nyt kyllä ärsyttää tarha ja todella

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Neith"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"Neith"

Vieras
ei mua sillä tavalla ärsyttänyt se kerta kun pojalla kastui jalat ja kukaan ei huomannut ja ne meni ihan punaisiksi, eihän edes kumisaappaat pidä jalkoja kuivina jos varresta menee vettä sisään jne.

mutta nyt v*tuttaa toiminta huolella.
menin hakemaan lasta tarhasta, olivat pihalla. kävelin kohti lasta ja lapsi lähti tulemaan mun luo. kuulin kun tarhatäti huutaa että älä kävele siitä lätäköstä kun ei ole kumisaappaita :O
ja tässä kohti mun mieleen pompsahti kysymys, miksi ei ole kumisaappaita jos piha on täynnä 10cm syviä lätäköitä.. llapsi käveli lätäkön läpi ja mietin että onneksi on edes vähän vettä pitävät kengät.
mun luokse päästyään lapsi sanoo että kengät ja sukta on märät ja jalkoja palelee..
ja tässä vaiheessa mua jo lievästi ärsytti, mutta en sanonut hoitajille mitään. lähdettiin sisälle vaihtamaan vaatteita..
sisällä sitten selvisi syy miksi lapsella ei ole kumisaappaita, ne ei ollut hyllyssä, eikä lapsella myöskään ollut vaihtovaatteita vaikka ne repussa sinne vein.
aikani etsiskelin sitten , vaihtovaatteet löytyi kuivurista, hiekkaisina korppuina ja täst'ä sitten ilmeni ettei lapsella ole ollut kumisappaita aamullakaan, eli on 2 kertaa kastellut itsensä niissä talvikengissä jotka eivät todennäköisesti ole kyllä edes kuivurissa kuivaneet kokonaan ennen iltapäivän ulkoilua |O
ne vaatteet jossa poika eilen sinne tarhaan meni, ei löytynyt mistään, kumisaappaita ei löytynyt mistään ja kävin sitten jo hyvin kiukkuisena asiasta sanomassa.
hoitajat katsoivat ymmyrkäisin silmin ja sanoivat että mennääänpä etsimään ne :O
olisikohan ne stna pitänyt etsiä jo aamu-ulkoilulle!!!
eipä löytäneet hoitajatkaan niitä puuttuvia tavaroita, muistivat kyllä että kumisaappaat olis pitänyt siellä olla... (ja jälleen sitten ihmetyttää että miksi niitä ei ole etsitty aamulla kun kerran tiesivät niiden siellä olevan..)

totesin sitten että selvä, kannan pojan autoon ja ajetaan kodin kautta hakemaan lapselle kengät että päästään kauppaan, johon täti sanoi että kyllähän lapselle sieltä lainaan löytyy vara kumpparit :O WTF miksi niitä ei sitten oltu laitettu jalkaan kun lähtivät ulos :O

saatoin olla aika vittuuntunut siinä kommunikoidessani koska kun lähdettiin autolle niin hoitaja oli sitten lähtenyt etsimjään niitä saappaita muista ryhmistä, ja löysikin ne sitten..
juosten toi ne meille autolle.

meiltä on ennenkin hävinnyt vaatetta ja se on ollut ihan ok, en ole siitä suuttunut tai muutakaan, vaikka olen saanut mitä ihmeellisimpiä perusteluita (lapsen vaatteet on nimikoituja, samoin kengät)
mutta nyt oikeasti paloi käpy, jos lapsen tavarat laitetaan toisille lapsille päälle, viedään naapuriryhmiin ja toisten lasten lokeroihin ja sitten mun lapsi on puutteellisesti puettuna pihalla siellä itseään kylmettämässä
(kertaalleen on ollut talvihanskat laitettuna toiselle lapselle ja mun lapselle sitten oli laitettu vain lapaset kun ei ollut muutakaan :O)

edelleen on omilla teillään lapsen housut, sukat ja kalsarit, kypärämyssy ja kurahanskat

[QUOTE="Neith";23567941]ei mua sillä tavalla ärsyttänyt se kerta kun pojalla kastui jalat ja kukaan ei huomannut ja ne meni ihan punaisiksi, eihän edes kumisaappaat pidä jalkoja kuivina jos varresta menee vettä sisään jne.

mutta nyt v*tuttaa toiminta huolella.
menin hakemaan lasta tarhasta, olivat pihalla. kävelin kohti lasta ja lapsi lähti tulemaan mun luo. kuulin kun tarhatäti huutaa että älä kävele siitä lätäköstä kun ei ole kumisaappaita :O
ja tässä kohti mun mieleen pompsahti kysymys, miksi ei ole kumisaappaita jos piha on täynnä 10cm syviä lätäköitä.. llapsi käveli lätäkön läpi ja mietin että onneksi on edes vähän vettä pitävät kengät.
mun luokse päästyään lapsi sanoo että kengät ja sukta on märät ja jalkoja palelee..
ja tässä vaiheessa mua jo lievästi ärsytti, mutta en sanonut hoitajille mitään. lähdettiin sisälle vaihtamaan vaatteita..
sisällä sitten selvisi syy miksi lapsella ei ole kumisaappaita, ne ei ollut hyllyssä, eikä lapsella myöskään ollut vaihtovaatteita vaikka ne repussa sinne vein.
aikani etsiskelin sitten , vaihtovaatteet löytyi kuivurista, hiekkaisina korppuina ja täst'ä sitten ilmeni ettei lapsella ole ollut kumisappaita aamullakaan, eli on 2 kertaa kastellut itsensä niissä talvikengissä jotka eivät todennäköisesti ole kyllä edes kuivurissa kuivaneet kokonaan ennen iltapäivän ulkoilua |O
ne vaatteet jossa poika eilen sinne tarhaan meni, ei löytynyt mistään, kumisaappaita ei löytynyt mistään ja kävin sitten jo hyvin kiukkuisena asiasta sanomassa.
hoitajat katsoivat ymmyrkäisin silmin ja sanoivat että mennääänpä etsimään ne :O
olisikohan ne stna pitänyt etsiä jo aamu-ulkoilulle!!!
eipä löytäneet hoitajatkaan niitä puuttuvia tavaroita, muistivat kyllä että kumisaappaat olis pitänyt siellä olla... (ja jälleen sitten ihmetyttää että miksi niitä ei ole etsitty aamulla kun kerran tiesivät niiden siellä olevan..)

totesin sitten että selvä, kannan pojan autoon ja ajetaan kodin kautta hakemaan lapselle kengät että päästään kauppaan, johon täti sanoi että kyllähän lapselle sieltä lainaan löytyy vara kumpparit :O WTF miksi niitä ei sitten oltu laitettu jalkaan kun lähtivät ulos :O

saatoin olla aika vittuuntunut siinä kommunikoidessani koska kun lähdettiin autolle niin hoitaja oli sitten lähtenyt etsimjään niitä saappaita muista ryhmistä, ja löysikin ne sitten..
juosten toi ne meille autolle.

meiltä on ennenkin hävinnyt vaatetta ja se on ollut ihan ok, en ole siitä suuttunut tai muutakaan, vaikka olen saanut mitä ihmeellisimpiä perusteluita (lapsen vaatteet on nimikoituja, samoin kengät)
mutta nyt oikeasti paloi käpy, jos lapsen tavarat laitetaan toisille lapsille päälle, viedään naapuriryhmiin ja toisten lasten lokeroihin ja sitten mun lapsi on puutteellisesti puettuna pihalla siellä itseään kylmettämässä
(kertaalleen on ollut talvihanskat laitettuna toiselle lapselle ja mun lapselle sitten oli laitettu vain lapaset kun ei ollut muutakaan :O)

edelleen on omilla teillään lapsen housut, sukat ja kalsarit, kypärämyssy ja kurahanskat[/QUOTE]

helpottiko? =) (ymmärrän hyvin et ärsyttää )

Mä oon ihmetellyt samaa meidän päiväkodissa. Tosin noin inhottavaa mokaa eivät ole vielä tehneet. En oikeasti ymmärrä miten ne vaatteet pitäisi nimikoida jotta oma lapsi saisi omia vaatteittaan pitää.

No HuHhUH :O

Täällä menee näin, että, kun ovat ulkona ja tulevat sisälle niin MÄRÄT hanskat laitetaan vaan
koppaan :O :O
Sitten, kun haet muksuja niin ne MÄRÄT on siellä kopassa edelleen..
V****!!!
sitten, kun sanoin, että lapsilla on AINA MÄRÄT hanskat, kun haen ne ja joudutaan AINA
kävelee niin on hienoa kulkea märillä hanskoilla he******!

Vastaus tuli, että EI MAHDU MINNEKKÄÄN KUIVUMAAN... WTF!?!?!?! :O

Pakko olla varahanskat, kun haet lapsia..
tämä ei tähän kyllä jää!!!

[QUOTE="vieras";23567997]Onneksi minun poika on perhepäivähoitajalla, pysyy ainakin vaatteet tallessa..[/QUOTE]

Ja meidän lapset päikyssä missä 90 lasta eikä koskaan ole vaatteet/tavarat olleet hukassa.

Todella outoa toimintaa. Meillä ei ole päiväkodissa koskaan hävinnyt mitään (kaikkia vaatteita ei ole edes nimikoitu). Ehkä henkilökunnalla olisi pieni ryhdistäytymisen paikka.

Ymmärrän hyvin harmistumisesi.

helpottiko? =) (ymmärrän hyvin et ärsyttää )

:D vähäsen.
siis mä koitan ymmärtää että siellä on monta lasta, ja viikonloppusin siinä on muista ryhmistä lapsia samassa tilassa. mä koitan kovasti ymmärtää ettää jos on saman nimisiä lapsia niin voivat sekoittua (tosin voisi kuvitella että niitä jälkikäteen tulleita pyydettäisiin nimikoimaan jotenkin muuten ne kamat kuin pelkällä etunimellä)
mutta tän päivästä mä en vaan ymmärrä, nyt jos poika tuosta kipeäksi tulee niin varmana palaa pinna ja sen sinne tarhaan kyllä kerron : /

Ymmärrän, että ärsyttää....ärsyttäisi minuakin!

Meille on vissiin vain kerran käynyt jotain tuollaista. Tyttö oli 3 v ja juuri päiväkodin aloittanut, parin kolmen kuukauden ajan sijaisena oli ärrrrrsyttävä lto. Lto tuli mua portille naama nyrpeänä vastaan ja totesi sangen veemäisellä äänellä että "ei nyt sitten voi mitään että tyttö on ihan kurainen ja märkä, kun ette oo hänelle kuravaatteita tuoneet, ei me ihan turhaan niitä pyydetä, me katsos oikeasti ulkoillaan säällä kuin säällä, ei me voida koko talvea sisälläkään olla sen takia ettei kaikkien vanhemmat oo tuoneet kuravaatteita...." jne. Katsoin häntä hetken aikaa täysin hiljaa. Sitten kävelin sisään päiväkotiin, eteisen naulakolle jossa kuravaatteita säilytetään. Menin tyttöni naulakon eteen, otin siitä naulasta selkeästi nimikoidut kurikset, tulin takaisin ulos, lykkäsin ne mitään sanomatta lto:n käteen ja lähdin kotia kohti litimärän lapseni kanssa.

Vihasin sitä lto:ta muutenkin. Aina urputtamassa. Juuri 3 v täyttänyt lapsi, vasta pk:n aloittanut, ryhmänsä pienin...ei koskaan itkenyt hoitoon mennessään tai hoitopäivän aikanakaan, söi itse, oli täysin omatoiminen vessakäyntien suhteen (ja täysin kuiva myös), puki itse, ei töninyt, ei lyönyt, ei puhunut rumia, jne. Mutta AINA kun kysyin, että miten päivä on mennyt, niin alkoi lto:n naaman vääntely ja huokailu: no ei kamalan hyvin...ja sitten totesi esim. että 'hän pyysi lisää maitoa muttei jaksanutkaan juoda ihan kaikkea'. Siis OMG, kamalaa, ihan hirveetä :headwall:

ymmärrän hyvin!

Muaki ärsyttää ihan suunnattomasti ja myöskin ihmetyttää se et miksi eskarilaiset on sisällä vielä neljän aikaa kun pihalla on mitä upein kevätsää ja on lämmin. Silloin kun oli likemmäs 30 pakkasta niin kyllä oltiin pihalla iltapvästä ainaki se tunti, kunnes siit tuli sanomista...

Ei kai kukaan laita vaan yksiä hanskoja lapsille? Varsinkaan sellasia joita ei saa edes kuivauskaappiin laittaa!

siis saahan ne kuivauskaappiin laittaa, monetko hanskat lapselle pitäisi sinne laittaa jos oletuksena on että hanskat kestää vettä normaalissa määrin ja ne kuivataan ulkoiluiden välissä?
ja olishan ne hanskat silloin kerrankin ollut käyttökunnossa, ne vaan oli TOISEN lapsella..

siis saahan ne kuivauskaappiin laittaa, monetko hanskat lapselle pitäisi sinne laittaa jos oletuksena on että hanskat kestää vettä normaalissa määrin ja ne kuivataan ulkoiluiden välissä?
ja olishan ne hanskat silloin kerrankin ollut käyttökunnossa, ne vaan oli TOISEN lapsella..

Juu, ei oo meilläkään koskaan ollut useampia hanskapareja mukana. Yhdet rukkaset tms (vuodenaikaan ja keliin sopivat), jotka pitää vettä sen mitä pitää, ja ulkoilujen välissä ne kuivataan kuivauskaapissa.

ja mä oon oppinu sen kantapään kautta et laitan tytölle mukaan ainaki 2 hanskat jollei kolmet ihan siks kun ne hyvin harvoin löytää tiensä kuivauskaappiin..

myös sukkia on parit tai sukkahousuja ja yks kerros varavaatetta.

Joo, kyllä kahdet hanskat olisi hyvä olla. Koska ne ei aina kuivu siellä kuivauskaapissa jos ovat totaalisen läpimärät, ja toisekseen, jos ne on ulkoilun puolessa välissä ihan litslots TMS. niin olis kiva olla ne varahanskat mihin vaihtaa!

Meillä on taas useamman kerran ollu kurahousut hukassa. En voi käsittää miten se onnistuu: toki monellakin on samanlaiset, mutta ostin tarkoituksella vaaleat että tussi näkyy ja nimikoin ne SELKEÄSTI SEKÄ SISÄ- ETTÄ ULKOPUOLELTA ja vieläpä etu- ja takaosastaan. Ja silti ne on hukassa välillä! Yleensä löytyvät sieltä kuivauskaapista...

Muuten on vaatteet pysyny hyvin tallessa *koputan puuta*, kerran oli kengät vaihtuneet ihan samanlaisiin.

Mä oletan, että tarhantädit laittaa lapselle kurahanskat, jos keli on ihan litslots. Tai siis miksi ne kurahanskat pitää viedä, jos niitä ei käytetä?
(meillä on kyllä käytetty, ei valittamista)
Siksi vain yhdet hanskat, ei sen suurempaa arsenaalia.

Mä oletan, että tarhantädit laittaa lapselle kurahanskat, jos keli on ihan litslots. Tai siis miksi ne kurahanskat pitää viedä, jos niitä ei käytetä?

Jos on kurahanskat ja tavalliset eikö se tee jo kahdet hanskat. Kun ei kai tavallisia rukkasia ja kurarukkaisa samaan aikaan käytetä vaan kurarukkasen alle on keväällä tumput.

Ja sitten on näitä ( tänään viimeksi ) että kurahanskoissa on reikä...kumppareissa on reikä..kurahousut liian pienet jne jne

[QUOTE="lastenhoitaja";23568110]Joo, kyllä kahdet hanskat olisi hyvä olla. Koska ne ei aina kuivu siellä kuivauskaapissa jos ovat totaalisen läpimärät, ja toisekseen, jos ne on ulkoilun puolessa välissä ihan litslots TMS. niin olis kiva olla ne varahanskat mihin vaihtaa![/QUOTE]

nooh, eipä meillä ole ongelmaa ollut tämän asian kanssa, eikä muuten vaatteet kadonnut aiemmassa ryhmässä.
varavaatteita sillä on aina siellä, koska lapsi on yötä ja pitää olla vaihtovaatetta, tosin paljonpa ne auttaa jos ne häviää mystisesti jollekkin muulle.. hassua on myös että meiltä on hävinnyt myös 3 kypärämyssyä, takas eivät ole tulleet, ja vain kerran on ollut väärän lapsen kypärämyssy pojan lokerossa, sen palautin heti jo tarhassa oikeaan lokeroon ja ostin lapselle uuden..
myös kuravaatteet on kertaalleen vain hävinnyt, ja siitä sain tiedon sitten hyvin paljon myöhemmin kun joku huomas sanoa että by the way, lapsellasi ei edelleenkään ole kuriksia :O
(ja aivan varmasti olin ne sinne toimittanut) lapsella on myös usein päällä tarhan varavaatteita kun ei kuulemma ole löytynyt pojan omia varavaatteita.. sitten ne on viikon päästä ilmestynyt pojan lokeroon takas..

Mä en ole mikään täti.

Totta mooses ne laitetaan mutta eihän se takaa etteikö ne voisi kastua sisältä saakka. Itseasiassa joillain ne kastuu ihan läpi vaikka kuinka olisi kurahanskat eikä falskaa mistään. Kurahanskojen vesipito ei kestä ikuisuuksia kun niitä pestään ja kuivatellaan kuivauskaapissa. Ja ne vuorelliset on jostain syystä hyvin usein märät sisältä, ja ne ei ihan helpolla kuivu..

[QUOTE="asseri";23568146]Jos on kurahanskat ja tavalliset eikö se tee jo kahdet hanskat. Kun ei kai tavallisia rukkasia ja kurarukkaisa samaan aikaan käytetä vaan kurarukkasen alle on keväällä tumput.[/QUOTE]

Kyllä nuo on talven loskakeleissä & kevätkeleissä vetäneet kurahanskat tavis-rukkasten päälle.

Mä en laske kurarukkaisia hanskoiksi, kumisaappaita kengiksi tai kurahousuja ulkohousuiksi: ne on vaan jotain, mitkä säilytetään pk:ssa aina, eikä mun tarvitse sen kummemmin miettiä tai ajatella niitä :D

Yhteistyössä