nyt iski paniikki, ei olekkaan lapsilleni hoitajaa tulevan synnytyksen ajaksi!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apuva

Vieras
eli kolmatta odotan ja tulevan lapsen kummin eli mun siskon piti tulla hoitamaan 2 lasta siksi aikaa, jonkun piti tulla auttamaan siskoani kun pääsee töistä esim. joku mummu tai pappa. nyt siskoni sit ilmoitti et muuten kai te ootte tajunnu et en mä omia menojani sit peru jos se synnytys alkaa sellaseen aikaan et oon vaikka kaverini luona kahvilla? mä olin ihan et,, täh?

mitä mä nyt teen? kaikki mummot ja papat on luultavasti silloin töissä, kavereillani on kaikilla väh. 2 lasta eli sinne en vie jos en tiedä joku mummo pääsee hakemaan parin tunnin päästä. mä niin luotin tähän siskooni kun niin lupas mut nyt on kait muuttanu mielensä.

Puhupa sen siskosi kanssa nyt ihan vakavasti, että ymmärtääkö mitä se synnytyksen ajaksi lapsenvahdiksi lupautuminen oikein tarkoittaa.. Junttihan hänen täytyy olla jos ei tajua ettet voi tietää milloin ja mihin aikaan vuorokaudesta vauva syntyy.

Pyytäisin isovanhempia hoitamaan lapsia pääasiassa eli ottamaan yökylään ja pyytäisin että ystävä voisi hoitaa päivälle isovanhempien ollessa töissä.

ei lasten isä voi, koska oikeesti ollaan sovittu pelkopolilla et isä tulee mukaan, se on ainut asia mikä lievittää mun pelkoani. mut onhan se pakko jos siin tilanteessa ei ole muuta vaihtoehtoa.

ja mannerheimilta ei saa keskellä yötä varmaan 14 vuotiasta tyttöä meille jos se yöllä syntyy ja en luota muutenkaan heihin, koska tunnen osan niistä ja en tod. laittais lapsiani heidän vastuulleen...

Kyllä mä luottaisin että kaveritkin, vaikka olis jo omiakin lapsia tai ehkä juuri siksi, pärjäisi kahden hoitolapsen kanssa sen aikaa ku isä mukana laitoksella. Ja jos vaikka isovanhemmat voisi sitten työpäivänsä päätteeksi hakea sun kaverilta lapset? Ja ku useinhan kolmas lapsi syntyy jo vähän nopeampaa niin ei varmaan vuorokautta tarvi hoitaa ennen ku lasten isä jo pääsee hätiin.

joo kaikki tädit yms on töissä ja vauva syntyy siis tän kuun aikana ja kellään ei ole lomaa.
joo siskoni kanssa oli iso keskustelu silloin ihan raskauden alussa kun alettiin suunnitteleen tätä hoitaja hommaa ja silloin ymmärsi, mut nyt sille on kait iskeny joku kesävillitys.....

miten päiväkotiin voi viedä kun niillä ei ole hoitopaikkaa? eikä sitä tällä perusteella saa, koska paikat on nyt tosi tiukassa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ei lasten isä voi, koska oikeesti ollaan sovittu pelkopolilla et isä tulee mukaan, se on ainut asia mikä lievittää mun pelkoani. mut onhan se pakko jos siin tilanteessa ei ole muuta vaihtoehtoa.

ja mannerheimilta ei saa keskellä yötä varmaan 14 vuotiasta tyttöä meille jos se yöllä syntyy ja en luota muutenkaan heihin, koska tunnen osan niistä ja en tod. laittais lapsiani heidän vastuulleen...

Isovanhemmat? Just niin että hoitavat yöt ja illat ja aamulla töihin mennessään vievät lapset tarhaan tai hoitoon ystävällesi. Ja voihan se vahingossa osua synnytys viikonloppuunkin jolloin isovanhemmat eivät varmaan ole töissä.

Mun äiti sopisi kyllä töissä jo etukäteen ottavansa lomaa sitten päivän tai pari jos on tarve, koska tytär menee synnyttämään...

Alkuperäinen kirjoittaja anuuu:
Kyllä mä luottaisin että kaveritkin, vaikka olis jo omiakin lapsia tai ehkä juuri siksi, pärjäisi kahden hoitolapsen kanssa sen aikaa ku isä mukana laitoksella. Ja jos vaikka isovanhemmat voisi sitten työpäivänsä päätteeksi hakea sun kaverilta lapset? Ja ku useinhan kolmas lapsi syntyy jo vähän nopeampaa niin ei varmaan vuorokautta tarvi hoitaa ennen ku lasten isä jo pääsee hätiin.

Niinpä, kyllä mä olen ystävän lapsia hoitanut heidän ollessaan synnytyksessä. Ei ole pahakaan nakki, kyllä sitä nyt vähän ystävänäkin voi auttaa, vaikka on omiakin lapsia.

no sitä ollaan mietitty et mitäköhän mummojen tai pappojen työnantaja sanois jos jäis tulevan lapsen lapsen synnytyksen takia pois töistä hoitamaan sisaruksia????

ehkä tää tästä kun tää alkujärkytys laantuu =)

Minne tahansa päiväkotiin voi aamulla soittaa onko tilaa ottaa väliaikaisesti hoitolapsi, jos tilaa on maksaa hoito 20e/päivä/lapsi. Kuulin Tampereen kaupungin päivähoitokoordinaattorilta joten ainaki meidän kaupungissa onnistuis tämäkin ku monestihan päikyssä on väliaikaisesti tilaa jos lapset sairastaa tms.

no sitä ollaan mietitty et mitäköhän mummojen tai pappojen työnantaja sanois jos jäis tulevan lapsen lapsen synnytyksen takia pois töistä hoitamaan sisaruksia????

Minkäslaisia hitlereitä ne isovanhempien työnantajat oikein ovat? Ovatko itse sanoneet etteivät pystyisi töissä neuvottelemaan vapaapäiviä vai etkö vain kehtaa kysyä?

Kyllä meidän töissä tuollainen ymmärrettäisiin kunhan etukäteen sovitaan..

Mä sain ainakin töistä palkattoman vapaan kun sisko meni synnyttämään kakkostaan.

Mutta jos mun sisko olisi tollanen, niin enpä varmaan huolisi sitä kummiksi lapselle..