Nyt iski paniikki.. :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ApuVA! :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="mimmi";28531372]Mä olisin jo käynyt yksityisellä. Maksaa toki, mutta saa hoitoa heti.[/QUOTE]

Tämä on ollut minulla mielessä ja paljon, mutta sitten, kun ajattelen asiaa tarkemmin niin minunhan pitäisi saada kaikki minun edelliset labratulokset ja lääkäreiden lausunnot kaikista minun tiioista ym.
Eihän ne sinne itestään mene ne tiiot!

Mulla , kun on omalääkäri, joka on "hoitanut" mua jo useammat vuodet ja tietää kaiken mitä minulle on tehty ja minun sairaushistorian ym.
Niin hänen on helpompi tulkita ja selvittää ja luotan häneen täysin..

Lääkäreihin on luotto mennyt jo useita kertoja ja siksi aristan päivystyksiä ym. :(
Tietenkin , jos tämä vaan nyt pysyy tässä ja pahenee niin onhan se ajateltava oman terveyden kannalta parasta ja lampsia minne sitten pääsee hetimiten..

Vaikeita asioitahan nämä on ja onhan minua jo yritetty saada jonnekkin menemään aikasemmin, mutta.. helpommin sanottu! :(

Kyllä sinä labravastaukset sieltä saat. Otat ne mukaan yksityiselle ja kerrot oireesi niin varmasti saat apua heti.
Kovasti voimia sinulle, toivottavasti vaivasi syy selviää pian ja tulet kuntoon <3

[QUOTE="eräs";28531621]Älkäö nyt hyvät ihmiset uskoko tällasta shaihsee... Ihan vejätystä!!![/QUOTE]

Anteeksi mitä? :O

Tule elämään tätä minun sijasta ja kerro sitten onko tämä vedätystä! :(
(Olisikin pelkkä paha uni, mutta ei!)

[QUOTE="...";28531579]Kyllä sinä labravastaukset sieltä saat. Otat ne mukaan yksityiselle ja kerrot oireesi niin varmasti saat apua heti.
Kovasti voimia sinulle, toivottavasti vaivasi syy selviää pian ja tulet kuntoon <3[/QUOTE]

Kiitos sinullekkin kovasti! <3

Täytyy pyytää siis tulokset ja mennä yksityiselle, jos olo jatkuu vielä tämmöisenä niin alkaa hommat rullaamaan nopeasti!

Ajattelin, ettei niitä niin vain saa itselleen, mutta olin väärässä! :)

[QUOTE="...";28534365]Ap, mitä kuuluu?[/QUOTE]

Kiitos kysymästä! :)

Muuten ihan ok, mutta kova päänsärky vaivaa edelleen ja jalkakivut! :(
Laskeskelin juuri, että päivätkin mennyt "nopsaan" ja ei oo kauaa, että pääsisi lääkäriin!(noh reilusti yli viikon vielä, mutta kumminkin!)
Sinnikkäästi koitan kestää, että pääsisin tälle omalle lääkärille, mutta kaikkihan voi vielä muuttua.. päivä kerrallaan mennään!

Vähemmän olen nyt ajatellut koko asiaa, mutta silloinhan se mieleen heti tulee, kun kipuja ym. tulee! :(

Mene jo sinne yksityiselle oikeasti. Noilla trombosyyttiarvoilla saat kohta veritukoksen. Ja jos leukkarit ja trombosyytit nousee ja ilmestyy mustelmia kuin tyhjästä niin eipä se kovin normaalilta kuulosta. Ite liitän nuo oireet syöpään (luu tai veri) ja sinuna en odottelis enää yhtään pitempään.
Enkä halua pelotella, haluan ettet odota turhaan kun voisit saada apua jo huomenna!!
Nuo on sen verran kohonneet muo trombbarit että niitä ei mikään mieto tai tavallinen sairaus selitä.

Onnea matkallesi ja enkeleitä!

Menet sinne yksityiselle ja kerrot että sulla on
- jalkakipuja
- mustelmia
- kohonneet trombosyytit
- kohonneet leukosyytit

Ja ne loput oireet niin veikkaan että saat päivystyslähetteen suoraan sairaalaan.

Että pyydä yksityisellä valkosolujen erittelylaskenta pikana niin saat sen tunnissa jo ja siinä nähdään mahdolliset blastit jo ja se kertoo jo sitten paljon jos niitä on.

Toivon sulle parasta. Älä odota.

Kerroitko niistä mustelmista (tai oliko niitä edes vielä silloin) kun viimeksi kävit kokeissa? Koska se vaikuttaa aika paljon todennäköisesti siihen kiireellisyysarvioon ja siksi pitää ottaa uudelleen yhteyttä jos oirekuva muuttuu ennen kuin pääsee uuteen arvioon.

Ihan yhtälailla julkiselakin annetaan päivystysaika tai tehdään vaikka suoraan sairaalalähete jos potilaan oireet pahenevat odotusaikana. Kannattaa muistaa että kiireellisyysarvio tehdään senhetkistentietojen pohjalta eikä siellä tk:ssa mistään tiedetä miten tilanne väliaikana kehittyy jos ei potilas itse ota luuria käteen ja soita. Itse vain joskus törmännyt tilanteeseen jolloin henkilö on sinnitellyt kotona ihan mahdottomien oireiden kanssa kiltisti viikkotolkulla vaikka olisi heti ohjattu päivystykseen jos olisi ilmoittanut mikä tilanne oli. Vaan ku ei mitään antanut itsestään kuulua niin totta kai lääkäri sitten luuli ettei mitään hätää ole.

Mene jo sinne yksityiselle oikeasti. Noilla trombosyyttiarvoilla saat kohta veritukoksen. Ja jos leukkarit ja trombosyytit nousee ja ilmestyy mustelmia kuin tyhjästä niin eipä se kovin normaalilta kuulosta. Ite liitän nuo oireet syöpään (luu tai veri) ja sinuna en odottelis enää yhtään pitempään.
Enkä halua pelotella, haluan ettet odota turhaan kun voisit saada apua jo huomenna!!
Nuo on sen verran kohonneet muo trombbarit että niitä ei mikään mieto tai tavallinen sairaus selitä.

Onnea matkallesi ja enkeleitä!

Kiitos sinullekkin kovasti! :heart:

Pahinta minä pelkäänkin ja olen jo varautunut kaikkeen! :(

Täällä on tämä toiminta tätä, että aina odotat.. oli sitten mikä vaan kyseessä ! :(
Voinhan minä koittaa soittaa ja kertoa oireistani, mutta viimeksi, kun mainitsin, että minulla on outo olo ja päätä särkee ym. niin hoitaja sanoi vaan, että en tiiä johuutko näistä arvoista.. ei varmaan!!!! :O
Ei huvita pahemmin kysellä! :(

Mustelmia ei aijemmin ollut, kuin pari ja niistä ei tämä lääkäri tiennyt, mutta lnyt niitä isääntyy jokapaikkaan lisää kokoajan!

No soita nyt heti huomenna ja kerro niistä mustelmista koska se on ihan olennainen tieto tässä. Yksityisellä saa nihkeästi mitään erikoistutkimuksia eikä sinnekään heti aikoja saa eli nopeimmin pääset hoitoon jos omalääkärisi tekisi puhelinkonsultaation suoraan sairaalaan ja pyytäisi antamaan sieltä aikaa.

ja mitään neuvoja / ohjeita en saanut, että miten toimitaan , jos tulee jotain ym. ! :(

Lapun sain vaan missä on lääkärin aika ja sanottiin, että tulet silloin ja heipat :O

Olen ihmeissäni itsekkin!

No eikös oma järki yleensä sano että jos tilanne muuttuu niin siitä kannattaisi ilmoittaa. "Outo olo" on oireena ihan täysin epäinformatiivinen, ei se anna mitään vihjettä siitä mistä voisi olla kyse, mutta lisääntynyt mustelmataipumus ohjaa jo selkeästi ajatukset tietyntyyppisten tautien suuntaan.

[QUOTE="Kifa";28536737]No eikös oma järki yleensä sano että jos tilanne muuttuu niin siitä kannattaisi ilmoittaa. "Outo olo" on oireena ihan täysin epäinformatiivinen, ei se anna mitään vihjettä siitä mistä voisi olla kyse, mutta lisääntynyt mustelmataipumus ohjaa jo selkeästi ajatukset tietyntyyppisten tautien suuntaan.[/QUOTE]

No sanoo tietenkin, mutta
Ei hirveesti houkuta kysellä, kun aina sama vastaus, että ei ole aikoja..
ja ollaan niin perkeleen tympeitä!

Jos vaan jotenkin saisin tämän omanlääkärini puhelimen päähän niin varmasti tiedustelin ja kertosin kaikki nämä oireet nyt ..
Saakohan tässä tilanteessa soittoajan juuri näiden oireiden takia, jos aikaa ei saa aijemmin??

Täytyy soittaa huomenna ja kertoa nämä oireet!