Nyt kokemuksia/mielipiteitä: Osaako 3-vuotias jo kertoa, jos hoitopaikassa on paha olla??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epäluulo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epäluulo

Vieras
Tällainen tilanne.. Meillä ei siis ole koskaan ollut ongelmia lähteä minnekään hoitopaikkaan, eikä ole nytkään. Lapseni on kuitenkin menossa ensimmäistä kertaa exälleni yökylään ja minua hirvittää suoraan sanottuna. Osaako lapsi siis kertoa, jos ei toiste sinne halua. Ei tekisi mieli päästää lasta sinne, mutta kun on jo sovittu.. Ja päiväkotiinkin olen sanonut että lapsi ei huomenna tule. Kertokaa kokemuksia ja mielipiteitä! Lapsi on siis usein ollut päiviä hänen luonaan ja hyvin on mennyt, mutta tuo yökylä hirvittää..

Ei se toiste sinne sit suostu lähtemään jos ei oo hyvä ollu olla. Kyllä sen näkee. Tuon ikäinen tuskin osaa olla edes solidaarinen ettei haluais toisen vanhemman pahoittavan mieltään. Anna mennä vaan, toivotaan että kaikki menee hyvin ja jollei mene, kyllä sen huomaa..

Siis onko kyseessä lapsen isä?Jos on ensimmäistä kerta,niin voihan se toki olla jännää,mutta itse en ihan ensimmäisen käynnin perusteella tekisi mitään päätelmiä.Sehän nyt on ihan normaalia,että kotiin tullessaan kiukuttelee oikein urakalla,mutta osaahan tuon ikäinen nyt sanoa jos tosissaan on joku vinossa.Tosin mikä lapsen mielestä on huutava vääryys ei välttämättä ole oikeasti mitään. :D

ja muistat että et näytä sitä jännitystäs lapselle ja kun haluat tietää miten meni niin mieti miten esität asiaa.. sehän vastaa just niinku kysytään ;D kyllä varmaan ilmaisee itse jos ei toiste halua lähteä..

Alkuperäinen kirjoittaja petomamma harmaana:
Ei se toiste sinne sit suostu lähtemään jos ei oo hyvä ollu olla. Kyllä sen näkee. Tuon ikäinen tuskin osaa olla edes solidaarinen ettei haluais toisen vanhemman pahoittavan mieltään. Anna mennä vaan, toivotaan että kaikki menee hyvin ja jollei mene, kyllä sen huomaa..

Kiitos tuosta kommentista!:) Mulla vaan kytee takaraivossa oma epäluottamus kyseistä henkilöä kohtaan, niin olen aivan hukassa..

Yhteistyössä