Nyt en taas ymmärrä! (päivähoitomaksusta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Minä olen toistaiseksi työttömänä kotona ja meillä on kaksi lasta jotka aloittivat päiväkodissa. Mieheni käy töissä ja palkka on noin 1400-2000?kk! Juttelin päiväkodin työntekijän kanssa maksuista ja sanoi että joudumme varmaan aika paljon maksamaan hoitomaksuja... miten näillä tuloilla voi paljon maksaa?? Mieheni palkka + lapsilisät ovat ainoat tulomme...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Hinni:
Kai sinäkin saat työttömyyskorvausta? Sekinhän otetaan huomioon päivähoitomaksuja laskettaessa.

En saa työttymyskorvausta...

Siinä tapauksessa maksu ei voi olla kyllä järin suuri. Muutaman kympin, jos ovat kokopäiväpaikalla.

Huomasinkin, että tulot ovat nettosummia. Siinä tapauksessa omiin maksuihin verrattuna menee kokopäiväpaikoista noin 200e.

Alkuperäinen kirjoittaja yxi:
miksi viet lapset hoitoon jos olet työtön?

Neuvolan suosituksesta... lasten kehityksen kannalta... Muuten olisin lapset pitänyt mielelläni kotona... ja eihän sitä tiedä milloin tästä töihin pääsee...

???

Miks neuvola sellasta suosittelee!?!
On kai sielläkin päin päiväkerhoja/perhekerhoja/avoin päiväkoti tms. lapsiperheiden yhteistoimintaa?

???

Alkuperäinen kirjoittaja Hip Hip Hippo:

Neuvolan suosituksesta... lasten kehityksen kannalta... Muuten olisin lapset pitänyt mielelläni kotona... ja eihän sitä tiedä milloin tästä töihin pääsee...

???

On kai sielläkin päin päiväkerhoja/perhekerhoja/avoin päiväkoti tms. lapsiperheiden yhteistoimintaa?

???

Isommalla lapsella puheen kehitys jäljessä, pienempi kuulemma liian kiinni isoveljessä... Käydään puheterapiassa mutta olivat siellä sitä mieltä että puhe kerkeää kehittymään ennen kouluun menoa... Kirkonkerho täältä löytyy ainakin. Taidan harkita sitä vaihtoehtoa kun ei tosiaan ole meillä tuota ylimääräistä rahaa :(

eihän lasten tarvi olla hoidossa 8h/5pv viikossa vaan vähempikin varmasti riittää jos kyseessä on esim. puheen kehityksen kannalta suositeltu paikka. puolipäiväisenä 10pv kuussa niin johna maksut alenee.

Sillä lapsilisällähän jo melkein maksa päivähoitonmaksun. En ymmärrä mikä tossa tiukkaa tekee. Mun miehellä säännöllinen netto 1800 ja hyvin tullaan toimeen.

???

???

Isommalla lapsella puheen kehitys jäljessä, pienempi kuulemma liian kiinni isoveljessä... Käydään puheterapiassa mutta olivat siellä sitä mieltä että puhe kerkeää kehittymään ennen kouluun menoa... Kirkonkerho täältä löytyy ainakin. Taidan harkita sitä vaihtoehtoa kun ei tosiaan ole meillä tuota ylimääräistä rahaa :(

seurankunnankerho on vain kaksi tai kolme kertaa viikossa. Vie ihmeessä lapsesi hoitoon, koska näin on sinulle suositeltu. päiväkodissa voidaan keskittyä paremmin tukemaan lapsesi kasvua ja kehitystä.

mitä jos lapset olisivat 16 päivää kuukaudessa hoidossa, silloin hoitomaksut tippuisivat puolella? Löytyisikö se raha?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

???

???

seurankunnankerho on vain kaksi tai kolme kertaa viikossa. Vie ihmeessä lapsesi hoitoon, koska näin on sinulle suositeltu. päiväkodissa voidaan keskittyä paremmin tukemaan lapsesi kasvua ja kehitystä.

mitä jos lapset olisivat 16 päivää kuukaudessa hoidossa, silloin hoitomaksut tippuisivat puolella? Löytyisikö se raha?

Kiitos infosta... en tiennytkään tälläisestä vaihtoehdosta! Pitääpä kysyä tätä kun menen lapset hakemaan hoidosta! Kiitos paljon vastauksista!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä olen toistaiseksi työttömänä kotona ja meillä on kaksi lasta jotka aloittivat päiväkodissa. Mieheni käy töissä ja palkka on noin 1400-2000?kk! Juttelin päiväkodin työntekijän kanssa maksuista ja sanoi että joudumme varmaan aika paljon maksamaan hoitomaksuja... miten näillä tuloilla voi paljon maksaa?? Mieheni palkka + lapsilisät ovat ainoat tulomme...

kyllä on totta!

Mä olin kotona työttömänä ja mies töissä yhteistulou nettonaa 2500euroa ja pojan VIRIKEPAIKKAMAKsu 2pv/ko yli 5 tuntia päivä OLI 160?kk

teillä on 2 lasta!

Yhteistyössä