NYT kaikki turvaistuin asiantuntijat HOI!!! Miten sijoittaisitte nämä lapset autoon???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja phd
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

phd

Vieras
No niin. Täältä löytyy Britax Multitech ja Cybex Pallas istuin. Multitech on 9-25kg ja sen saa laittaa sekä selkä- että kasvot menosuuntaan. Cybex taas on 9-36kg ja laitetaan aina kasvot menosuuntaan.

Ja kun talossa on 3v lapsi joka painaa alle 15kg ja on ehkä 97cm pitkä ja 1v lapsi joka on just ja just 9kg niin

kumpaan istuimeen laittaisit kumman lapsen?

Meillä oli kolme lasta ( 7kk, 3v ja 5v) takapenkillä kasvot menosuuntaan kun rekka ajoi auton perään. Oli onni onnettomuudessa, että meillä oli farmariauto, ja kaikki lapset kasvot menosuuntaan. Jos kuopus olisi ollut selkä menosuuntaan, niin se olisi kuulemma kuollut tuossa kolarissa, ja jos auto olisi ollut yhtään lyhyempi, meistä olisi tullut lapseton pariskunta kertarysäyksellä.

[QUOTE="a p";22996111]Ei mun mielestä ole ollenkaan itsestään selvä noin. Cybex nimittäin, vaikka laitetaankin kasvot menosuuntaan, on turvallisempi ainaki testien mukaan kuin Multitech.....[/QUOTE]

Jos sinua mietityttää jomman kumman istuimen turvallisuus, niin miksi olet sellaisen edes hankkinut?
Minä ainakin olen ostanut kaikki istuimet ajatellen niiden turvallisuutta ja toki sitä, miten ne autoon soveltuvat jne, mutta en voi istuimia ”vertailla" niin, että sinä saat mennä tuohon koska tuo on turvallisempi ja sinulle välttää tuo vaikkei se niin turvallinen olekkaan.

Jos sinua mietityttää jomman kumman istuimen turvallisuus, niin miksi olet sellaisen edes hankkinut?
Minä ainakin olen ostanut kaikki istuimet ajatellen niiden turvallisuutta ja toki sitä, miten ne autoon soveltuvat jne, mutta en voi istuimia ”vertailla" niin, että sinä saat mennä tuohon koska tuo on turvallisempi ja sinulle välttää tuo vaikkei se niin turvallinen olekkaan.

No, jokainenhan ostaa tuotteen sillä tiedolla joka ostohetkellä on, eikö? Sillon kun tuo Multitech ostettiin niin se sai hyvät arvosanat. SEN JÄLKEEN on tullut markkinoille vieläkin turvallisempi istuin, eli Cybex siis. Molemmat varmasti on turvallisia mutta selvä on, että toinen on parempi. Meinaatko, että sen takia pitäs toinen heittää menemään? Vai mitä tarkotat?

[QUOTE="a p";22996111]Ei mun mielestä ole ollenkaan itsestään selvä noin. Cybex nimittäin, vaikka laitetaankin kasvot menosuuntaan, on turvallisempi ainaki testien mukaan kuin Multitech.....[/QUOTE]
Aika typerä perustelu sille et asia ei olis noin..:D

TIETENKI se sun pienempi pitää laittaa selkä meno suuntaan...

[QUOTE="a p";22996167]No, jokainenhan ostaa tuotteen sillä tiedolla joka ostohetkellä on, eikö? Sillon kun tuo Multitech ostettiin niin se sai hyvät arvosanat. SEN JÄLKEEN on tullut markkinoille vieläkin turvallisempi istuin, eli Cybex siis. Molemmat varmasti on turvallisia mutta selvä on, että toinen on parempi. Meinaatko, että sen takia pitäs toinen heittää menemään? Vai mitä tarkotat?[/QUOTE]

Ei, en tarkoita että istuin pitäisi heittää pois. Tarkoitan, että jos itse emmit pienemmän laittamista ko istuimeen siksi että se toinen istuin olisi turvallisempi, niin onko se silloin hyvä istuin.
Siis kun pienemmän on kuitenkin suositusten mukaan vielä turvallisempi matkustaa selkä menosuuntaan, joskin sitä suositellaan kai nykyään aina 4-vuotiaaksi asti jos vaan mahdollista.

Mä laittaisin pienemmän selkä menosuuntaan Britaxiin ja isomman Cybexiin. Ainakin ellei Cybex ole isofixillinen. Meillä on suunnilleen saman ikäiset ja kokoiset. Isompi istuu Cybexissään ja pienempi muuttaa pian kaukalosta selkä menosuuntaan istuimeen.

Koskaan ei tietenkään voi sanoa miten käy kolarissa jos sellaiseen joutuu, kuten tuosta yhdestä viestistä huomataan. Siksi näissä hommissa pitää pelata todennäköisyyksien kanssa, ja todennäköisyys sanoo että Suomessa on parempi kuljettaa pientä lasta selkä menosuuntaan.

Ei, en tarkoita että istuin pitäisi heittää pois. Tarkoitan, että jos itse emmit pienemmän laittamista ko istuimeen siksi että se toinen istuin olisi turvallisempi, niin onko se silloin hyvä istuin.
Siis kun pienemmän on kuitenkin suositusten mukaan vielä turvallisempi matkustaa selkä menosuuntaan, joskin sitä suositellaan kai nykyään aina 4-vuotiaaksi asti jos vaan mahdollista.

Mä kans oon luullu, että selkä menosuuntaan on turvallisempi pienelle mutta käsittääkseni Cybex, vaikka siihen laitetaankin lapsi kasvot menosuuntaan jo 9kg alkaen sai parhaat arvosanat kaikissa turvallisuustesteissä ja tän takia rupesin miettimään, että kummin ois järkevä nää laittaa.

Tokihan sillä pienemmällä pitää olla turvallisempi istuin ku isommalla;)

[QUOTE="a p";22996215]Mä kans oon luullu, että selkä menosuuntaan on turvallisempi pienelle mutta käsittääkseni Cybex, vaikka siihen laitetaankin lapsi kasvot menosuuntaan jo 9kg alkaen sai parhaat arvosanat kaikissa turvallisuustesteissä ja tän takia rupesin miettimään, että kummin ois järkevä nää laittaa.[/QUOTE]

Kysehän on nyt siitä onko parempi että isompi istuu Britaxissa kasvot menosuuntaan vai Cybexissä. Mun mielestä noilla istuimilla maksimoisit turvallisuuden kummankin lapsen kohdalla sillä että pienempi olisi selkä menosuuntaan ja isompi palkillisessa. Kasvot menosuuntaan Britaxissa on varmasti huonoin vaihtoehto.

Yhteistyössä