Nyt kahden vaiheilla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tirppana"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tirppana"

Vieras
Eli mul on 3 lasta (3½v, 1½v ja pian 7kk). Nyt sain työtarjouksen joka alkaisi äp-loman loputtua (eli lokakuunalusta) ois 2vk töitä 2vk vapaata.. lapset pitäs viedä hoitoon. Työt ois Ma-Pe 8-16

Lähtäkkö töihin vai eikö.. oman jaksamisen kannalta ois erittäin hyvä asia, lasten kannalta ei välttämättä niinkään. Neljäs on täs jonku ajan päästä suunnitelmissa.

Toki 2kk vauvan elämässä on paljon, siis sen kannalta et miten kehittyy. Tällä hetkellä ei huoli tuttia, ei pulloa (eli pitäisi opetella nokkamuki ja korvike). ryömi..

.. lapset menis joko ryhmikseen tai phh:lle.

sepä se.. niin ristiriitaisia ajatuksia

+ saisin ite kaipaamaani vaihtelua
+ lapset saisivat ikäistään seuraa
+ rahallisesti merkittävä
+ lapset oisivat kuitenki sen 2vk kotona

- lapset hoitoon, etenki tämä nuorin on vielä TODELLA pieni
- sontaaninen elämä mitä lasten kans olemme tähän saakka elänäät ei enään onnistuisi (eli aamulla nukuttu niin pitkään kuin nukuttaa eli n. 7-9 ja illalla nukkumaan ku nukuttaa eli n. klo 21-12).
- Lasten elämä muuttuisi paljon
- Mitä jos lapset ei pääsekkään kaikki samaan paikkaan?

Onko teillä sekin mahdollisuus että isä jää lasten kanssa kotiin? Vois tehdä nimittäin isän ja lasten väliselle suhteelle hyvää olla välillä näinkin päin... =D

[QUOTE="tirppana";24251988]mitä jos lähden töihin... vauva on tissillä? ei huoli pulloa ei tuttia.. korviketta en ole kokeillu. Kiinteää syö tällä hetkellä x3/vrk[/QUOTE]

Mulla onnistui kyllä imetys töiden aloituksesta huolimatta. Ennen töihin lähtöä imetin ja taas sitten, kun tulin kotiin (lapsi silloin 1v.). Hoitaja juotti pikkuiselle maitoa nokkamukista

[QUOTE="vieras";24254222]Miks pitää vielä neljäskin tehdä.[/QUOTE]

miksi ei? esikoisen syntymän jälkeen olin hetken töissä (esikoinen oli n. 5kk pph_lla) muuten olen ollu lasten kans kotona.. säästöt käytetty loppuun, mut raha ei ole nyt merkittävin kriteri.. eniten oma jaksaminen

[QUOTE="hei";24254214]Mulla onnistui kyllä imetys töiden aloituksesta huolimatta. Ennen töihin lähtöä imetin ja taas sitten, kun tulin kotiin (lapsi silloin 1v.). Hoitaja juotti pikkuiselle maitoa nokkamukista[/QUOTE]

kiitos kokemuksesta!

[QUOTE="aave";24258713]Onko siis rahallisesti muka kannattavaa? isot hoitomaksut ja 2vko vaan kk töitä?[/QUOTE]

hoitomaksu tulee niiltä 2vk:lta jotka lapset on hoidossa, toisen 2vk ovat kotona ja niiltä saa sit kotihoidontuen (tai niin mä oon ainaki ymmärtäny et sais). ISO se summa kyl on mut jos palkkasta jäis n. 1000€ käteen verojen jälkeen ni siitä ku otetaan pois hoitomaksu on se kuitenki parempi ku pelkkä hoitotuki

http://www.siikalatva.fi/instancedata/prime_product_julkaisu/siikalatva/embeds/siikalatvawwwstructure/13491_varhaiskasvatuksen_maksut.pdf

eli meil tulis 10 hoitopäivää kuussa

Laskin et jos lapset ois kokopäivä hoidossa ni maksu ois
254€ + 229€ + 50.8€ = 533.8

eli kun kokonaispäivähoidon maksu jaetaan 20 ja se kerrotaan 10 saadaan 266.9€

(jos ymmärsin nuo kriterit oikein)

vähän valehtelin ku laskeskelin et jos veroprosentti ois 20 ni käteen jäis n. 900€/kk eli voittoa tulis kuitenki sellainen 500€ ku vähennetään matkakustannukset