nyt harmittaa hemmetisti :( kanadasta asti saapui aivan upea mekko pikkuneidille...

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sen pitäisi olla valokuva lapsesta eikä mikään vaate-esittely.

Höpö höpö. Kun otetaan studiossa 1 v valokuva, niin kyllä siinä vaatteilla on merkittävä osuus kokonaisuudessa.
Ai senkö takia päiväkodissakin on kuvassa vaikka mitä kammottavia virttyneitä verkkareita lapsilla päällä, kun "sen pitäisi olla valokuva lapsesta, eikä mikään vaate-esittely". Nyt ymmärrän.

Kyllä se mullekin on nimenomaan kuva siitä lapsesta, ei mikään muotinäytös.

Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Sen pitäisi olla valokuva lapsesta eikä mikään vaate-esittely.

Höpö höpö. Kun otetaan studiossa 1 v valokuva, niin kyllä siinä vaatteilla on merkittävä osuus kokonaisuudessa.
Ai senkö takia päiväkodissakin on kuvassa vaikka mitä kammottavia virttyneitä verkkareita lapsilla päällä, kun "sen pitäisi olla valokuva lapsesta, eikä mikään vaate-esittely". Nyt ymmärrän.

Kyllä se mullekin on nimenomaan kuva siitä lapsesta, ei mikään muotinäytös.

Sanoinkin, että alan ymmärtää mikseivät vanhemmat viitsi panostaa yhtään lasten kuviin. Ettei vaan menisi vaate-esittelyn puolelle...
Sama lapsi siinä kuvassa muuten on, vaikka olisi kauniitkin vaatteet päällä.

Ymmärrän kyllä, mie tilasin pojalle vanhat ajovaatteet Amerikasta ja vuokrattiin vanha klassiko auto jossa kuvat otettiin, ei olisi tullut mielenkään kuvauttaa poikaa jossain t-paidassa. On muuten hienot kuvat, ei ole kenelläkään samanlaisia näkyny :)

Oma 1 v kuvani on otettu -76 studiossa ja mulla on ylläni vihreä froteepotkupuku. Miten fiiniä ;) mutta kiva on kuva. Minnuu ei haittaa yhtään ettei ollut mekkoa, se oli sitten vuoden päästä.

Alkuperäinen kirjoittaja ella:
Ymmärrän kyllä, mie tilasin pojalle vanhat ajovaatteet Amerikasta ja vuokrattiin vanha klassiko auto jossa kuvat otettiin, ei olisi tullut mielenkään kuvauttaa poikaa jossain t-paidassa. On muuten hienot kuvat, ei ole kenelläkään samanlaisia näkyny :)

WAU! :) Varmasti tosi kivan näköisiä!

Meillä ei edes varsinaisia 1-v kuvia otettu, mutta otettiin valokuvia talvipuutarhassa Helsingissä pojan 1-v päivänä ja niistä sitten suurennoksia. Niissä kuvissa tosiaan näkyy, mitä elämä oli pojan kanssa silloin, eihän se pysynyt paikallaan hetkeäkään, joten hukkaan olisi nekin rahat menneet valokuvaamossa... :D

Alkuperäinen kirjoittaja kielletty:

WAU! :) Varmasti tosi kivan näköisiä!

Meillä ei edes varsinaisia 1-v kuvia otettu, mutta otettiin valokuvia talvipuutarhassa Helsingissä pojan 1-v päivänä ja niistä sitten suurennoksia. Niissä kuvissa tosiaan näkyy, mitä elämä oli pojan kanssa silloin, eihän se pysynyt paikallaan hetkeäkään, joten hukkaan olisi nekin rahat menneet valokuvaamossa... :D

Joo ei tuo meänkään olisi varmaan suostunut kuvaamossa mihinkään. Ulkona sitten kuvattiin kesällä, auton ratissa :)

Meidän muksuista on otettu 1v kuvat valokuvaamossa vaatteet päällä, mutta ihan parhaimmat on ne, joissa lapsi on alasti...tai on vaippa päällä ja muksu istuu syöttötuolissa, joka on peitetty valkoisella harsolla (syöttötuolia ei näy) eli lapsi on kuvassa navasta ylöspäin nakunaja sitten näkyy sitä harsoa. Ne on niin ihanat kuvat! :heart:

Olipa sekavasti selostetu, mutta ehkä joku jopa ymmärsi :D

No tottakai se 1 v kuva on kuva lapsesta eikä vaate-esittely. Mutta olisi muakin harmittanut jos juuri kuvan ottamisen jälkeen olisin saanut just sen täydellisen valokuvausvaatteen lapselle. Meillä on muksujen 1 v kuvissa juhlakuteet päällä, tosin kun olen katsellut kavereitten muksujen kuvia niin on vähän harmittanut kun en laittanut jotain "tavis" vaatteita... ne kuvat on ollut hauskimpia.

Ota ap itse jotain kivoja kuvia juhlamekko päällä, keksi kivat lavasteet. :)

Joo en ikinäkoskaanmilloinkaan jossain rytkyissä kehtaisi lastani valokuvaukseen viedä!

Eihän tässäkään ap kirjoittanut mistään prinsessahörhellyksestä vaan kauniista mekosta!!
Ihmiset vaan eivät osaa panostaa lastensa pukeutumiseen...niitä t-paita ja potkarikuvia saa kotona otettua ihan riittämiin...en viitsisi studioon saakka vaivautua ammatti-ihmisen aikaa kuluttamaan jossain tavallisissa vaatteissa!

Ymmärrän ap:tä täysin :(
Itse olen sellainen vaatteita rakastava persoona, että haluan aina suunnitella myös lasten pukeutumisen tilanteeseen sopivaksi!

Minä saattaisin olla niin höperö, että menisin uudelleen valokuvauttamaan lapseni tuon ihanan mekon kanssa :)

Toistan, että ei se valokuvaajalla käyminen ole niin kallista, etteikö siellä voisi pariinkiin kertaan käydä. Kuvat kuitenkin säilyvät vielä sittenkin, kun sillä lapsella on omia lapsenlapsia.

Ja mielestäni vähän epäreilua väittää, että aloittajaa kiinnostaisivat enemmän vaatteet kuin oma lapsi. Toiset ihmiset ovat tarkkoja kotinsa siivoamisesta, toiset käyttävät aikansa ja energiansa lähiruokaan, toisille on tärkeää, että vaatteet ovat tiptop. Joten jos asia jää vaivaamaan, niin kipin kapin kuvaajalle. Sieltä voi hankkia sitten vaikka ihan eri tyyliset kuvat kuin ne edelliset.

Alkuperäinen kirjoittaja Hisu:
No tottakai se 1 v kuva on kuva lapsesta eikä vaate-esittely. Mutta olisi muakin harmittanut jos juuri kuvan ottamisen jälkeen olisin saanut just sen täydellisen valokuvausvaatteen lapselle. Meillä on muksujen 1 v kuvissa juhlakuteet päällä, tosin kun olen katsellut kavereitten muksujen kuvia niin on vähän harmittanut kun en laittanut jotain "tavis" vaatteita... ne kuvat on ollut hauskimpia.

Ota ap itse jotain kivoja kuvia juhlamekko päällä, keksi kivat lavasteet. :)

joku tajusi sentään pointin :flower:

Yhteistyössä