nyt kävi äidille jotain tosi noloa!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paskahousu!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

paskahousu!

Vieras
Heti alkuun toivon, vaikken siihen voikaan vaikuttaa, ettei kukaan siellä ukkojensa kanssa lue tätä ja naureskele tapahtuneelle, sillä tämä ei olisi teistäkään kivaa.
Eli äsken kaupassa yhtäkkiä alkoi polttaa ihan kauheasti peräsuolta ja aukkoa..Eka tuntui kuin olisi kovat ilmavaivat, mutta tunne muuttui sellaiseksi, että ihan kohta tulee paskat housuun. Tuli aika kiire kassalle.Siinä kohtaa olo oli parempi, kunnes se alkoi tavaroita pakattaessa taas. Sitten käveltiin muksu vaunuissa kovempaa kuin ikinä kotia kohti, jonne oli n. puoli kilsaa, se tuntui pitkältä. Omalla tiellä luulin kuolevani ja juostiin...vaunut piti nostaa äkkiä pari porrasta ylös, portti piti aukaista ja ovikin avata avaimella..Vaunut tuntivat höyheniltä kun oli niin S*****tanan kiire. Avasin vessan oven ja sitten se kävi. Paskat TULI housuun. Lapsi ihme kyllä istui ulkovaatteet päällä hiljaa tuijottaen.taisi tajuta, että parempi olla hiljaa..Noh,...Oli onni, että ehdin kotiin.Hävetti jo nyt mutta entäs jos olisi tiellä käynyt :(

Mutta mistä ihmeestä tämä voi johtua. Vatsa ollut sekaisin tosi kauan, ilmeisesti 5 viikkoa kestävien menkkojen takia, mutta...Tavara oli punertavaa, joten voisiko olla raudanpuute vai liittyykö mitenkään toisiinsa...huhhuh..näin on käynyt tasan kaksi kertaa ennen, ja ne oli pikkulapsena...

Äläpä hättäile, sattuu tuota paremmissakin piireissä jos kunnon ruikulilla on... itse asiassa varmaan suurimmalle osalle aikuisista on joskus käynyt mutta kukaan ei vaan kehtaa myöntää.

Niinkuin vanha aasianmatkaaja sanoi: Onni on kuiva pieru :D

Lapset on kyllä joskus fiksuja, kyllä ne tosi hädän tunnistaa ;)

Äläpä hättäile, sattuu tuota paremmissakin piireissä jos kunnon ruikulilla on... itse asiassa varmaan suurimmalle osalle aikuisista on joskus käynyt mutta kukaan ei vaan kehtaa myöntää.

Niinkuin vanha aasianmatkaaja sanoi: Onni on kuiva pieru :D

Lapset on kyllä joskus fiksuja, kyllä ne tosi hädän tunnistaa ;)

Niin piti lisäämäni että onpa kerran käynyt mullekin ohrasesti kun luulin että oli ilmaa vaan tulossa mutta sieltä tulikin.. noh, tiedät varmaan. Onneksi olin valmiiksi kotona...

Mulle on käynyt noin, kun olin syönyt pilaantuneita herkkusieniä. Mietin vaan, että olisitko itsekin voinut syödä jotain sopimatonta? Tunne oli ihan sama, mutta ehdin vessaan. Lohdutukseksi kerron, että ystäväni vastaavassa tilanteessa on kakannut kadulle kotinsa viereen. :)

Kerran pari vuotta sitten etelänmatkalla luulin pierun olevan tulossa ja annoin tulla, mut lörähtikin sitten housut täyteen.. Onneksi oltiin vielä hotellilla vasta lähdössä baarikierrokselle. Menin sitten tietty vessaan enkä tänäkään päivänä vielä ymmärrä kuinka onnistuin pyörimään siellä niin, että sitä tavaraa oli seinillä, lattioilla, suihkuverhossa, altaan reunoilla yms. Eh, vähänkö noloa..

Jos sua huolettaa, että se on jotain muuta kuin normiripulia niin ota ihmeessä yhteys lääkäriin. Mut muuten älä huoli, näkyy sattuneen "vahinkoja" useammallekin.

Jos seassa oli verta, niin huolestuisin kyllä. Jos ihan normi ripuli, niin varmasti vain epämiellyttävää ja noloa. Mutta jos verta seassa, niin kyllä kävisin lääkärissä.

Kyllä kohta kannattaisi ehkä ottaa terveyskeskukseen yhteyttä.

Ei ole ihan normaalia, että menkat kestävät 5 viikkoa. Jos sulla on joku ehkäisyvalmiste käytössä joka tämän saattaisi aiheuttaa, niin kannattaa kysyä asiasta.

Seuraile nyt vielä huomenna, että tuleeko sitä veristä kakkaa vielä. Eihän sun tarvitse siellä kertoa koko stooria, vaan että maha on vaan niin löysällä, että meinaa housuun tulla ja että verta on seassa. Varmaan jotain yhteyttä on noilla menkoilla ja masun toiminnalla. Voi olla että sulle on tullut jotain sisäisiä peräpukamia, jotka ovat nyt puhjenneet. Vatsahaavasta ei kuitenkaan pitäisi olla kyse, jos veri on kirkasta.

kiitos kannustuksista. Se ei oikeastaan ollut verimäisen punaista(kai?) vaan sellaista tosiaan raudanpunaista mutta vielä enemmän punaista. Eli siis vähän kuin rautatabletit mutta vielä enemmän punaiseen vivahtavaa..hmm..Nyt on ollut siitä asti masu kipeä, ja mielestäni turvonnut, aika kova joka puolelta jos painelee..ei ole siis sellaista maha sekaisin-kipua, vaan ennemmin vääntävää..

Käy lääkärillä varmistamassa ettei ole mitään tautia taikka eim tulehdusta. Tosin meilläpäin on nyt kiertänyt tosi sitkeä vatsatauti - nimenomaan ripulia. Ne 5 vkon menkkajutut ei kyllä kuulu terveeseen ruumiiseen. Joten varaa aika lääkäriin, mielellään mahd pian, varmuuden vuoksi.

Voisiko sulla ollut huomaamattasi keskenmeno ja nyt kohtu ei olekaan tyhjentynyt kunnolla vaan siitä syystä vuodat verta? Ehkä vielä tulehtunutkin? Ystävälläni alkoi menkat päivälleen kuin pitikin, mutta menkat kesität viikkokausia ja vatsa oli tosi kipeä. Selvisi, että oli ollut ihan lyhyt raskaus jota ei olisi edes huomannut jos kohtu olisi tyhjentynyt normaalisti.

Jos veri joka tulee pepusta ei ole kirkasta, vaan enemmänkin mustaa, niin silloin saattaa olla kyseessä vatsahaava. Tiedän tämän vain asiaan tutustuneena, enkä ole itse tapausta nähnyt, joten suosittelen ottamaan yhteyttä lääkäriin.

Alkuperäinen kirjoittaja Käy lääkärissä:
Voisiko sulla ollut huomaamattasi keskenmeno ja nyt kohtu ei olekaan tyhjentynyt kunnolla vaan siitä syystä vuodat verta? Ehkä vielä tulehtunutkin? Ystävälläni alkoi menkat päivälleen kuin pitikin, mutta menkat kesität viikkokausia ja vatsa oli tosi kipeä. Selvisi, että oli ollut ihan lyhyt raskaus jota ei olisi edes huomannut jos kohtu olisi tyhjentynyt normaalisti.

öh...:( keskenmeno vai..tuntuupa kauhealta ajatukselta.. Itse kyllä mietin koko kuukautisten ajan, että onkohan tämä kuukautiseritettä, kun välillä näytti ihan tasan vereltä, jota kuukautiset siis ei ole. Vuoto oli runsasta koko 5 viikkoa, eli siis vielä kerran, ei mitään tiputteluvuotoa jota pillerit voi aiheuttaa vaan kunnollista vuotoa, että paksuinkin tamponi oli aika nopiasti veressä. :(...Varaanpa gynen heti tänään.. Neuvolassa sanoin asiasta toissapäivänä, mutta eipä heitä tuntunut kiinnostavan. Käytän minipillereitä kyllä, että raskaus olisi hassu juttu, mutta...on ollut myös pahoinvointi muutamana päivänä, että jospa nyt sitten teen ihan heti testin, soitan lääkäriinjne..

Kiitän vastauksista!

No testi tietenkin näytti negaa, olisihan ollut outoa jos olisi sekin vielä ollut plussaa. Olen tavallaan pettynyt.
Tilasin lääkärinkin, menee kuukauden päähän, joka tuntuu tosi tyhmältä. Pitäisiköhän tilata yksityiseltä? Onko hyviä yksityisi gynejä täällä Espoossa päin kertoa?

Hei! Tapiolassa on kaksikin gynekologisiin asioihin perehtynyttä lääkäriasemaa eli Adenova ja Adina. Molemmat sijaitsevat samassa rapussa Akateemisen Kirjakaupan naapurissa ja molemmista olen saanut hyvää palvelua.
Adenova:
Puh: (09) 856 7000
Fax: (09) 856 70011
Länsituulentie 10 A 3. kerros
02100 Espoo
Sähköpostimme: info@adenova.cc
Adina:AJANVARAUS:
(09) 856 8000
Palvelemme
Ma-To 8-19 ja
Pe 8-15
Osoite:
Länsituulentie 10A15
02100 Espoo
Luulisi myös, että kaikilta yksityisiltä lääkäriasemilta löytyy hyviä gynekologeja.

Kiitos vinkistä. Ehdin jo varata tuohon Pohjois-tapiolan lääkärikeskukseen. Sain ajan ensi viikon alkuun, joten peruin heti terkkarin ajan, ja eipä siellä varmaan olisi sanonut juuta eikä jaata kuten ei koskaan.

Kannattaa tosiaan käydä lääkärissä. Itse menisin yksityiselle joka ultraisi ja ottaisi ehkä verikokeet, niin saisi varmuuden mitä tapahtuu. Eikä siis vain tk:n yleislääkärille joka vain arvailee tutkimatta kunnolla. Minullekin tuli mieleen että jos sulla on päällä keskeytynyt keskenmenoa tai sittem kohdun ulkopuolinen raskaus (näyttää testissä negaa). Tsemppi! Tule kertomaan miten meni!

Mutta ei kai keskenmeno kestä viittä viikkoa? Kun vuoto kesti sen aikaa, mutta eikö luulisi siinäkin tapauksessa loppuneen aiemmin..? Yksityinen on tosiaan tuo tapiolan keskus. Näin ajattelinkin, että siellä ainakin auttaa oikeasti ja pitäisi olla kiinnostuneita..

Olisi tosi kamalaa, jos se olisi keskenmeno, sillä olen juuri sitä pelännyt, un syön pillereitä. Olen ollut aina vainoharhainen pillereiden kanssa ja aina pelännyt jos tapankin mahdollisen sikiön ehkäisypillereillä :/

Yhteistyössä