Nyt iski paniikki.. :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ApuVA! :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
miten jakselet nyt, ap? <3

Noh jaksanhan minä ihan okei, mutta onhan tämä nyt koko ajan mielessä..
Nyt varmaan rupean sisäistämään koko homman kunnolla! :(

Mustelmia lisääntyy vaan koko ajan enempi ja jalat kipeät, mutta
lisätutkimuksiin odotan ja siellä määrätään jo lääkityskin sitten..
Toivotaan, että mahassa olisi kaikki hyvin, ettei sieltä enää mitään yllätyksiä löytyisi! :(

[QUOTE="vieras";28601295]onko mitään uutta?[/QUOTE]

Ei nyt mitään "uutta" siis lääkäri käynnin & diagnoosin jälkeen ole vielä, koska aika tulee hematologille postissa tai puhelimitse ja ultra on keskiviikkona edessä!
Onhan tämä tieto aikalailla nyt jo sisäistetty ja onhan tämä hyväksyttävä, koska muutakaan, ei voi ja tähänhän en pysty itse vaikuttamaan....

Kammoa ja pelkään niin paljon sitä luuytimen ottoa.. mikä on siis vielä edessä! :(

Voi elämä... Mulla oli sukulainen, joka hakeutui ajoissa hoitoon huomattuaa itsellään oireita, sai leukemiadiagnoosin ja kuoli 2viikon kuluttua. Ap vaan odottelee 2viikkoa vaikka selvästikin tilanne on vakava. Ottakaa ihmiset itse vastuu asioistanne, kun tilanne sen vaatii! Ei voi kuin ihmetellä tätä yhteiskunnan vastuulle heittäytymistä ja valivalivoivottelua...

[QUOTE="Eee";28618438]Voi elämä... Mulla oli sukulainen, joka hakeutui ajoissa hoitoon huomattuaa itsellään oireita, sai leukemiadiagnoosin ja kuoli 2viikon kuluttua. Ap vaan odottelee 2viikkoa vaikka selvästikin tilanne on vakava. Ottakaa ihmiset itse vastuu asioistanne, kun tilanne sen vaatii! Ei voi kuin ihmetellä tätä yhteiskunnan vastuulle heittäytymistä ja valivalivoivottelua...[/QUOTE]

Noh .. Läkärin sanoin, että hoitaja teki virheen, pahan virheen!
Ei ne hoitajatkaan aina niin luotettavia ole ja niihin pitäisi uskoa ja luottaa.. :O
Tosin EI SAA YLEISTÄÄ, mutta kyllä tämän jälkeen vähän kovasti mietityttää ja myös sen hoitajan sanat tästä ym. :(

Olisinhan minä mennyt aijemminkin, JOS minun tilanne olisi mennyt yhtään huonompaan suuntaan, mutta asiahan on jo hoidossa.......
joten ei tässä auta mitkään valitukset/syyttelyt!!!

Minkä virheen hoitaja teki? Eikö lääkäri katsonutkaan tuloksia? Eiköhän tuo ole yhtälailla lääkärin virhe, että jätetään asia roikkumaan vaikka veriarvot on ihan perseellään.

Olen pahoillani puolestasi ja toivon että taudin voi hoitaa. Silti edelleen ihmettelen, ettet ole vieläkään hoidossa tuollaisilla oireilla.

[QUOTE="höh";28618979]Kuka tahansa pystyy esiintymään AP:nä?? :([/QUOTE]

Niin näköjään pystyy ja valitettavaa , että niin tehdään! :(

Sanoinkin juuri, että täytyy vissiin rekisteröityä niin ei tulisi väärinkäsityksiä, mutta ainoastaan 1 viesti ei ole minun ja se oli tuo: ???

Ei voi ymmärtää näitä pelleilijöitä! :(

[QUOTE="vieras";28618982]Minkä virheen hoitaja teki? Eikö lääkäri katsonutkaan tuloksia? Eiköhän tuo ole yhtälailla lääkärin virhe, että jätetään asia roikkumaan vaikka veriarvot on ihan perseellään.

Olen pahoillani puolestasi ja toivon että taudin voi hoitaa. Silti edelleen ihmettelen, ettet ole vieläkään hoidossa tuollaisilla oireilla.[/QUOTE]

Sen, että laittoi minut odottamaan pitkän ajan, eikä antanut aikaa aijemmaksi / konsultoinut lääkäriä!
"Minun" lääkärini ei ole usein talossa, joten olisi pitänyt tiedustella asiaa soittamalla!

Tautiin on lääkkeitä, mutta ei ole kokonaan hoidettavissa ! :(
Olin jo lääkärissä ja minulla on tutkimukset tulossa.. hematologille + ultraan ym.

Anteeksi, mutta mun on erittäin vaikea uskoa, että tuollaisilla oireilla ei kaikkia tutkimuksia tehdä heti. Varsinkin, jos todetaan verisairaus (mikä??) ja vielä muka sanotaan, että aika hematologille tulee postissa??

Olen itse sairaalassa töissä, labrassa. Jos siellä tulee vastaan ihmeellisiä arvoja verenkuvassa, emme suinkaan jätä asiaa siihen. Vedämme näytteestä lasit (olen keskussairaalassa) ja soitamme syöpälääkärin katsomaan, jos epäilemme syöpää. Ja asia lähtee ihan heti eteenpäin, potilaalle soitetaan samantien ja kaikki tutkimukset tehdään heti jotta hoidot saadaan alkamaan. Ei suinkaan odoteta yli kuukautta.

Terveyskeskuksessako tuolla lailla on toimittu? Tekevätkö tk:ssa itse verenkuvat? Siltikään, ei lääkäri voi puhelimessa sanoa että onpa hurjat arvot, oottele rauhassa kotona kun posti tuo ajan jatkotutkimuksiin. Tai sitten ei ole kovinkaan ammattitaitoinen.

Sinuna tekisin valituksen tuosta toiminnasta, jos kaikki on todella mennyt noin kuten kerroit.

[QUOTE="vieras";28619065]Anteeksi, mutta mun on erittäin vaikea uskoa, että tuollaisilla oireilla ei kaikkia tutkimuksia tehdä heti. Varsinkin, jos todetaan verisairaus (mikä??) ja vielä muka sanotaan, että aika hematologille tulee postissa??

Olen itse sairaalassa töissä, labrassa. Jos siellä tulee vastaan ihmeellisiä arvoja verenkuvassa, emme suinkaan jätä asiaa siihen. Vedämme näytteestä lasit (olen keskussairaalassa) ja soitamme syöpälääkärin katsomaan, jos epäilemme syöpää. Ja asia lähtee ihan heti eteenpäin, potilaalle soitetaan samantien ja kaikki tutkimukset tehdään heti jotta hoidot saadaan alkamaan. Ei suinkaan odoteta yli kuukautta.

Terveyskeskuksessako tuolla lailla on toimittu? Tekevätkö tk:ssa itse verenkuvat? Siltikään, ei lääkäri voi puhelimessa sanoa että onpa hurjat arvot, oottele rauhassa kotona kun posti tuo ajan jatkotutkimuksiin. Tai sitten ei ole kovinkaan ammattitaitoinen.

Sinuna tekisin valituksen tuosta toiminnasta, jos kaikki on todella mennyt noin kuten kerroit.[/QUOTE]

Tämä on siis terveyskeskus , jossa tutkittu ja siitä laitetaan eteenpäin ja
Labra on samassa, mutta en tiiä missä ne tutkitaan ym.!?!?

Sairaala on kauempana, jossa tehdään sitten muut tutkimukset!

Normaalia tk toimintaa :(

Sairaalaan, kun joudut/ Pääset niin silloin tietää vasta, että olet hyvissä käsissä ja kaikki tutkitaan varmasti oikein!

Tämä on siis terveyskeskus , jossa tutkittu ja siitä laitetaan eteenpäin ja
Labra on samassa, mutta en tiiä missä ne tutkitaan ym.!?!?

Sairaala on kauempana, jossa tehdään sitten muut tutkimukset!

Normaalia tk toimintaa :(

Sairaalaan, kun joudut/ Pääset niin silloin tietää vasta, että olet hyvissä käsissä ja kaikki tutkitaan varmasti oikein!

No ei kyllä ole normaalia toimintaa. Eikä se lääkärikään ajan tasalla ole, jos tietää arvot eikä laita lähetettä samantien eteenpäin.

Kaikkea hyvää sulle kuitenkin.

Ap, joko siis tiedät mistä taudista on kyse? Kun sanoit, että tautiin on lääkkeitä muttei ole kokonaan hoidettavissa? Pyydän anteeksi jos jo kerroit tämän ja minulla jäi se huomioimatta.

Inhottaa hei ihmiset kun tällaisessa tilanteessa vielä epäilette ap:ta :/ Tai syyttelette. Meinaatteko että hänen olonsa siitä paranee? Aika kurja tilanne jo muutenkin. Vähän myötätuntoa pliis...

[QUOTE="vieras";28622387]Ap, joko siis tiedät mistä taudista on kyse? Kun sanoit, että tautiin on lääkkeitä muttei ole kokonaan hoidettavissa? Pyydän anteeksi jos jo kerroit tämän ja minulla jäi se huomioimatta.

Inhottaa hei ihmiset kun tällaisessa tilanteessa vielä epäilette ap:ta :/ Tai syyttelette. Meinaatteko että hänen olonsa siitä paranee? Aika kurja tilanne jo muutenkin. Vähän myötätuntoa pliis...[/QUOTE]

Siis joku veritauti/verisairaus on minulla! :(
Johon on kuulema lääkityskin (solunsalpaaja ym.), mutta ei kokonaan hoidettavissa ole, joten onhan tämä todellinen shokki-uutinen! :(

Kiitos todella paljon kauniista & lohduttavista sanoistasi!!! :heart:

Samoin tuntuu itsestäni tosi pahalta, kun epäillään ja syytellään! :(
EI ole helppoa muutenkaan ja meinasinkin jo, etten enää kommentoi mihinkään ollenkaan, koska oloni vaan pahenee , kun lukee näitä mollauksia ym.!!! :(
Se on niin helppo nimettömänä sanoa kaikkea, mutta, jos tässä oikeilla nimillä oltas niin olisko sama homma?! En usko! :O

[QUOTE="höh";28635208]onpa ikävää. Paljon voimia! Onko sulla miestä tai perhettä tukena?[/QUOTE]

Niitä tarvitaan.. Kiitos paljon! :heart:

Onneksi on perhettä tukena ja tahtoisinkin puhua, mutta onhan se hankalaa lähteä keskustelemaan, kun muille se tuntuu olevan vaikeeta hyväksyä ja, jossitellaan, että josko se olikin virhe.. no ei ole.. Ei! :(
Vielä, kun löytyisi kohtalotoveri, joka kokenut samaa tai samantapasta , joka osaisi/voisi/pystyisi keskustella ja jakaa omia kokemuksiaan..

Kovasti voimia sinulle, toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin. Oliko sulla se ultra jo? Jos oli, niin oliko kaikki ok? Onko sairautesi harvinaista laatua? Toivottavasti löydät vertaistukea, se olisi äärettömän tärkeää. Yksin ei pidä jäädä ajatusten kanssa, jos läheiset eivät vielä ole valmiita puhumaan / tukemaan.
Yritä jaksella!

[QUOTE="...";28635586]Kovasti voimia sinulle, toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin. Oliko sulla se ultra jo? Jos oli, niin oliko kaikki ok? Onko sairautesi harvinaista laatua? Toivottavasti löydät vertaistukea, se olisi äärettömän tärkeää. Yksin ei pidä jäädä ajatusten kanssa, jos läheiset eivät vielä ole valmiita puhumaan / tukemaan.
Yritä jaksella![/QUOTE]

Kiitoksia kovasti sinullekkin! :hearts:
Onneksi täällä on vielä teitäkin, jotka jaksaa ymmärtää ja auttaa ja olla tukena!! :hearts:

Ultra oli ja kaikki kunnossa vatsassa, joten onneksi yksi huoli vähemmän..
Siksi tahtoisinkin puhua ja purkaa tätä, etten ihan itse tätä vaan käsittelisi ja pyörittelisi päässä! :(
On kuulema harvinaista ja ei ole kovin yleinen tämä sairaus!

Kyllä minä yritän jaksella parhaani mukaan .. kiitos vielä! :)

Kiitoksia kovasti sinullekkin! :hearts:
Onneksi täällä on vielä teitäkin, jotka jaksaa ymmärtää ja auttaa ja olla tukena!! :hearts:

Ultra oli ja kaikki kunnossa vatsassa, joten onneksi yksi huoli vähemmän..
Siksi tahtoisinkin puhua ja purkaa tätä, etten ihan itse tätä vaan käsittelisi ja pyörittelisi päässä! :(
On kuulema harvinaista ja ei ole kovin yleinen tämä sairaus!

Kyllä minä yritän jaksella parhaani mukaan .. kiitos vielä! :)

Virheet taas ja jostain vaan S lisääntyi
eLi:
Kiitoksia!! :heart: :heart:

[QUOTE="vieras";28619143]No ei kyllä ole normaalia toimintaa. Eikä se lääkärikään ajan tasalla ole, jos tietää arvot eikä laita lähetettä samantien eteenpäin.

Kaikkea hyvää sulle kuitenkin.[/QUOTE]

No kuule riippuu hyvin paljon tapauksesta. Jos valkosolujen erittelylaskennassa on blasteja eli varhaismuotoja, niin kyllä, silloin pannaan melko lailla heti eteenpäin. Ei sinne tk:een tarkoituksella jäädä vatuloimaan jos arvot on kunnolla päin metsää. Joskus pitää ottaa kontrolleja, jos vaikka epäillään että infektio voi olla muuttuneiden arvojen taustalla eikä suoranainen syöpäepäily heti herää. Vaikka syöpäepäily olisikin ei ihmisiä todellakaan lähetetä päivystyksenä eteenpäin (ellei tilanne ole akuutti ja vaadi sitä) vaan aika tosiaan tulee sairaalasta joko puhelimitse tai postissa kotiin kiireellisenä, yleensä muutaman päivän sisällä.