Nyt kyllä harmittaa, voiko tästä pyytää jo jotain hyvitystä!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja karhurouva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

karhurouva

Jäsen
27.02.2007
956
0
16
Meillä on ristiäiset sunnuntaina. Menin kultajouseen tänään sovitusti hakemaan kaiverrettavana olleita valokuva-albumeita, jotka olin ostanut lahjaksi tuleville kummeille. Eli siis kummit saavat meiltä muistoksi valokuvakansiot jossa jo vähän kuvia valmiiksi ja kaiverrus "kummeille Assilta 10.6.07". Esikoisen kastejuhlassa kummit saivat samalla periaatteella pienet tinaiset valokuvakehykset. Asia on meille tosi tärkeä, pidin (ja pidän) antaessani kummeille puheen jossa kiitän kummiksi tulosta ja kerron miten paljon se meille merkitsee, mitä toivomme ja mitä haluamme itse antaa kummeille (siis aikaa, huomiota, yhteydenpitoa jne).

MUTTA kun menin hakemaan kansioita, niin huolimaton kaivertaja oli kaivertanut tytön nimen päin honkia, tai siis Assi nimen sijaan luki ANSSI!!! Nyt sitten uusia kansioita ei löytynyt tilalle, korjaus pitää tehdä kuopiossa tai sitten vaihtoehtona oli rumentava laatta virheen päälle. Laattaa en halunnut, joten nyt sitten en saa kansioita annettua ristiäisissä |O :'(

Ja alunperin työn piti olla valmista 4.6. mutta kaivertaja soitti ja pyysi että saisi lisäaikaa tähän päivään! Mie kilttinä lupasin, nyt kaduttaa sillä alkuperäisen aikataulun mukaan virhe olisi ehditty korjata sunnuntaiksi!!

Sain vain anteeksipyyntöjä ja olin tilanteessa niin kummissani että tajusin koko harmistuksen määrän vasta kotona! Nyt ottaa päähän ihan sairaasti |O |O :'(

Alkuperäinen kirjoittaja JabbaTheHut:
Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:
varmasti tulevat hinnassa vastaan, onhan toi nyt aika paha moka!

Mutta kun ne on aikaa sitten ostettu, eli nyt vaan teetin kaiverruksen joka kuului hintaan!! :/

luulis heidän korvaavan teille uudet kansiot..! teidän maksamat ja he pilaavat ne väärällä nimellä..!

Alkuperäinen kirjoittaja Accra:
:o kyllä pyytäisin jotain korvausta..onkos siel joku lukihäiriöinen kaivertaja?!En oo kyl ennen kuullukkaan,et kaiverrukset menee päin..

Joo, no huonosti on lukenut työohjeen, kun 3 kaiverrusta oli samalla virheellä tehnyt. Ja Assi nyt on kuitenkin hieman eri nimi kuin Anssi... että siis ei mikään typo kyseessä vaan lukenut huolimattomasti vaan tilauksen!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:

Mutta kun ne on aikaa sitten ostettu, eli nyt vaan teetin kaiverruksen joka kuului hintaan!! :/

luulis heidän korvaavan teille uudet kansiot..! teidän maksamat ja he pilaavat ne väärällä nimellä..!

Yleensä jaksaisin suhtautua huumorilla, mutta hemmetti kun toi oli tärkeää saada sunnuntaiksi. Ja niillä oli reilusti aikaa, 2 viikkoa. Pyysivät silti lisää vielä aikaa ja ryssivät. Itku tulee, kun se oli niin tärkeää!

Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:

Yleensä jaksaisin suhtautua huumorilla, mutta hemmetti kun toi oli tärkeää saada sunnuntaiksi. Ja niillä oli reilusti aikaa, 2 viikkoa. Pyysivät silti lisää vielä aikaa ja ryssivät. Itku tulee, kun se oli niin tärkeää!

voin kuvitella, ottaa varmasti päähän. kyllä sulle jotain korvausta/hyvitystä pitäis antaa. eihän asiaa tohon voi jättää.

No todellakin voit ihan hyvin pyytää hyvitystä!
Ja ehdottomasti että korjaa tekstit.
Ikävää kyllä on että nyt ne ei sit kerkiä sunnutaiksi... mut keksi jotain kivaa tilalle kastejuhlaan jotta voit pitää puheesi.

Mut tosi kurja juttu!! :/

voithan soittaa kuluttajavalituslautakuntaan ja pyytää arvoita paljonko hyvitystä tms. voi vaatia....

ai hitto..nythän on jo perjantai! sori et voikkaan..........

Meillä on ristiäiset sunnuntaina. Menin kultajouseen tänään sovitusti hakemaan kaiverrettavana olleita valokuva-albumeita, jotka olin ostanut lahjaksi tuleville kummeille. Eli siis kummit saavat meiltä muistoksi valokuvakansiot jossa jo vähän kuvia valmiiksi ja kaiverrus "kummeille Assilta 10.6.07". Esikoisen kastejuhlassa kummit saivat samalla periaatteella pienet tinaiset valokuvakehykset. Asia on meille tosi tärkeä, pidin (ja pidän) antaessani kummeille puheen jossa kiitän kummiksi tulosta ja kerron miten paljon se meille merkitsee, mitä toivomme ja mitä haluamme itse antaa kummeille (siis aikaa, huomiota, yhteydenpitoa jne).

MUTTA kun menin hakemaan kansioita, niin huolimaton kaivertaja oli kaivertanut tytön nimen päin honkia, tai siis Assi nimen sijaan luki ANSSI!!! Nyt sitten uusia kansioita ei löytynyt tilalle, korjaus pitää tehdä kuopiossa tai sitten vaihtoehtona oli rumentava laatta virheen päälle. Laattaa en halunnut, joten nyt sitten en saa kansioita annettua ristiäisissä |O :'(

Ja alunperin työn piti olla valmista 4.6. mutta kaivertaja soitti ja pyysi että saisi lisäaikaa tähän päivään! Mie kilttinä lupasin, nyt kaduttaa sillä alkuperäisen aikataulun mukaan virhe olisi ehditty korjata sunnuntaiksi!!

Sain vain anteeksipyyntöjä ja olin tilanteessa niin kummissani että tajusin koko harmistuksen määrän vasta kotona! Nyt ottaa päähän ihan sairaasti |O |O :'(

Mulle myös kävi aikanaan niin, että en saanut ajoissa kaiverrettavaa tuotetta.
Hyvittiväthän nuo..... Antoivat mulle kuitin ilmaiseen kellon patterin vaihtoon, eikä mulla ole edes kelloa :/

Alkuperäinen kirjoittaja Pandora:

Mulle myös kävi aikanaan niin, että en saanut ajoissa kaiverrettavaa tuotetta.
Hyvittiväthän nuo..... Antoivat mulle kuitin ilmaiseen kellon patterin vaihtoon, eikä mulla ole edes kelloa :/

No siinä kun lähtöä tein niin täti lykkäsi mulle kouraan sellaisen lehdestä leikatun alennuskupongin jolla saa 20% alea jostain tuotteesta.... että kai ne kuvittelee että toi on sit sopiva hyvitys, ikäänkuin nyt tekis vähään aikaan mieli niiltä jotain ostaa!

Onnea vauvan johdosta! :flower: Tuo harmittaa varmasti! Minun vihkisormukseen kaiverrettiin väärä päivämäärä jne. sormuksen kaivertaminen kesti melkein 2kk!!! Suututti kyllä!!!!!

Sen luokan moka, että maalaisjärjen mukaan tuosta pitäisi jotain hyvitystä (enemmänkin kuin alekuponki ) saada, mutta en tiedä, miten kuluttajansuojalaki asian tulkitsee. Paljon mahdollista että aika lailla eri tavalla kuin se maalaisjärki. Kannattanee ottaa vaikka kuluttajansuojaviranomaiselta (mikä se oikea nimike lienee? ) selvää, miten toimia ja mitä voisi vaatia.

Todella ikävä juttu.

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Onnea vauvan johdosta! :flower: Tuo harmittaa varmasti! Minun vihkisormukseen kaiverrettiin väärä päivämäärä jne. sormuksen kaivertaminen kesti melkein 2kk!!! Suututti kyllä!!!!!

Kiitos onnitteluista :flower: Kyllähän tälle joskus varmaan nauretaan, mutta nyt ei kyllä yhtään.

Jännä juttu, miten noita aina sattuu..

Meidän pojan kummi tappeli kummilusikan kaiverruksesta.... jos ny poika painoi syntyessään 4050g, ni ensin se kaivertaja oli laittanut kohtaan jossa valmiksi siis se "KG" ni 4050... joo aika painava, no sit kummi meni valittamaan kaivertaja sanoi et ei se mahdu sinne se 4,050 et voiko laittaa vaan 4... just joo....

no mahtuihan se 4,050 sit lopulta sinne kuitenkin....

olen ollut itse kultasepänliikkeessä töissä ja minun mielestäni olisi paikallaan melkoinen hyvitys, nyt kun on kysymyksessä kultajousen liike joka on ns."ketjuliike" saavat kyllä tilattua päivässä-kahdessa uudet albumit tai toiset haluamasi tuotteet tilalle! näitä sattuu väärin kaiverruksia päivittäin, kaiverrus ei ole mitään helppoa hommaa ja niitä todellakin sattuu! yleensä ne huomataan jo kaivertaessa ja haetaan uusi varastosta tilalle tai tilataan. nyt todellakin oli kaivertajan moka jos useampi kaiverrus ja ei tarkista välillä, tai sitten moka tullut lapun kirjoittajalla, niitäkin sattui, ei saa selvää lapusta mutta silloinkin pitäisi kysyä ja varmistaa! kunnon hyvitys kuuluu sinulle! joko rahallinen hyvitys odotuksesta, matkakuluista, pettymyksestä ja "juhlan ohjelman" muutoksista!!! kaiken tämän sanot siellä liikkeessä ja olet kovana! nykyään on kaikkeen hyvät hyvitykset liikkeillä, niitä pitää osata vain vaatia! :hug:

ota yhteys liikkeen päällikköön ja selitä kuinka harmissasi olet tapahtuneesta ja juhlien "yllätyksestä!" nyt kaikki menee tämän takia mönkään!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
ENtäs jos teet niin, että et ota ollenkaan niitä kansioita, vaan haet jostain muualta ja pyydät rahasi takaisin?

Mä olen tuota mieltä myös. Ei mitään alennuskuponkeja tms,
vaan rahat takaisin. Ja muualta sitten ostamaan.

Harmittaa varmasti tuollaínen ja kuinka kauniisti olit ajatellut kummeja muistaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras :
ENtäs jos teet niin, että et ota ollenkaan niitä kansioita, vaan haet jostain muualta ja pyydät rahasi takaisin?

tämä on yksi ihan hyvä konsti jollet saa albumeita ajoissa! tai sitten heidän pitää ne hankkia aivan toisen ryhmän liikkeestä!!!!

Tai siis tää tarina on vielä auki, odotan että ne soittavat että kaiverrukset on korjattu ja sitten selvitän tän jutun. Mutta onko mulla oikeus vaatia korvasuta siitä, että nyt joudun postitse lähettämään kummeille nuo kansiot, kun en voinut pitkänmatkalaisille eilen niitä ristiäisissä antaa? Niin ja siis moka on kaivertajan, tilauslapuissa lukee selvästi ja kauniilla käsialalla ihan oikein. Eli huolimattomuusmoka ihan puhtaasti, lukenut väärin, ilmeisesti kiireessä.

MUTTA SITTEN meillepä kävin myös näin:

Tilasin jo hyvissä ajoin täytekakun paikallisesta leipomosta. Koska leipomo on sunnuntaisin kiinni, selitin että haen siten edellisenä päivänä mahdollisimman myöhään. Myyjä ehdotti klo 14 ja lupasin että se on hyvä. Eli tilasin lauantaille 9.6 klo 14 kinuskikakun 25-30 hengelle. Sikakallista vielä. Menin lauantaina hakemaan klo 13.50 ja KAPPAS, leipomo kiinni, mennyt klo 12. Mulla ei ollut puhelinta mukana joten ajoin kihisten kotiin. Leipomosta ei luonnollisesti vastattu eikä muita yhteystietoja ollut. Koska kyseessä perheleipomo, soitin numerotiedusteluun ja kysyin asuuko samassa osoitteessa ketään sen sukunimisiä. Löytyi, eläkkeellä oleva alkuperäinen omistaja (sukupolven vaihdos tehty) jolle selitin asian. Hän tarkisti, ja kakku oli olemassa. Ajoin takaisin hakemaan, jolloin selvisi tilauslapusta että kakku oli virheellisesti kirjattu leivottavaksi PERJANTAINA 9.6.

Sain siis sunnuntaina tarjota jo perjantaina leivottua kakkua, jonka saaminen oli työn ja tuskan takana. Tänään vasta menen maksamaan, katsotaan mitä suusta pääsee kun menen paikalle.

Että tällaisia ristiäisvalmisteluja meillä :headwall:

Meidän pojan kummit toivat kummilusikan ja kaivertaja oli kaivertanut väärän kellonajan siihen..Poika syntyi klo:20.25, mutta lusikkaan oli kaiverrettu 15.00... Vielä ei ole aikaa korjattu, kun kummit ei oo ehtinyt viedä sitä liikkeeseen takasin, ei siis tiedetä kuin käy..

Yhteistyössä