? Ihan sama mitä asian tarkistaminen maksaa, tässä on nyt periaatteesta kyse.

No se on kastunut sulla jotenkin, ei puhelimeen tuu kosteusvaurioita pelkän valmistusvirheen takia. Miks olit laiska ja säilytit puhelinta niin kauan kaapissa? Ärsyttää ihmiset jotka omien virheiden takia uhkailee kuluttaja-asiamiehellä.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
en osaa vastata kysymykseen, mutta kerro ihmeessä MIKSI odotit 8-9 kk ???

Koska mies osti mulle uuden puhelimen. Sillä meni hermot siihen, että minua ei useinkaan saanut kiinni, koska puhelin ei soinut, vaikka siihen yritti soittaa...

Ja olen lisäksi pienen lapsen äiti, joten ei ollut hirveästi mielenkiintoa tuhlata ruutia tuulimyllyjä vastaan taisteluun...

Meillä pojalle ostettiin puhelin tammikuussa. Rupes juonitteleen huhtikuussa se vietiin huoltoon korjattiin ei toiminut, vietiin huoltoon siihen vaihdettiin osia ei toiminut, kolmennella huoltokerralla huomattiin, että puhelin oli kastunut. Huoltojen välin puhelin oli meidän vitriinikaapissa johon ei kyllä kosteutta mee. Ja pojan puhelin on ihan Nokialainen. Tai siis oli

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No se on kastunut sulla jotenkin, ei puhelimeen tuu kosteusvaurioita pelkän valmistusvirheen takia. Miks olit laiska ja säilytit puhelinta niin kauan kaapissa? Ärsyttää ihmiset jotka omien virheiden takia uhkailee kuluttaja-asiamiehellä.

EI TODELLAKAAN OLE KASTUNUT. MITENKÄÄN. Siksi vienkin asian eteenpäin! Jos kallis puhelin leviää oltuaan normaalikäytössä, kyllä todellakin vaadin valmistajan vastuuseen. Miksi lähtisin valehtelemaan siitä, onko puhelin kastunut? En voittaisi asialla yhtään mitään. Se on samanlainen tavaran virhe kuin muutkin, jos puhelimeen tulee kosteusvaurio ei yhtään mistään eli ilmeisesti sitten huoneilman itseensä sitomasta kosteudesta?

Tiesittekö muuten, että jos puhelimessa on kolhuja, niin takuu ei korvaa, vaikka vika olis mikä, siis vaikka olis valmistusvirhe? Ne ei varmaan edes avaa puhelinta, vaan katsoo, että jaa pinnalla kolhuja, ei korvata.

Mäkin vein vasta jouluna saamani kännykän huoltoon. Katsotaan, tuleeko sama tuomio kuin sulle. :( Jos tulee, niin merkki kyllä vaihtuu.

Mitäs jos ottaisit suoraan valmistajaan /maahantuojaan yhteyttä?

Meillä pojalle ostettiin puhelin tammikuussa. Rupes juonitteleen huhtikuussa se vietiin huoltoon korjattiin ei toiminut, vietiin huoltoon siihen vaihdettiin osia ei toiminut, kolmennella huoltokerralla huomattiin, että puhelin oli kastunut. Huoltojen välin puhelin oli meidän vitriinikaapissa johon ei kyllä kosteutta mee. Ja pojan puhelin on ihan Nokialainen. Tai siis oli

Just, todella kiva... No, miten kävi? Jouduitteko maksamaan huollot tai saitteko purettua kaupan?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

EI TODELLAKAAN OLE KASTUNUT. MITENKÄÄN. Siksi vienkin asian eteenpäin! Jos kallis puhelin leviää oltuaan normaalikäytössä, kyllä todellakin vaadin valmistajan vastuuseen. Miksi lähtisin valehtelemaan siitä, onko puhelin kastunut? En voittaisi asialla yhtään mitään. Se on samanlainen tavaran virhe kuin muutkin, jos puhelimeen tulee kosteusvaurio ei yhtään mistään eli ilmeisesti sitten huoneilman itseensä sitomasta kosteudesta?

Oot puhunut siihen ulkona ja on ripeksinyt vettä. Toi nyt on ääliömäistä väittää, että kyseessä on valmistusvirhe jos puhelimessa on kosteusvaurio, se ei voi tulla kun sen jälkeen kun sä oot ottanut puhelimen käyttöön.

Kastuu jo siitäkin, että puhut suihkun jälkeen puhelimeesi tai lapsi on laittanut suuhunsa.

Olen puhunut suihkun jälkeen, mutta tukka on kuivattu pyyhkeellä. Enkä ole (muistaakseni) puhunut sillä tavalla kovin usein. Kyllä minun mielestäni puhelimen pitäisi kestää kuivatun kostean tukan läheisyys, koska tukkani on vielä eika lyhyt!

Just, todella kiva... No, miten kävi? Jouduitteko maksamaan huollot tai saitteko purettua kaupan?

Mää ostin itelle uuden puhelimen ja poika sai mun vanhan toimivan kännykän. En todellakaan TAJUA miten sitä "kosteusvauriota" ei huomattu osan vaihdon yhteydessä. Eikä meilläkään ole mitään höyrylähteitä lähettyvillä. Mutta opittiinpahan, ettei noilla puhelimilla oo takuuta. Taitaa olla tuo "kosteusvaurio" olla yleensä vain takuun kiertämistä.

Kastuu jo siitäkin, että puhut suihkun jälkeen puhelimeesi tai lapsi on laittanut suuhunsa.

Olen puhunut suihkun jälkeen, mutta tukka on kuivattu pyyhkeellä. Enkä ole (muistaakseni) puhunut sillä tavalla kovin usein. Kyllä minun mielestäni puhelimen pitäisi kestää kuivatun kostean tukan läheisyys, koska tukkani on vielä eika lyhyt!

Jotkut puhelimet ei sitä kestä. Toiset kestää ulos sateeseen unohtumisenkin.

Mää ostin itelle uuden puhelimen ja poika sai mun vanhan toimivan kännykän. En todellakaan TAJUA miten sitä "kosteusvauriota" ei huomattu osan vaihdon yhteydessä. Eikä meilläkään ole mitään höyrylähteitä lähettyvillä. Mutta opittiinpahan, ettei noilla puhelimilla oo takuuta. Taitaa olla tuo "kosteusvaurio" olla yleensä vain takuun kiertämistä.

Epäilen itse vakavasti samaa, väite kosteusvauriosta kun tuntuu aivan älyttömältä... Siksi vienkin asian eteenpäin. Ja tein muuten sellaisen päätöksen, että en osta enää kalliita puhelimia satasen aparaatit saavat jatkossa kelvata, kunhan tästä miehen ostamasta aika jättää.

Jotkut puhelimet ei sitä kestä. Toiset kestää ulos sateeseen unohtumisenkin.

Voin juristina kertoa, että jos ei sitä kestä, silloin kyseessä on aika isolla todennäköisyydellä tavaran virhe. Puhelimen kun tulee kestää normaali käyttö. Ei voida olettaa, että käyttäjä föönaa rutikuivaksi lyhyen tukkansa ennen puhelimeen vastaamista. Joka kerta.

Ystävän mies on korjaamolla töissä(powermill) eli voin vakuuttaa ap:lle, että on turha toivoa liikaa kuluttaja-asiamieheltä. Saat samanlaisen vastauksen: kosteusvauriot eivät kuulu takuun tai valmistusvirheen piiriin, kiitos soitosta ja näkemiin! Tai tietysti voit saada ympäripyöreän vastauksen josta ei ota kukaan selvää.
Tottakai aina voit uhata käräjille mutta yleensä jää pelkkä puheeksi ja päivän paras vitsiksi korjaajien kahvihuoneessa.

Yhteistyössä