Nyt kaivataan pikaista apua...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Avemaria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Avemaria

Jäsen
19.10.2007
974
0
16
Nuorin (alle 8kk) on ollu perjantaista asti kuumeessa. Pe-su oli pientä kuumetta (alle 38). Eilisen oli yli 38 ja tänään jo yli 39. Lääkäriin oon menossa yhdentoista jälkeen. Miten tuon kanssa pitäis olla? Pitääkö vähentää vaatetta? Miten paljon juotavaa pitäis saada menemään? Vettä, mehua vai maitoa? Pitäiskö yrittää antaa ruokaa? Apua... Oon ihan neuvoton ku ei koskaan ennen ole ollu yhdelläkää näin pienenä noin korkeaa kuumetta.

Viileä huoneilma ja vähän vaatetta. Nestettä vaikka tipoittain suuhun, jos muuten ei mee. Meitä lääkäri neuvoi vaikka kastamaan tuttia tai harsoa veteen, että menis edes aavistuksen vettä suuhun, jos ei siis suostu juomaan. Tämä oli kun tyttö oli 6kk ja hurjan kipeä. Mitä kuumelääkettä oot antanut? (Ja Emilyn, älä vaivaudu aloittamaan tähän....)

Vähän vaatetta, vaikka ihan vaippasillaan. Juomaa sen mitä suostuu juomaan ja kunhan jotain nestettä menee, tai vaikka velliä tai sosetta. Hedelmistä päärynät on yleensä melkosen mehukkaita raastettuna.

Kyllä te pärjäätte pari tuntia varmasti =) Anna nukkua jos nukuttaa ja touhuta, jos jaksaa 'jalkeilla' olla.

Eihän tiedä vaikka olisi vauvarokkoakin.Siinä on ensin muutaman päivän korkea kuume.

http://www.sairaslapsi.com/frame.cfm?id=524&sprog=4&grp=2&menu=1

Ja annat sitä mitä suostuu ottamaan mutta juominen tärkeämpää.

mahollisimman vähän vaatetta päällä... ja anna itse valita mitä juo/syö... pääasia että juo paljon ja syö jos maistuu... C-vitamiinipitoista vois olla hyvää.. mutta ei sillä niin väliä...

Suuret kiitokset... On ihan kamala olla ku en tiedä mitä tuon kanssa tekisin. Mies on töissä ja mun tuki ja turva (äitini) on kanarialla. Mutta kiitokset neuvoista. Näillä pärjäämme ja lääkäristä saan loput neuvot.

Tsemppiä :hug:
Se on tosi kamalaa kun pieni on kipeä, tiedän. Ja vaikka järki sanoisi että ei oo mitään hätää, niin se silti pelottaa että miten sille pienelle käy.... Onneks pääsette pian lääkäriin, niin saat vielä varmistuksen ettei oo mitään hätää.
Meillä oli tuo 8kk just 4 päivää 39 asteen kuumeessa, on kyllä ollut iso huoli! Mutta nyt jo terve

meillä oli lapset 2v ja 1v viime talvena 40asteen kuumeessa.. en saanut nukuttua niinä öinä ollenkaan kun tarkkailin koko ajan korvamittarilla ettei lämpö vain nouse yli 40asteen se oli ihan hirveetä.. pidin lapset vaippasillaan ja ikkunat auki, ohut lakana peittona ja juotavaa annoin paljon, mitä vain nestepitoista mikä alas meni. Kannattaa muute pyytää lääkäristä Pronaxen kuumelääkeresepti, se on tosi tehokasta ja sitä voi antaa samaan aikaan panadolinkin kanssa.

Yhteistyössä