Nyt iha oikeesti, mitä pitäis tehdä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yh

Vieras
Ennen hyvin nukkunut lapsi on nyt ainaskin puoli vuotta heräillyt öisin ihan liikaa. Tuo on nyt 2v.

Kyse ei oo siis että vaan muutaman kerran heräisi, vaan joka hemmetin yö minimi on ollut 5-6 kertaa. Ja useampana yönä viikossa tuosta sitten vielä enemmän, että on ihan jatkuvasti öitä jolloin ramppaan sen sängyn luona 10 kertaa ellen enemmänkin.

Lapsi nukahtaa hyvin itse sänkyyn, mutta yöllä pitää varmistaa että äiti on olemassa. Joskus riittää että käyn sängyn luona ja laitan peiton niin alkaa heti nukkua uudestaan, useimmiten annan vesitilkan ja sit tytsä nukahtaa heti uudestaan.

Mä en jaksa, olen tosi väsynyt, kun koko yön heräilee tunnin välein ellei useamminkin. jää syvä uni saamatta. EN VAAN JAKSA!!!!!!

taitaapi olla ikään liittyvää..mulla kaikki kolme tehnyt/tekee tuota samaa (kuopus nyt 2v) kyllä se ohi menee ja alkaa nukkumaan.

veikkaan, ettei tuossa nyt mitkää unikoulut auta.... :whistle:

voi olla joo ikäänkin liittyvää, mutta tuntuu että jotenkin tilanteen ois muututtava, mä olen aivan rikki siitä että unta ei yksinkertaisesti vaan saa! Vaikuttaa aikalailla kaikkeen. Ja mahtaa olla rankkaa lapsellekin jatkuva heräily.
Sori nyt tää uikutus, on vaan takki tosi tyhjä..

Tiedän tunteen kun on niin väsynyt että tuntuu ettei enää jaksa. Meillä oli sama lapsen ensimmäinen vuosi, yhä vieläkin heräilee joka yö joitain kertoja. Voitteko siirtää lapsen sängyn ihan omanne viereen, silloin ei tarvitse nousta sängystä vaikka heräilyt jatkuu. Me saatiin se neuvo unikoulusta. Alkuun oli pinnasänky sekä nyt lastensänky on omassamme kiinni, yltää kädellä rauhoittelemaan, eikä tarvitse itse nousta ylös. Unikoulua ja tassuhoitoa on annettu hjeiden mukaan, lapsemme vain on ilmeisesti huono nukkuja. Pahimpina öinä vuorottelimme miehen kanssa, toinen nukkui toisessa huoneessa ja siten molemmat sai nukkua edes joskus vähän paremmin. Odotan että joku päivä valvomiset loppuu. Voimia myös sinulle.

Yhteistyössä