Nyt autatte mua tässä isossa ongelmassa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bad Virgin-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Bad Virgin-

Aktiivinen jäsen
03.01.2008
43 331
1
36
No,mun hemppa senkun laskee laskemistaan ja rautalisänä käytän nyt obsidania, ei apua ollenkaan,sama kuin pyyhkisi setelillä peppua.

Mikä rautalääke auttais mua,kun en enää jaksa tätä väsymystä :ashamed:

Ethän ota sen raudan kanssa mitään maitotuotteita? Mun muistaakseni pari tuntia pitäis olla väliä maitotuotteiden ja raudan välissä. Ja sitten taas c-vitamiinia kannattaa ottaa yhdessä raudan kanssa. Mä esim. otin rautatabuni (retafer) appelsiinimehun kanssa ja söin joka aamu ruisleipää vielä lisäksi

Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:
Ethän ota sen raudan kanssa mitään maitotuotteita? Mun muistaakseni pari tuntia pitäis olla väliä maitotuotteiden ja raudan välissä. Ja sitten taas c-vitamiinia kannattaa ottaa yhdessä raudan kanssa. Mä esim. otin rautatabuni (retafer) appelsiinimehun kanssa ja söin joka aamu ruisleipää vielä lisäksi

En ota,mutta kai mä olen sitten pitänyt liian pienen välin noiden välillä,ärsyttää :kieh:

Mulle autto parhaiten semmonen rautalääke, missä oli c vitamiinia mukana.

Ja sit mikä autto eniten, niin hormonikierukka. Ekan kerran elämässä mun hemppa nousi yli 120 kun olin sen saanut.

Terkka sanoi mulle myös, että tee ja kahvi haittaa raudan imeytymistä. Sitä ennen olin aina nielassut rautatabut aamuteen mukana. Sain myös sellaisen vinkin, että kannattaa ottaa rauta c-vitamiiniporejuoman kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja voimia:
eiks ny teeveessäi mainosteta jotai uutta rautavalmistetta..? nimee en kyllä muista

oisko jotain f:llä alkavaa. taitaa olla poretabletti.
kannattaa varmaan kysyä apteekista mitä ne suosittelee. :hug: tai neuvolalääkäriltä kun on seuraava käynti.

Alkuperäinen kirjoittaja mom:
Terkka sanoi mulle myös, että tee ja kahvi haittaa raudan imeytymistä. Sitä ennen olin aina nielassut rautatabut aamuteen mukana. Sain myös sellaisen vinkin, että kannattaa ottaa rauta c-vitamiiniporejuoman kanssa.

Mä juon kahvia vissiin liikaa päivässä :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kokeiles sellaista Krauber blutsaftia....tai jotain sinne päin,en varmaan osannu ihan oikein kirjoittaa.

Onko ne tälleen raskaana ollessa turvallisia :whistle:

No mulle ainakin äippäneuvolantäti sitä suositteli niin kai se on :) Ite en kyllä ehtinyt sitä kokeilemaan kun tuli toksemia ja vauva otettiin ulos ennenaikojaan.Sektion jälkeen oli sit hemppa 85 ja siihen söin rautatabletteja+ c-vitamiinitabletin yhtäaikaa,sekin auttoi hempan nousuun ja väsymys katosi :)

Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja voimia:
eiks ny teeveessäi mainosteta jotai uutta rautavalmistetta..? nimee en kyllä muista

oisko jotain f:llä alkavaa. taitaa olla poretabletti.
kannattaa varmaan kysyä apteekista mitä ne suosittelee. :hug: tai neuvolalääkäriltä kun on seuraava käynti.

En jaksa odottaa sinne asti,tuntuu että laskee laskemistaan hemppa ja väsymys pahenee :|

mull neuvolasta sanottiin, että kannattaa ottaa rauta aina öisin, jos muutenkin nousee esim. vessassa käymään. siten ei tarvitse raskaana ollessa "paastota" 2 tuntia ennen ja älkeen raudan ottamisen. ja tosiaan c-vitamiinia lisäksi, niin imeytyy tehokkaammin.

Alkuperäinen kirjoittaja vara:
mull neuvolasta sanottiin, että kannattaa ottaa rauta aina öisin, jos muutenkin nousee esim. vessassa käymään. siten ei tarvitse raskaana ollessa "paastota" 2 tuntia ennen ja älkeen raudan ottamisen. ja tosiaan c-vitamiinia lisäksi, niin imeytyy tehokkaammin.

Arvaa muistanko yöllä napata sen :saint:

Floradix Kräuterblut-Saft. Itselläni sillä nousi viikossa! Muita rautavalmisteita sain syödä kuukausitolkulla, mutta heti kun aloin tuota juoda niin johan hb nousi. Suosittelen! Saa käyttää raskausaikana.

Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja lfglsk:
Kokeile Maltoferia, sen voi/kantsii ottaa ruuan kanssa.
Ite oon syönnyt nyt 2vko, ja Hb arvoa en tiiä, mut en oo yhtä väsynyt ja voimaton ku aiemmin..

Pitääkö siinä miten varoa maitotuotteita?

Mä oon just harjoittelus neuvolas, ja meil kävi tuote-esittelijä siitä firmasta joka valmistaa maltoferia, sanoi että sen voi ottaa d-vitamiinin ja kalsium pillerin kera. OTa vaikka aamuisin leivän hedelän ym kanssa.

Yhteistyössä