Nyt ideoita; ystävälle suunnitelmissa "selvitymispaketti" vauvaosastolle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Name-No
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Name-No:
Luulenpa että saan kokoon ihanan paketin näillä ehdotuksilla. :wave: :D

Nyt pitää kyllä kysyä että mikä on vaippakakku!? :o Ikänä kuullutkaan.... :ashamed:

http://images.google.fi/images?hl=fi&q=vaippakakku

Aivan ehdoton kirja: Uusi vauva, huoltajan opas!! referoitu takakannesta: * tämä kirja varmistaa vauvanne vaivattoman käytön moneksi vuodeksi eteenpäin ja sis. mm. perus- ja lisäominaisuudet, toiminta- ja ohjelmointitavat, huolto-ohjeet sekä tekniset vaatimukset...*

Alkuperäinen kirjoittaja tuommoisia:
Alkuperäinen kirjoittaja Name-No:
Luulenpa että saan kokoon ihanan paketin näillä ehdotuksilla. :wave: :D

Nyt pitää kyllä kysyä että mikä on vaippakakku!? :o Ikänä kuullutkaan.... :ashamed:

http://images.google.fi/images?hl=fi&q=vaippakakku

Kiitos, taas jotain uutta oppineena.... :D

Hauskan näköisiähän nuo on :saint: mutta en ehkä itse veisi.... tai ainakaan se ei olisi kakun näköinen jos itse alkaisin vääntämään tuollaista. :whistle: :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja sommarcat:
Aivan ehdoton kirja: Uusi vauva, huoltajan opas!! referoitu takakannesta: * tämä kirja varmistaa vauvanne vaivattoman käytön moneksi vuodeksi eteenpäin ja sis. mm. perus- ja lisäominaisuudet, toiminta- ja ohjelmointitavat, huolto-ohjeet sekä tekniset vaatimukset...*

Mistä tuollaisia? Paljonko hinta suurinpiirtein? Kuulostaisi just sellaselta että voisi osua ystäväni huumoriin.... :D

Osta vaikka pieniä pillimehuja kaikkia hyviä makuja (täysmehua, ei niitä sokeri-litkuja) Minä oisin voinu juoda vaikka miten paljon mehuja, osastolla sai vain vettä tai ruoan kanssa oli maitoa/piimää tarjolla. Imetyksen aloitus vaatii sitä nesteytystä ja paljon ja vie energiaakin.

Voi, miten ihana ystävä olet!! :heart:
nenäliinoja, tuli ekana mieleen.
Ja itse tykkäsin kovasti kun oma ystäväni antoi mulle "Vauvan ilo"-yrttiteetä =)
sitä sitten join imetyksen lomassa.
Joku ihanan tuoksuinen saippua ja ehkä pesupuffi voisi olla luksusta :heart:

Hyvää luettavaa, uusia lehtiä, jotain naposteltavaa, juomaa, vauvalle joku ensilelu tms. Huulirasva, kosteusvoide ja suihkushampoo tai ylelliset shampoot/hoitoaineet matkakoossa.

Mulla ainakin on ollut vauvan syntymästä asti kädet ihan rutikuivat, kun normikäsipesujen lisäksi jynssään tuon prutkuttajan takapuolen monta kertaa päivässä ja huuhtelen kestoja ja pesen rintakumeja. Eli KÄSIVOIDE, joku erioilia luksuksempi :)

Alkuperäinen kirjoittaja Onnellinen Villasukka:
Voi, miten ihana ystävä olet!! :heart:
nenäliinoja, tuli ekana mieleen.
Ja itse tykkäsin kovasti kun oma ystäväni antoi mulle "Vauvan ilo"-yrttiteetä =)
sitä sitten join imetyksen lomassa.
Joku ihanan tuoksuinen saippua ja ehkä pesupuffi voisi olla luksusta :heart:

Voi kaunis kiitos ihanista sanoista. :hug:

Ystäväni on minulle yksi tärkeimpiä ihmisiä elämässäni ja heidän pienokaisensa syntymä on jotain uskomattoman ihanaa.... :heart: :heart: :heart: :heart:

onnea noin kauniista ystävyyssuhteesta ja ilosta pientä tulokasta kohtaan!
Namia äidille, lapselle body, tai tossut, äidillle joku hömppälehti ja miten olisi jalkojenhoito tuoreelle mammalle? Jos sinä et osaa sitä tehdä niin saisiko tuore mamma sellaisen lahjakortin? Mulla oli jalat ihan romuna pitkän odotuksen jälkeen, jos mamma menee hoitolaan niin sinähän voisit tuoreena kummina viettää aikaa kummilapsen kanssa.

ps. ja pieni pullo kuoharia on aina juhlassa kuin juhlassa kunkku, miksei leivoksetkin :)
Onnea viime metreille!

Alkuperäinen kirjoittaja vaikkapa:
Vauvalle Ruskovillan silkkimyssy, äidille liivinsuojia (kestomalleja), äidille salmiakkia (mulla ainakin oli kauhean suolaisenhimo kun sairaalan ruoka on usein kovin vähäsuolaista), lakuja kun maha on kuitenkin kovalla, luumuja (niitä tosin sairaalassakin), imetysteetä että maito nousee paremmin, kauratyyny millä voi hautoa kivistäviä rintoja tai hartioita.

Kimpuksi sellainen napanuorakimppu.

mitä on imetystee? koskaan kuullutkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja onnea:
onnea noin kauniista ystävyyssuhteesta ja ilosta pientä tulokasta kohtaan!
Namia äidille, lapselle body, tai tossut, äidillle joku hömppälehti ja miten olisi jalkojenhoito tuoreelle mammalle? Jos sinä et osaa sitä tehdä niin saisiko tuore mamma sellaisen lahjakortin? Mulla oli jalat ihan romuna pitkän odotuksen jälkeen, jos mamma menee hoitolaan niin sinähän voisit tuoreena kummina viettää aikaa kummilapsen kanssa.

ps. ja pieni pullo kuoharia on aina juhlassa kuin juhlassa kunkku, miksei leivoksetkin :)
Onnea viime metreille!

Kiitos onnitteluista, tätä ihmettä kyllä on odotettu.... ja ihan päivistä kiinni koska syntyy. (pian tulee 42. viikko täyteen joten käynnistetään jos ei muuten) :heart:

Jalkahoito tai joku vastaava olisi kyllä myös ihana; minähän toki käytän kaikki tilaisuudet hyväkseni jotta pääsen pientä hoitamaan. :saint: :D

Itse en ehkä lähtisi ostamaan pakettiin mitään imetysjuttuja, jos jostain syystä maito ei lähdekään kunnolla nousemaan, niin silloin tulee vaan pahaa mieltä jostain kestoliivinsuojista...

ÄLÄ VIE MITÄÄN. Ei mullekaan mitään ylenpalttisesti tuotu, mutta jotenkin sitä roinaa oli ihan älyttömästi kun kotiin lähdettiin. Itsellä oli vaikea liikkuakin, en voinut edes istua (repesin pahasti) ja niitä kasseja oli tusina vaikka mies oli vienyt ennalta kotiin. Seitsemännestä kerroksesta alas, käytäviä, kassalle, ulos, kävellen parkkitaloon, autoon.... tässä kohtaa olin jo valmis kirkumaan, koska tiesin, että edessä on eritt. tuskainen 30 km kotiin. Roikuin koko matkan "kauhukahvasta".
Niin että tärkein asia olet SINÄ ITSE ja sinun antama apusi. Kamera ja kännykän laturi on tärkeimmät tavarat. Useimmissa sairaaloissa ei saa viedä kukkia huoneeseen.

Alkuperäinen kirjoittaja vakkari:
ÄLÄ VIE MITÄÄN. Ei mullekaan mitään ylenpalttisesti tuotu, mutta jotenkin sitä roinaa oli ihan älyttömästi kun kotiin lähdettiin. Itsellä oli vaikea liikkuakin, en voinut edes istua (repesin pahasti) ja niitä kasseja oli tusina vaikka mies oli vienyt ennalta kotiin. Seitsemännestä kerroksesta alas, käytäviä, kassalle, ulos, kävellen parkkitaloon, autoon.... tässä kohtaa olin jo valmis kirkumaan, koska tiesin, että edessä on eritt. tuskainen 30 km kotiin. Roikuin koko matkan "kauhukahvasta".
Niin että tärkein asia olet SINÄ ITSE ja sinun antama apusi. Kamera ja kännykän laturi on tärkeimmät tavarat. Useimmissa sairaaloissa ei saa viedä kukkia huoneeseen.

Toki joillakin näinkin ettei tykkää tällaisesta. Mutta ystäväni ja meidän tapamme tuntien, tiedän ettei hän ainakaan pahakseen pistä jos häntä "materialistisestikin" (huh mikä sana :o ) muistan.... vaikka toki tärkein asiahan se ei ole.... kiva piristys silti. :D

Muistan että se oli mukavaa kun anoppi toi sairaalle mulle uuden nätin t-paidan. Piristi kovasti mieltä saada jotain ihanaa itselle. Aina kun sitä kaytin tuli mieleen sairaala-ajan hyvät muistot.

Alkuperäinen kirjoittaja upupaepops:
Mulla ainakin on ollut vauvan syntymästä asti kädet ihan rutikuivat, kun normikäsipesujen lisäksi jynssään tuon prutkuttajan takapuolen monta kertaa päivässä ja huuhtelen kestoja ja pesen rintakumeja. Eli KÄSIVOIDE, joku erioilia luksuksempi :)

Peesi tälle! Osta hyvä käsivoide, joka imeytyy hyvin ja jota voi käyttää päivittäin (siksi ehkä tuoksuton). (menee pieneen tilaankin - tai vie vaikka myöhemmin kotiin)

:flower: kaikille.... :D

Tänään lähden käymään kaupungilla shoppailemassa; osan ainakin hankin jo pakettiin.... pistän listaa sitten mitä kaikkea siihen löydän. :D

Ja lisää toki ideoita saa laittaa! :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja kaima:
Alkuperäinen kirjoittaja vaikkapa:
Vauvalle Ruskovillan silkkimyssy, äidille liivinsuojia (kestomalleja), äidille salmiakkia (mulla ainakin oli kauhean suolaisenhimo kun sairaalan ruoka on usein kovin vähäsuolaista), lakuja kun maha on kuitenkin kovalla, luumuja (niitä tosin sairaalassakin), imetysteetä että maito nousee paremmin, kauratyyny millä voi hautoa kivistäviä rintoja tai hartioita.

Kimpuksi sellainen napanuorakimppu.

mitä on imetystee? koskaan kuullutkaan.

se on just sitä mitä itse olen juonut. Frantsilalla esim on Vauvan Ilo-yrttiteetä, ihanaa.
Itse en ole kuullut napanuorakimpusta, mikä se on? :)
Mun mies on tuonut mulle sairaalaan myös suurta herkkuani: maksamakkaraa!

Mitä suihkusaippuaa tai tuotetta voisi ostaa BodyShopista? Kauppareissu vielä tänään ennen kuin menen ystävääni ja vauvaa katsomaan.... :wave:

Niin ja saako tuota Vauvan Ilo- yrttiteetä ihan tavan kaupoista?

Napanuorakimppu on sellanen kukka-asetelma jos "äitikimppu" eli isompi on yhdistetty kauniilla nauhalla "vauvakimppuun". Nauha ja kukat yl. sen värisiä, kumpi tulokas oli..
Pikkukimppu on siis kopio isommasta. Tosi kaunis ja mieltä herkistävän näkönen yhdistelmä! =)

Yhteistyössä