Nyt kun imetyksestä puhutaan niin miten olette vieroittaneet yli vuosikkaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Ap

Vieras
Meillä tuo 11,5 kk ikäinen tyttö söi välillä enää öisin ja muutaman kerran päivässä mutta nyt roikkuu taas koko ajan tissillä. Argh. Muutenkin roikkuu jatkuvasti jalassa niin oisko tämä nyt eroahdistukseen liittyvää? Ei ole hoidossa vaan ihan kotona. Ruokaa ei suostu syömään kuin pieniä määriä, ei vaikka saisi itse syödä palasia. Piimä kelpaa silloin tällöin, nykyään taas heikommin. Oisko toiveita että parin kk sisällä alkais itse taas syömään huomattavasti harvemmin tissiä jolloin vieroitus kävis kuin itsestään?
Ja mitä mielestänne pitäis tehdä kun yritän monesti antaa vaan vettä tai piimää kun oikeasti roikkus tissillä vähän väliä :/

Voi olla eroahdistusjuttuja vielä.

Mä vieroitin pojan reilun 1v 2kk iässä pikkuhiljaa. Jätettiin vähitellen imetyskertoja pois, tuntui olevan pojalle paras systeemi. Keksin aina kivaa puuhaa kun rinnankaipuu iski pojalle.

Tytön vieroitin melkein 1v 5kk ikäisenä kun yöt alkoi olla yhtä rinnalla roikkumista. Vähitellen lopettaminen ei onnistunut ollenkaan joten vetäisin sitten homman kerrasta poikki. Ajattelin että tyttö ymmärtää jo puhetta joten ilmoitin että tissi on rikki nyt, sieltä tulee enää pelkkää sinappia. :whistle: Pari päivää oli pientä protestia, illalla enemmän. Yllättävän helposti meni silti.

esikoinen oli "jo" 1v4kk kun vierotin ja tein sen kerralla. yhden kerran itki tissin perään ja sitten se unohtui kun touhuttiin kaikkea kivaa. käytiin esim koko päivä kaupungilla, retkeilemässä jne.

Alkuperäinen kirjoittaja vuotaraaputin:
esikoinen oli "jo" 1v4kk kun vierotin ja tein sen kerralla. yhden kerran itki tissin perään ja sitten se unohtui kun touhuttiin kaikkea kivaa. käytiin esim koko päivä kaupungilla, retkeilemässä jne.

Montako imetyskertaa oli päivässä ennen imetystä? Söikö öisin? Meillä syö edelleen..tottumuksesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:

Montako imetyskertaa oli päivässä ennen imetystä? Söikö öisin? Meillä syö edelleen..tottumuksesta.

söi öisin, perhepedissä nukutaan. lopetettiin yösyötöt samalla.

tissiä söi varmaan jonkun 6-8 kertaa päivässä, päivästä riippuen.

musta oli helpompaa vierottaa kerralla koska jos yritin jättää yksittäisiä imetyskertoja väliin, tyttö oli ihan ihmeissään kun sitten toisella kertaa saikin tissiä halutessaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:

söi öisin, perhepedissä nukutaan. lopetettiin yösyötöt samalla.

tissiä söi varmaan jonkun 6-8 kertaa päivässä, päivästä riippuen.

musta oli helpompaa vierottaa kerralla koska jos yritin jättää yksittäisiä imetyskertoja väliin, tyttö oli ihan ihmeissään kun sitten toisella kertaa saikin tissiä halutessaan.

Oliko imetyskerrat vähentyneet yhtään aiemmasta vai oliko jo pidemmän aikaa tuo 6-8 kertaa?

Olen lopettanut molempien lapsien imetyksen kerralla. Laitoin sinappia ja sanoin, että äidin tissit on nyt pilalla. Molempien lopetus sattui aikaan jolloin oltiin kipeitä. Lapsi maistoi kerran tissiä (esikoinen kahdesti, kerkesin onneks välissä lisätä sinappia ) ja se oli siinä. :D Ei monen päivän vierotusta, itkuja tai mitään... Tosi helposti kyllä kävi!
Esikoisella koitin kaikkia mahdollisia keinoja, kunnes sit silloin keksin tuon sinapin.
Kuopuksella en edes muuta viittiny koittaa kun tiesin että sinappi tehoaa sitten kun sen aika on.
Tänään oli sitten se päivä ja tehos kyllä hyvin!
Oma maidontulokin on toivon mukaan tällä hetkellä huonoa (olen kipeä ja vähän juonut/syönyt ) joten luulenpa että helpolla selvittiin!:)
Suosittelen tuota sinappia ja kerrasta poikki systeemiä...

Vierotin 1 v 9 kk ikäisen lykkäämällä nokkamukin kouraan ja sanomalla "juo siitä " kun hän oli menossa nukkumaan, ja siihen asti oli saanut rintaa illalla ennen nukkumaanmenoa.
Poika mulkaisi mukia, mulkaisi mua, heitti nokkiksen seinään ja kävi unille. Eikä kysellyt tai itkenyt tissin perään.
Siinä se, kaikessa yksinkertaisuudessaan :)
Imetyskerrat olivat toki harventuneet ennen lopettamista, verrattuna vaikka siihen mitä ne oli alle vuoden iässä. Viimeiset 6-8 kk olin imettänyt enää vain aamulla, ennen päiväunia ja ennen yöunille menoa (ja yöllä, jos lapsi oli sairas), ja päiväuni-imetyskin oli jäänyt pois useimpina päivinä viikossa koska lapsi oli aloittanut päivähoidon.

Yhteistyössä