Nyt kuulette kaikki miksi olen huono äiti (ainakin mitä kaikkea teen väärin täydellisten äitien mielestä) ! :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kalamama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kalamama

Aktiivinen jäsen
17.02.2006
1 874
1
36
Monia keskusteluja taustalla seuranneena voin nyt listata asiat missä teen ehdottoman väärin yleiseen mielipiteeseen verrattuna..

1. Poikani on päiväkodissa täysipäiväisesti vaikka olen ollut pitkiä pätkiä työttömänä välillä.

2. Olen nauttinut yksin kotona olemisesta vaikka raha onkin tiukalla.

3. Teemme ulkomaanmatkoja vaikka olemme köyhiä, ja sitten kehtaan valittaa että loppukuusta syödään yksipuolista sapuskaa.

4. Syötän perheelleeni kasvispainotteista ruokaa, enkä huolehdi siitä että poikani saisi joka päivä liharuokaa myös kotona.

5. Ostan joskus pojalleni nakkeja ja hän syö ne kylmänä ketsupin kanssa olohuoneessa samalla kun katsoo lastenohjelmia.

6. Vien lapseni mummolaan yökylään että saisin kunnolla laiskotella. En siivoa tms. silloin kun hän on hoidossa.

7. Meillä imuroidaan vain kerran viikossa.

8. En pidä ulkoilusta, enkä liikunnasta muutenkaan.

Näitähän löytyis vaikka kuinka paljon!!! Saa ihan vapaasti arvostella, mutta en takaa että vastaisin kaikille ;)

Niin, ajatella, silti mä uskaltaisin väittää että mun poika on onnellinen ja tasapainoinen lapsi, ja ilman puutostiloja ja kehitys/kasvuhäiriöitä. Ja mun avioliittokin on kunnossa, omituista.

minunkin typy on todella tyytyväinen, tosi omatoiminen ja sosiaalinen. mä en ymmärrä tätä nykypäivän äitiyttä, ihan tolkutonta suorittamista todella monella..

Hei kuule, et ole ainoa joka jää ulkopuoliseksi tässä täydellisten äitien kerhossa.

1. Inhoan ruuanlaittoa!

2. En tykkää lukee satuja lapsille.

3. En viihdy hiekkiksen reunalla, teen mieluummin piha hommia tai lähden lapsen kanssa kävelylle.

4. En osaa leikkiä pitkiä aikoja lapsen kanssa...turhaudun.

5. Lapset saa kattoo töllöö!

Alkuperäinen kirjoittaja marmatus:
Hei kuule, et ole ainoa joka jää ulkopuoliseksi tässä täydellisten äitien kerhossa.

1. Inhoan ruuanlaittoa!

2. En tykkää lukee satuja lapsille.

3. En viihdy hiekkiksen reunalla, teen mieluummin piha hommia tai lähden lapsen kanssa kävelylle.

4. En osaa leikkiä pitkiä aikoja lapsen kanssa...turhaudun.

5. Lapset saa kattoo töllöö!

Mä allekirjoitan nää kaikki paitsi ekan, tykkään laittaa ruokaa, mutta sotkut jätän miehen siivottavaksi :D

Mä oon huono eri tavalla mutta en ehkä noilla tavoilla.

- En leiki juuri koskaan lasten kanssa
- Annan lasten katsoa telkkaria kun itse nukun päikkäreitä
- Joskus kun sataa ja laiskottaa tilataan pitsaa
- Korotan ääntäni melkein päivittäin
- poltan tupakkaa

Alkuperäinen kirjoittaja niin:

- poltan tupakkaa

Joo, tuota teen kans joskus!

Alkuperäinen kirjoittaja kalamama:

- poltan tupakkaa

Niinpä, mut sit pitää ajatella niitä positiivisiakin asioita kuten
- Vaikka en lue, keksin itse tarinoita ja lauluja
- päikkäreiltä herättyäni paistan lettuja
- Puhun lapsille myös tavallisella äänellä ;) kehun ja kannustan, ohjaan ja sylitän.
- Vaikka en viikonloppuna jkasaisi itse pukea kahteentoista mennessä vaatteita. Laitan lapset ne pukemaan jo kymmeneltä, harjaan hiukset ja laitan ne letille.
- Rakastan lapsiani yli kaiken.

mustahan tuo on just oikein, elää niin kuin haluaa, eli matkustella vaikkei voisi. ei se yksipuolinen ruoka oo niin iso juttu kun mieli lepää kun saa reissata edes kerran vuodessa. kasin kanssa oo samaa mieltä, ei tulis mieleenkään lähteä esim kävelylle. toi ruokavaliojuttu, hyvähän on välttää kovia eläinrasvoja. pojastasi kasvaa varmasti kunnon kansalainen vaikka käykin kerhossa kun äiti on kotona. onhan se lapsellekin kivempaa että on ikäistään seuraa, varsinkin jos on ainokainen. ps: vieläkö ajattelit pyöräyttää lisää? :D :)

Mä VIHAAN leikkikenttiä. :D Me useimmiten vaan tylsästi kävellään lapsien kanssa. Mä myös laitan keitttoon, jos sellaista satun tekemään, lihaliemikuution. Ja kyllä, siinä on natriumglutamaattia.

Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Ei kai 2. 3. ja 4. ole ollenkaan paheksuttavia asioita edes tällä palstalla?

On todellakin! Kakkoskohta on erityisen väärin, ehdottomasti kuuluu haluta töihin, vaikka ilmaiseksi, kunhan vaan ei "laiskottele" kotona yhteiskunnan elättinä eli työttömänä. Ja kaikenlainen työ pitää kelvata, sen varran nöyryyttä pitää olla.

Ja ulkomaille ei saa matkustaa jos on talouellisesti tiukkaa, ne rahat pitää säästää pahan päivän varalle ja kerätä hyvä perusruokavarasto loppukuun tiukkaa tilannetta varten..

Ja kauheesti sain paskaa niskaan kun kerroin oman mielipiteeni kasvisruuasta, eli eläinproteiinin korvattavuudesta kasvisproteiineilla, ja että ihan juustolla tai kasviksilla saa kasvuikäisen lapsen proteiinintarpeen tyydytettyä..

On todellakin! ..

Ai kauheeta miten hukassa olenkin ollut :ashamed:
Mä olen ollut jotenkin erityisen tyytyväinen kun ollaan aina voitu reissata ja nähdä maailmaa vaikka ajoittain talouskin ollut tiukalla...niin ja syödä kasvisruokaa ja molemmat lorttovanhemmat ollaan oltu aikanamme himassa ja tykätty siitä. Lupaan hävetä nyt kun nämä asiat on oikaistu minulle :'(

Juu meille on toinen lapsi tulossa.. Katsotaan muuttaako se mun käytöstä johonkin suuntaan.. =)
BKM Apua, minä myös käytän joskus lihaliemivalmisteita!!!! Järkkyä.

Ja joo, me halitellaan hirveesti pojan kanssa, lauletaan ja jutellaan. Vaikka en teekään hiekkakakkuja. Kuulen useaan otteeseen päivässä "äiti, olet rakas" ja "äiti, minä rakastan sinua kovasti". Aina on aikaa halia ja pusia, olla vain sylikkäin tai pötkötellä.

- poltan tupakkaa

en nuku päikkäreitä mutta lorvin koneella.muuten sama
:D

On todellakin! ..

Ai kauheeta miten hukassa olenkin ollut :ashamed:
Mä olen ollut jotenkin erityisen tyytyväinen kun ollaan aina voitu reissata ja nähdä maailmaa vaikka ajoittain talouskin ollut tiukalla...niin ja syödä kasvisruokaa ja molemmat lorttovanhemmat ollaan oltu aikanamme himassa ja tykätty siitä. Lupaan hävetä nyt kun nämä asiat on oikaistu minulle :'(

Hyvähyvä. Nyt kun oot ne täällä tunnustanu niin älä mee muualla niitä mainostamaan, vaan muuta heti mielipiteesi oikeiksi!! :D

keksimpäs itsestänikin, oon ihan hullu (mukamas) kun ostelen vaatteita ja muita vauvajuttuja ennen kuin edes oon raskaana. siis tiedän tulevani äidiksi seuraavan kolmen vuoden sisällä, ei siis kaúheeta haittaa ostelusta. mulla on esim uus turvaistuin vauvalle kaapissa odotamassa. tuntuu olevan sellanen juttu joillekin mammoille että jos ostelee juttuja etukäteen se tietää huonoa onnea. kun kerroin tädilleni hankkineeni kestovaippoja omalle vauvalle, se nauhahti että nehän kerkee olemaan antiikkia sitten kun mä saan oikeesti lapsen. meinas että jonku 10vuotta odottelisin. eli siis nuori ei voisi olla hyvä äiti. oon kyllä eri mieltä. paremminkin mulla on paljo enemmän aikaa kokea äitiyden ihme. nyt ja vielä 15vuoden päästä uudelleen jos siltä tuntuu. ja se on hyvä juttu. :)

Yhteistyössä