Nyt autatte mua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bad Virgin-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
FINLAYSON
Olisit heti sanonut, että tuo pussilakana on Finlaysonilta! Minähän olen ostanut sieltä kaikki verhot maailman sivu - tai ainakin melkein... Eihän ne mitään kalliita ole, tai sitten on...
http://www.finlayson.fi/Ruusumuumi.10781.0.html

Teidän Muumi-peiton sivuilta pääsi Cotton-aluslakanoihin, mistä näet juuri, että esimerkiksi taivaan sininen kävisi. No, minähän ehdotin jo sitä, kyllä minä tiedän... P.S. En voinut lisätä enää toista suoraa linkkiä, kun palsta ei hyväksy sitä, joten mene noilta Ruusumuumin sivuilta tänne.

Kyselit miten olisi vaaleankeltainen? Ostin joskus vuosia sitten Finlaysonilta vaaleankeltaiset juuri sopivasti läpi näkyvät, mutta kuitenkin peittävät verhot, II-laatua. Ovat olleet tosi hyvät. Finlayson osaa tehdä fiksun värisiä ja kuosisia verhoja ja pussilakanoita.

P.S. Toivokaa Joulupukilta lissää Finlaysonin Muumi-pussilakanoita. Tyttö on vasta pieni ja lakanoille on tarvetta. Voisitko nyt harkita, että ostaisit vaan jotkut esim. vaalean keltaiset verhot taustalle ja ne sopisivat sekä näihin Muumi-verhoihin että myös Joulupukilta tuleviin toisenlaisiin Muumi-verhoihin. Eikös se olisi käytännöllistä? Ja kun ette ole tässä asunnossakaan niin kauaa, niin ostaisit reilun mittaiset nyt heti kerralla, jättäisit piiloon lissää kääntövaraa ja ne sopisivat sitten seuraavaankin asuntoon. Käytännöllistä.

RETROSIVUILTA POIMITTUA

Samantyyliset värit kuin pussilakanassa. Suurina pintoina kuitenkin aikamoinen pari pussilakanalle. Riiteliskö nämä? Entä tästä kappa tai sivupaneeliverhot, jotka toisi ikään kuin Muumimaailman metsää ripauksen sivustoille. Mitä tyttölapsi tykkäisi sellaisesta Muumimetsästä?
http://www.reprodepot.com/kgtrrd.html

Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Mistä mä löydän tähän sopivat verhot,retrotyylisiä olen yrittänyt likan tulevaan huoneeseen metsästää,mutta mistä niitä löytää :(

Tälläsen ihkun pussarisetin tilasin anttilasta

7101496.jpg

Ettekö käytä päoväpeitettä?? Yleensä verhot on päiväpeitteeseen sopivat, ei pussilakanat näy kun yöllä.

Meillä on muuten kaikilla nuo pussilakanasetit, ovat kyllä aivan ihanat ja sellaiset pehmoiset!! :)
Ja mä kyllä myös valkkaisin luultavasti ihan yksiväriset verhot, tykkään värikkäistä pussilakanoista joten verhot ovat meillä vaaleat.

Alkuperäinen kirjoittaja santsu:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Mistä mä löydän tähän sopivat verhot,retrotyylisiä olen yrittänyt likan tulevaan huoneeseen metsästää,mutta mistä niitä löytää :(

Tälläsen ihkun pussarisetin tilasin anttilasta

7101496.jpg

Ettekö käytä päoväpeitettä?? Yleensä verhot on päiväpeitteeseen sopivat, ei pussilakanat näy kun yöllä.

Tätä minäkin mietin, että miksi verhojen pitä sointua PUSSILAKANOIHIN??

Hei, tyttö on vasta alle 3-vuotias... Osallistuin joskus vuosia sitten Steiner-nukkekurssille, oottehan vähän kuulleet Steiner-pedagogiikasta. Älkää peljätkö nyt! Siellä korostettiin, että pienelle lapselle ja lastenhuoneeseen pitäisi laittaa vain hyvin läpikuultavia keltainen-sininen-punainen värejä. Ei mitään silmille käyvää, koska se häiritsee lapsen ajatustoimintaa ja kehitystä. Seuratkaapa vähän Steinerin ajattelua vaikka huviksenne joskus internetistä. Minusta on aika luonnollista, että lapsi on vielä hauras eikä kestä kaikkea. Pitäisi olla kaunista ja rauhallista sekä värit että koko kasvuympäristö. Steinerhan eli ikipäivät sitten, luulisin, eikä silloin ehkä ollut televisioita ja etenkään videoita, joiden eteen pieni ihmistaimi istutetaan. Sellaisessa käsittelyssä tulisi Steinerin mukaan aivan sekopäisiä lapsia. No, en minä ole mikään Steiner-hullu, vaan jos hullu olen, niin sitten jotakin muuta. Vaan ei mitään ismejä, en ymmärrä niistä eikä tällä palstallakaan kai täydy ymmärtää eikä varsinkaan tyrkyttää.

No, kuitenkin. Tuolla Steiner-nukkekurssilla tehtiin sellainen 2-3 vaaksan pituinen vauvamainen nukke. Ja huomio, edes silmiä ei saanut sille piirtää, jotta lapsella on mahdollisuus itse kuvitella ja sijoittaa nukkeen erilaisia tunnetiloja.

Siis äidit, miettikää vähän väri- ja kuviovalintoja pienokaisillenne. Mutta on ne Muumit silti hyviä!

Yhteistyössä