Nyt en ymmärrä eräiden vanhempien ajatuksen kulkua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chrissy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chrissy

Aktiivinen jäsen
07.09.2005
20 219
6
38
lahti
Tyttö soitti just et menee ilttariin hetkeks. Oli eilen tullu yhen tytön kans samaa matkaan kotiin.
Tyttö oli jo eskarista tuttu ja on nyt rinnakkaisluokalla.

Oma kertoi ettei saa enää kulkee samaa matkaa kotiin ku ei se kuulemma sovi tän toisen vanhemmille.

Toi tyttö asuu 2 talon pääs meistä.
:O:O:O

Tää tyttö oli paljon eskaristakin pois ( sen naulakko oli oman tytön vieres ) ja oon sen vanhemmatki nähny ja niil o muutamia lapsia ja vaikuttaa ihan tavalliselle perheelle.

Mikä on syy ettei muka saa kulkee samaa matkaa?

Eipä tuosta ota selvää.

Muistan vieläkin sen piston tunteen kun riparilla paras kaverini tuli itku kurkussa sanomaan, ettemme saisi enää olla kavereita. Kun kysyi syytä, syyllinen oli kuulemma oma äitini.
Hassua vaan, että äitini ja kaverini äiti eivät ole koskaan edes nähneet, joten en tiedä mikä solu siellä aivoissa nyrjähti ja mistä moinen päätös.

Epäilisin hyvin vahvasti että tytön vanhemmat on näin sanout, olisko keksinyt omasta päästään?

Oma sanoi näin " mä en saa tulla enää X:n kanssa samaa matkaa kotiin" Mä kysyin et "miksei"

Oma vastas " ei se sovi sen äidille ja isälle " kysyin siihenki syytä mut ei se kuulemma käy et ei saa kulkea.

En tiiä miks moista keksis. Luulis sen nyt olevan mukavempaa yhes kulkee tai sit sanoo et mä haluun mennä yksin.

Olisiko niin, että tämän toisen lapsen vanhemmat kokee että ovat vastuussa teidänkin lapsesta jos kulkevat yhdessä(ilmeisesti ekaluokkalaisia) varsinkin jos sun lapsi muuten menis iltapäiväkerhoon?
Ja ei kai iltapäiväkerhosta saa olla pois ilman että vanhemmat asiasta sinne ilmoittaa?
Tällaisia ketjuja muistan täällä joku syksy olleen..

Tyttö soitti just et menee ilttariin hetkeks. Oli eilen tullu yhen tytön kans samaa matkaan kotiin.
Tyttö oli jo eskarista tuttu ja on nyt rinnakkaisluokalla.

Oma kertoi ettei saa enää kulkee samaa matkaa kotiin ku ei se kuulemma sovi tän toisen vanhemmille.

Toi tyttö asuu 2 talon pääs meistä.
:O:O:O

Tää tyttö oli paljon eskaristakin pois ( sen naulakko oli oman tytön vieres ) ja oon sen vanhemmatki nähny ja niil o muutamia lapsia ja vaikuttaa ihan tavalliselle perheelle.

Mikä on syy ettei muka saa kulkee samaa matkaa?

Ei meillä ainakaan saa lapsi lähteä iltapäiväkerhosta mihin aikaan vain. Ainaostaan niin että aika on sovittu ip-kerhon ohjaajan kanssa.

Liäski meillä vanhemmat sopiavat ip-kerhon vetäjän kanssa etukäteen milloin lapsi on kerhossa paikalal ja milloin pois. Ei niin että lapsi itse saa päähänsä sinne mennä tai olla pois.

[QUOTE="vieras";24428102]Olisiko niin, että tämän toisen lapsen vanhemmat kokee että ovat vastuussa teidänkin lapsesta jos kulkevat yhdessä(ilmeisesti ekaluokkalaisia) varsinkin jos sun lapsi muuten menis iltapäiväkerhoon?
Ja ei kai iltapäiväkerhosta saa olla pois ilman että vanhemmat asiasta sinne ilmoittaa?
Tällaisia ketjuja muistan täällä joku syksy olleen..[/QUOTE]

No mut eihän tos oo mitää järkee!! oma on menos ilttariin siitä huolimatta onks tää tyttö siel tai ei.

[QUOTE="vieras";24428136]Ei meillä ainakaan saa lapsi lähteä iltapäiväkerhosta mihin aikaan vain. Ainaostaan niin että aika on sovittu ip-kerhon ohjaajan kanssa.

Liäski meillä vanhemmat sopiavat ip-kerhon vetäjän kanssa etukäteen milloin lapsi on kerhossa paikalal ja milloin pois. Ei niin että lapsi itse saa päähänsä sinne mennä tai olla pois.[/QUOTE]

Me ollaan sovittu et tää viikko tyttö lähtee aina klo: 15. Ja ens viikosta eteenpäin olen toimittanut sinne ajat.

sattu lähtemään samaan aikaa tää toinenki. Mut mä toivon et tähän olis joku järkeenkäypä syy.

[QUOTE="äiti";24428113]Onko toisen vanhemmat köyhempiä tms. kuin te? kokevatko kateutta tms.?[/QUOTE]

Ei voi tietää ja eikä sil oo mitää väliä. ei mua ainakaa kiinnosta kenenkään taloudellinen tilanne eikä sillä oo ainakaa meidän osalta kaverisuhteiden muodostumisessa mitää väliä.

Avaan sateenvarjon.
Lapseni luokalla oli kanssa 1 ja 2 lk naapurin muksu.
Tämän kanssa kun leikki niin järki jäi leikeistä aina vaikka muuten osaa olla kunnollinen joka ei tyhmiä keksi.
Sama oliko minun lapsi tai joku muu tuon lapsen kanssa niin aina tuo pikku tuholainen keksi tehdä jotain tyhmää,
ja kas aina siitä saatiin me muut vanhemmat huutia kuinka heidän Nicopetteri ei koskaan mitään tee.
Kun lopulta kiellettiin kulkemasta kyseisen lapsen kanssa koulumatkaa ja kulkikin muiden lasten kanssa niin matkatkin sujui ongelmitta.
Jollakin lapsilla on vaan sellainen taipumus manipuloida muutkin mukaan että järki unohtuu ja yleensä nämä lapset osaa senkin taidon ettei he mitään vaan nuo muut.
Itsekin muutaman kerran vahingossa osunut paikalle kun nurkan takana tämä kyseinen lapsi ylipuhui muita lapsia mukaan pahantekoon,
kun asiaan puutuin ei hän mitään ole puhunut ja suunnitellut nuo muut sen keksi vaikka omin korvin kuulin kun toiset sanoo ettei näin saa tehdä ja tämä Nicopetteri vaan hehkuttaa ettei sitä kukaan saa selville..

Yhteistyössä