Nyt jo raskaana!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pian kahden äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pian kahden äiti

Vieras
Olen siis puolivuotiaan tytön äiti ja olen haaveillut pikkukakkosesta ja suunnittelimme että jätämme ehkäisyn pois kun esikko päälle vuoden. Nyt kuitenkin tein testin kun menkat myöhässä ja plussasin. Pitäisi olla onnen kukkuloilla mutta en ole, en todellakaan suunnitellut tulevani raskaaksi näin nopeasti! (Ja tiedoksi teille jotka ajattelette että olisit käyttänyt ehkäisyä niin vastaan että kyllä, meillä oli ehkäisy käytössä) Esikko valvottaa edelleen öisin ja on todella tyytymätön vauva ja suoraansanottuna jaksaminen on ollut heikoilla. Asumme paikkakunnalla mistä emme oikeastaan tunne ketään, parin kaverin kanssa kahvittelen silloin tällöin. Perheemme asuvat kaukana eivätkä näin ollen voi antaa lastenhoitoapua tms. Olen todella väsynyt vauvan kanssa, edellinen raskaus oli vaikea ja synnytys vielä vaikeampi (sain pahoja repeytymiä ja sulkijalihas repeytyi) ja paraneminen oli piinallisen hidasta.
Nyt siis taas kaikki alkaa alusta. Mielialat vaihtelevat koko ajan ja lapsen kanssa kotona tuntuu että pää hajoaa :(

Yhdeksässä kuukaudessa lapsesi ehtii täyttää vuoden ja kehittyä paljon eteenpäin. Suosittelen hakemaan kotiapua, lähdet lenkille, kauppaan tai nukkumaan hetkeksi, varsinkin raskauden puolenvälin jälkeen (miksei tietysti nytkin jo). Jos jostain syystä kunta ei sitä teille hanki, käyttäkää kotitalousvähennystä hyödyksenne ja palkatkaa lasten/kodinhoitaja käymään pari kertaa viikossa.
Ja onhan aina se toinenkin vaihtoehto..

Haluan kuitenkin onnitella sinua uudesta vauvasta. Kaikella on tarkoituksensa ja niinkuin aiemmin jo todettiin, esikoisenne on silloin jo vanhempi, ja olet varmasti jo saanut uutta voimaa. Ehkä tuleva raskautesi jopa on ensimmäistä helpompi. Sitten kun lapset vähän kasvavat, heistä tulee hyvät kaverukset ja teitä vanhempia ei varmastikaan kaduta. Ajattele näin, että vaikka nyt tuntuu ajatuskin raskaalta, niin lapsesi saavat niin paljon iloa ja tukea toisistaan, että saat huilata enemmän sitten kun he leikkivät keskenään eivätkä koko ajan halua sinun huomiota...En tiedä oliko tästä mitään apua, mutta näin ainakin ulkopuolisena ajattelen! Itse olen 6vkon ikäisen tytön äiti ja toista kyllä aletaan varmasti jonkun ajan kuluttua yrittämään. Vointeja sinulle kovasti!!!!

Haluan kuitenkin onnitella sinua uudesta vauvasta. Kaikella on tarkoituksensa ja niinkuin aiemmin jo todettiin, esikoisenne on silloin jo vanhempi, ja olet varmasti jo saanut uutta voimaa. Ehkä tuleva raskautesi jopa on ensimmäistä helpompi. Sitten kun lapset vähän kasvavat, heistä tulee hyvät kaverukset ja teitä vanhempia ei varmastikaan kaduta. Ajattele näin, että vaikka nyt tuntuu ajatuskin raskaalta, niin lapsesi saavat niin paljon iloa ja tukea toisistaan, että saat huilata enemmän sitten kun he leikkivät keskenään eivätkä koko ajan halua sinun huomiota...En tiedä oliko tästä mitään apua, mutta näin ainakin ulkopuolisena ajattelen! Itse olen 6vkon ikäisen tytön äiti ja toista kyllä aletaan varmasti jonkun ajan kuluttua yrittämään. Vointeja sinulle kovasti!!!!

Mun kolmas lapsi sai alkunsa vahingossa (kierukasta huolimatta), kun numero kaksi
oli viisi kuukautta ja esikoinenkin vasta kaksivuotias. Tosi pieni ikäero toisen ja kol-
mannen lapsen välillä siis, mutta selvisin hyvin loppujen lopuksi. Kolmas lapsi tosin oli
hyväuninen ja rauhallinen vauva (vaikka kahdella ekalla oli koliikki), ja se tietty auttoi.
Perheen apua ei ollut tarjolla meilläkään, mutta yritin nukkua päiväunia ja muuten
levätä ennen kolmatta synnytystä "varastoon". Ja ruokaa tein pakkaseen etukäteen jne
Enkä sitten turhia siivonnut vähään aikaan! Lapsista oli tosi nopeasti seuraa toisilleen,
kolmonen viipotti kahden muun perässä heti, kun oppi ryömimään. Ja niinkin hyvät
muistot jäi, että tuli "tehtyä" vielä kaksi lisää...

Yhteistyössä