Nyt en enää jaksa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja totaalisen loppu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

totaalisen loppu

Vieras
Mies oli töissä yksityisessä firmassa joka meni konkkaan ja palkkoja jäi saamatta useampi tonni. Nyt on ollut työttömänä ja minä äitiyslomalla ja talous tosi tiukalla. Mies on ollut tosi masentunut, kun lainat kaatuu päälle. autosta piti luopua eikä työtä löydy. No nyt mies sitten sai tarpeekseen meistä, ilmoitti haluavansa erota ja muutti pois. Tässä nyt sitten sinnittelen kahden erityislapsen kanssa joista toinen on pieni vauva.Koti on kuin hävityksen kauhistus, pyykkejä pyykkikori täynnä, en vain jaksa muuta kuin hoitaa lapset. Esikko on isin tyttö ja kaipaa tosi paljon isäänsä, ja kiukuttelee ja raivoaa mulle sekäkäy vauvan kimppuun. Tuntuu vaan että haluisin jäädä sänkyyn makaamaan vaan, en vaan jaksa enää.

Olen jo jonossa perheneuvolaan, kun neuvolassa puhuin jo silloin kun mies vielä oli meidän kanssa mutta ei jaksanut mitään. Puhuin puhelimessa työntekijän kanssa ja totesivat etten ole akuutissa hädässä eli soittelevat myöhemmin. pelkään myös että mies käyttää tilannetta hyväkseen ja vaatii yksinhuoltajuutta tms. jos paljastan jossain olevani lopussa.

Alkuperäinen kirjoittaja totaalisen väsynyt:
Olen jo jonossa perheneuvolaan, kun neuvolassa puhuin jo silloin kun mies vielä oli meidän kanssa mutta ei jaksanut mitään. Puhuin puhelimessa työntekijän kanssa ja totesivat etten ole akuutissa hädässä eli soittelevat myöhemmin. pelkään myös että mies käyttää tilannetta hyväkseen ja vaatii yksinhuoltajuutta tms. jos paljastan jossain olevani lopussa.

nyt tilanne on akuutti... uutta puhelua vaan!

No jos on teidät yksin jättänyt niin tuskin on mitään huoltajuutta vaatimassa, ja sitä paitsi olisiko se hirveä tilanne?

No onko sulla ketään sukulaista tai tuttua joka vois tulla avuksi joskus? Jos olet noin lopussa, niin kannattaa soittaa sinne neuvolaan silti uudestaan... ennen kuin et oikeasti pääse sieltä sängystä ylös.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:

No jos on teidät yksin jättänyt niin tuskin on mitään huoltajuutta vaatimassa, ja sitä paitsi olisiko se hirveä tilanne?

No, miehestä ei tiedä. Se on niin sekaisin nyt. Ja olisi hirveä tilanne, koska pienempi vast 5kk, ja tosiaan sairas, ja isommankaan kanssa ei selviä. Osais kyllä varmasti esittää asian niin että selviää ja mä oon vaan se hullu akka...

Alkuperäinen kirjoittaja zarian:

No onko sulla ketään sukulaista tai tuttua joka vois tulla avuksi joskus? Jos olet noin lopussa, niin kannattaa soittaa sinne neuvolaan silti uudestaan... ennen kuin et oikeasti pääse sieltä sängystä ylös.

Mun äiti asuu samassa kaupungissa, mutta on päivätöissä eli viikonloppusin kyllä auttaa välillä. Mutta tosiaan tuo meidän esikoinen on aika hankala, ei mummi jaksa sen kanssa kuin muutaman tunnin ja ymmärrän sen kyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja katja:
Saanko kysyy missä kaupungissa asut?Haluaisin tarjota apua...

En mielellään kertoisi tässä julkisesti. Mutta Etelä-Suomessa ollaan.

ok..ajattelin vain jos oisit ollu vaik sattumoisin miun lähellä..itse keski-suomes.Mut paljon voimia sinulle.

Nyt tuntuu pahalta, ja olet kyllä aika väsynyt. on siis tutkiskelun paikka! välillä jokainen meistä on väsynyt ja masentunut, se ei aina ole huono asia vaan se myös pysähdyttää miettimään asioita niin että pää on välillä kuin karuselli.
Helpottaa kun hyväksyt tilanteen, et ole huono äiti jos sinulla on pyykkejä kori täynnä, sinulla on katto päällä.
Sinua ilmiselvästi ahdistaa sotku, nyt teet niin että pidät siivouspäivän; siisti koti mielelle hyvää. Tuntuuko että ei jaksa, se voi olla että olet ollut niin paljon lasten kanssa että se siivouspäivä voi olla jopa hyväksi.
kun koti puhdas ja olet saanut lapset unille, lepää ja mieti, huomenna parempi päivä ja näillä mennään eteenpäin, mitään katastrofia ei ole tapahtunut

Saanko kysyy missä kaupungissa asut?Haluaisin tarjota apua...

En mielellään kertoisi tässä julkisesti. Mutta Etelä-Suomessa ollaan.

ok..ajattelin vain jos oisit ollu vaik sattumoisin miun lähellä..itse keski-suomes.Mut paljon voimia sinulle.

Kiitos

Alkuperäinen kirjoittaja Kinderi:
Nyt tuntuu pahalta, ja olet kyllä aika väsynyt. on siis tutkiskelun paikka! välillä jokainen meistä on väsynyt ja masentunut, se ei aina ole huono asia vaan se myös pysähdyttää miettimään asioita niin että pää on välillä kuin karuselli.
Helpottaa kun hyväksyt tilanteen, et ole huono äiti jos sinulla on pyykkejä kori täynnä, sinulla on katto päällä.
Sinua ilmiselvästi ahdistaa sotku, nyt teet niin että pidät siivouspäivän; siisti koti mielelle hyvää. Tuntuuko että ei jaksa, se voi olla että olet ollut niin paljon lasten kanssa että se siivouspäivä voi olla jopa hyväksi.
kun koti puhdas ja olet saanut lapset unille, lepää ja mieti, huomenna parempi päivä ja näillä mennään eteenpäin, mitään katastrofia ei ole tapahtunut

Ajattelinkin siivota viikonloppuna kun äitini vie esikoisen ulos muutamaksi tunniksi. Lasten hereillä ollessa en voi,sillä esikoista pitää vahtia jatkuvasti. Onneksi hänellä alkaa päiväkoti ensi kuun alusta. Stressaa niin tämä sotkukin, kaiken muun päälle.

Yhteistyössä