Nyt kommentteja:onko mies p**** vai minä hullu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:(

Vieras
En jaksa enää miehen arvostelua ja mitätöintiä. Hän esimerkiksi tietyllä tavalla polkee itsetuntoani äitinä. Jos puen vauvan ulos, saattaa mies pukea lapsen uudestaan, jos on itse menossa ulos. Siis minun laittamat, ihan asialliset talvikamppeet ei kelpaa. No tänään sitten lapsi 11,5kk oli illalla hyvin itkuinen. välillä piti kättä toisella korvalla, mutta toisaalta hänelle on tulossa hampaita. kun valittelevaa itkua kesti jonkin aikaa päätin antaa maitopullon sänkyyn, vaikka pikkuhiljaa yritetään luopua pullosta. ajattelin että se on siinä tilanteessa parempi, lapsi kun ei rauhoittunut vaikka kanniskelin, lauloin ja hyssyttelin. mies makasi sängyllä ja kun annoin maitopullon alkoi mies tylyllä äänellä sättiä, että:

tajuutko, että toi on pahinta mitä voit tehdä, jos sillä on korvatulehdus niin maito menee korviin, mitä helvettiä sä teet, no laita nyt edes joku tyyny alle kun se juo

jne..

onko mieheni ihan asiallinen ja mukava??

Miehes kuulostaa enemmän toiselta äidiltä kuin isältä. Tai jotenkin vauvaa kohtaan yli suojelevalta ja ettei luottais suhun äitinä vaikka oikeasti olisitkin lapselle se kaikkein paras äiti.

on niitä jotka tajuaa.
ja niitä jotka ei.

tässä tapaukseessa ei kai kenellekään ole epäselvää kumpaan ryhmään miehesi kuuluu. toivon et tää on provo, tuo ulkovaatteisiin pukeminen 2 kertaa ym jo hiuka ihmetyttää...

Sinä et oo hullu, miehes ei oo paska, teidän parisuhteessa vaan pahemmanlaatuista vikaa. Tarttis pystyä kommunikoimaan silleen että yhteinen(uskon että loppujen lopuksi varmaan on?) päämäärä pysyis muistissa.

Alkuperäinen kirjoittaja pientä kulkijaa:
on niitä jotka tajuaa.
ja niitä jotka ei.

tässä tapaukseessa ei kai kenellekään ole epäselvää kumpaan ryhmään miehesi kuuluu. toivon et tää on provo, tuo ulkovaatteisiin pukeminen 2 kertaa ym jo hiuka ihmetyttää...

Ei ole provo. Ja mies ei kokonaan pue lasta uudestaan mutta saattaa esim. vaihtaa laittamani talvikäsineet, hatun tms kun en valinnut "tarpeeksi hyvää".

no huojentava seikka, ettei ala kokonaan eri vermettä haalimaan kakaraiselle, tulee ja kuumakin toppatalkoissa.
hänen pitäisi kyllä ihan pikkusen ajatella miten jutut toisesta osapuolesta tuntuvt. kun ei siis tunnu luonnostaan tajuavan. ei sen tarvi olla mitään pahaa jos tykkää pipon tms vaihtaa...kunhan ei ole mikään tärkeilijä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja pientä kulkijaa:
on niitä jotka tajuaa.
ja niitä jotka ei.

Ei ole provo. Ja mies ei kokonaan pue lasta uudestaan mutta saattaa esim. vaihtaa laittamani talvikäsineet, hatun tms kun en valinnut "tarpeeksi hyvää".

Onko ne tarpeeksi hyvät hänen tai hänen äitinsä hankkimia?

Alkuperäinen kirjoittaja Ryysyrannan rinsessa:
No mies on oikeessa, väärin teit antamalla pullon sänkyyn. Makuuasennossa juominen esim korvakipuisena on todella typerää, sekä ns menee korviin. Ihan totta. Ja toiseks jos jo vierotatte, miks alotit uudelleen?? :/

Ei olla "aloitettu" uudelleen. Useimmiten nukahtaa ilman pulloa mutta välillä pullon kanssa. Päivisin juo mukista. Ajattelin, että se on siinä tilanteessa, kun lapsi huusi ja itki epätoivoisena paras vaihtoehto, kun kaikki muu oli yritetty. Suppo oli laitettu jo aikoja sitten ja mm. kanniskelua yritetty. Ei ole ollut vielä yhtäkään korvatulehdusta tähän mennessä. Ja se, että lapsi hiveli korvaansa voi johtua myös puhkeavista hampaista. Kulmahampaita on tulossa molemmille puolille.

Alkuperäinen kirjoittaja jja nekin se siperia kouluttaa:
no huojentava seikka, ettei ala kokonaan eri vermettä haalimaan kakaraiselle, tulee ja kuumakin toppatalkoissa.
hänen pitäisi kyllä ihan pikkusen ajatella miten jutut toisesta osapuolesta tuntuvt. kun ei siis tunnu luonnostaan tajuavan. ei sen tarvi olla mitään pahaa jos tykkää pipon tms vaihtaa...kunhan ei ole mikään tärkeilijä.

Onk se vähän niin, että äidit kyllä saa olla tärkeilijöitä?
:D

Toiset vaan on luonteeltaan sellaisia, että tykkää päteä ja olla oikeassa - ja sillon tarvitaan myös joku olemaan "väärässä". Enpä sano kumpaan ryhmään tykkään itse kuulua... :whistle: Ehkä miehesi on lukenut jostain oppaasta (tai vauvalehdestä;) ) miten lapsi pitää pukea, eikä sitten malta olla näyttämättä osaamistaan... Ja tosta maidon korviin menemisestä oli just muutama päivä sit juttua radiossa - joku asiantuntija kertoi, miten lapsen korvan rakenne on erilainen kuin aikuisilla, ja maito tosiaan menee sinne korviin makuuasennossa juodessa.

Tiedän, että voi olla raskasta pärjätä ihmisen kanssa joka haluaa pikkujutuilla näyttää osaavansa (paremmin), mutta koita olla ottamatta liikaa ittees - se VOI olla vaan luonnejuttu, eikä miehesi välttämättä tarkoita väheksyä sinua äitinä. Ja ainahan kannattaa yrittää puhua, jos toinen kuitenkin tajuasi miltä itestä tuntuu :)

No eipä kivalta kuulosta, mutta aluksi ajattelin että tämä on sellainen "kompapostaus", tiedättekö...koska tiedän varmaan sen tuhatta akkaa jotka tekee noin miehelle, ilman että kukaan kohottaa edes kulmakarvaansa (mukaanlukien miehet itse, toteavatpa vain että nalkuttava ämmä).

Sinusta miehesi käytös ei tunnu mukavalta, eikä se toki mukavalta kuulostakaan.
Mutta mietin vaan, osoittelematta nyt ketään, kuinka moni tuore äiti mahtaakaan itse syyllistyä tuonkaltaiseen käytökseen. Ensin valittaa miehelleen, että mikset hoida vauvaa ja kun mies sitten yrittää ottaa hoitovastuuta kulkee miehen perässä ja sanoo kaikkeen - ei noin.. miten sä sille tollaiset vaatteet laitoit. . miten sä tollai sitä roikotat...

Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Mutta mietin vaan, osoittelematta nyt ketään, kuinka moni tuore äiti mahtaakaan itse syyllistyä tuonkaltaiseen käytökseen. Ensin valittaa miehelleen, että mikset hoida vauvaa ja kun mies sitten yrittää ottaa hoitovastuuta kulkee miehen perässä ja sanoo kaikkeen - ei noin.. miten sä sille tollaiset vaatteet laitoit. . miten sä tollai sitä roikotat...

NO niinpä! Mutta itse en ollut alussakaan miestäni kohtaan sellainen. Mies on alkanut olla minua kohtaan :/ . Ikävältä se tuntuu, varsinkin kun minä olen ollut päävastuussa lapsesta ja hänen asioistaan. Aivan kuin mies olisi äiti ja minä isä tms..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:

NO niinpä! Mutta itse en ollut alussakaan miestäni kohtaan sellainen. Mies on alkanut olla minua kohtaan :/ . Ikävältä se tuntuu, varsinkin kun minä olen ollut päävastuussa lapsesta ja hänen asioistaan. Aivan kuin mies olisi äiti ja minä isä tms..

oletko puhunut asiasta miehesi kanssa. Ehkei hän tajua, kuinka pahalta tuo sinusta tuntuu. :( eihän vauvan-/lastenhoidon tulisi olla mitään valtataistelua ja sellaista nokkimista.. että annas mä näytän miten tämä tehdään.

Yhteistyössä