Nyt kyllä loukkaannuin turhasta

no sanot juurikin niin miehellesi että järjestely sopii oikein hyvin, mutta koska se on miehestä niin hyvä idea hän varmastikkin istuu siellä takana itse mielellään. ja panet sen kanssa istumaan sinne.
todennäköisesti viiminen kerta kun noin matkustatte. pidä pää kylmänä :)

Alkuperäinen kirjoittaja h:
siis oliko miehen suku päättänyt asian, vai mies ja veli?

Miehen suku oli sopinut miehen veljen kanssa etukäteen että tulee sitten meidän kyydissä sinne. Ja kun mies soitti suvullensa äsken, he kertoivat mitä olivat sopineet ja mies soitti veljelleen että käykö se lauantai kun ollaan menossa ja kuulemma sopii. Ja minulle soitti siis näiden suunnitelmien jälkeen kuullakseen ettei mahduta :kieh:

Istut nyt tän kerran siellä takana ja sukulaisissa valitat koko ajan mitä tuskaa oli istua siellä takana ja joka paikkaan sattuu. Ja sano jo miehelle nyt, että tämäon sitten ensimmäinen ja viimeinen kerta. Sopikoot sukulaiset mitä haluavat, mutta ei onnistu. Näin minä tekisin.

Miehet!

Ne voi sitten joskus olla ajattelemattomia. Pidä vaan tiukka linja; 5 hengen autoon EI mahdu 3 ihmistä takapenkille, jos siellä on 2 turvaistuinta. Vaikka olisi isokin (leveähkö) henkilöauto.

Törkeää sun miehen sukulaisilta, jos suuttuvat sinulle tuosta. Olis varmaan heidän kannattanut ENSIN neuvotella sekä SINUN että miehesi kanssa, että mitenkä auton kyytiin sopii... ja yleensäkin, että hlauatteko ottaa veljeä kyytiin.

mä tartun hanakasti tähän aiheeseen kun mun ukko on kanssa tuommonen "järjestelijä." mitään multa kysymättä sopii milloinkin ties mitä ja sitten kotona mulle selittelee että "kyllähän se sulta käy, kun sä olet noin pienikin. pitäähän sitä nyt veljeä/ naapuria/ ties ketä milloinkin auttaa. kun sä olet niin hyvä leipomaan. kun sä olet niin hyvä lasten kans. jne jne.."
pari kertaa luu kurkkuun ja itse vastaamaan lupauksistaan niin johan on alkanu harkintakykyä löytyä :D

Alkuperäinen kirjoittaja Rouva:
Miehet!

Ne voi sitten joskus olla ajattelemattomia. Pidä vaan tiukka linja; 5 hengen autoon EI mahdu 3 ihmistä takapenkille, jos siellä on 2 turvaistuinta. Vaikka olisi isokin (leveähkö) henkilöauto.

Törkeää sun miehen sukulaisilta, jos suuttuvat sinulle tuosta. Olis varmaan heidän kannattanut ENSIN neuvotella sekä SINUN että miehesi kanssa, että mitenkä auton kyytiin sopii... ja yleensäkin, että hlauatteko ottaa veljeä kyytiin.

Veli on kyllä mukava, ongelma ei ole se etteikö hän saisi matkustaa meidän kanssa. On matkustanutkin ennen tämän kuopuksen syntymää =) Mutta olen kyllä itsekin vähän sitä mieltä että jos olisivat vaikka ensin miettineet ja kysyneet meiltä että mahtuuko vai ei. Kiva olisi tuo velikin sinne viedä kun ei saa aikaiseksi muuten käydä ja siellä kuitenkin suku häntäkin odottelee kylään. Mutta melkein tekisi mieli olla itsekäs sen verran että en änkisi itseäni sinne välikköön :/

Alkuperäinen kirjoittaja entäs:
mä tartun hanakasti tähän aiheeseen kun mun ukko on kanssa tuommonen "järjestelijä." mitään multa kysymättä sopii milloinkin ties mitä ja sitten kotona mulle selittelee että "kyllähän se sulta käy, kun sä olet noin pienikin. pitäähän sitä nyt veljeä/ naapuria/ ties ketä milloinkin auttaa. kun sä olet niin hyvä leipomaan. kun sä olet niin hyvä lasten kans. jne jne.."
pari kertaa luu kurkkuun ja itse vastaamaan lupauksistaan niin johan on alkanu harkintakykyä löytyä :D

Joo, sama täällä. Kun olen pienikokoinen niin sovin varmaan jalkotilaankin jos tarvevaatii :D

Ensin, en yhtään halua tinkiä turvallisuudesta, mutta omat isot on jo niin isoja etten muista turvallisuusasioista niin hyvin, mutta onko niin että teidän isompi voisi jo istua korokkeella? Se olisi pienempi niin ehkä mahtuisitte taakse paremmin.
Mutta jos tosiaan se ei ole turvallista niin sitten ei mitään.

Ymmärrän hyvin kyllä miehen puolen sukua, ei sitä kokemattomat tajua ettei sinne mahtuis hyvin kolmea kun ajattelee että kaksi on pientä lasta niin kyllähän sinne yksi aikuinenkin mahtuu.

Tsemppiä...

Mä en suostuisi matkaamaan ahtaasti takapenkillä. Eiköhän se ole miehesi veljen oma asia miettiä miten menee kyläilemään. Eikä tunkea väkisin autoon mihin ei mahdu.

Alkuperäinen kirjoittaja kekkeri:
Ensin, en yhtään halua tinkiä turvallisuudesta, mutta omat isot on jo niin isoja etten muista turvallisuusasioista niin hyvin, mutta onko niin että teidän isompi voisi jo istua korokkeella? Se olisi pienempi niin ehkä mahtuisitte taakse paremmin.
Mutta jos tosiaan se ei ole turvallista niin sitten ei mitään.

Ymmärrän hyvin kyllä miehen puolen sukua, ei sitä kokemattomat tajua ettei sinne mahtuis hyvin kolmea kun ajattelee että kaksi on pientä lasta niin kyllähän sinne yksi aikuinenkin mahtuu.

Tsemppiä...

Meillä tosi pieni nelivuotias. Eli ei voi istua korokkeella kun vyö menisi sitten huonosti tuolta ylhäältä :/

Alkuperäinen kirjoittaja Tallamuspurkuna:
Alkuperäinen kirjoittaja h:
siis oliko miehen suku päättänyt asian, vai mies ja veli?

Miehen suku oli sopinut miehen veljen kanssa etukäteen että tulee sitten meidän kyydissä sinne. Ja kun mies soitti suvullensa äsken, he kertoivat mitä olivat sopineet ja mies soitti veljelleen että käykö se lauantai kun ollaan menossa ja kuulemma sopii. Ja minulle soitti siis näiden suunnitelmien jälkeen kuullakseen ettei mahduta :kieh:

Voi vi**u!! Mulla menee ihan hermo tollaseen. Mun miehen isä on pahin meidän puolesta järjestelijä. Soittaa meille välillä, että "sanoin mummalle (hänen äitinsä), että sä (eli miniä) voit vkoloppuna mennä sinne auttamaan noissa tukihakemuksissa" ja "anna sitten työmiehille (taloraksalla) bensarahaa 100 euroa" tai "Nyt vaihdatte pankkia, kun xxxx-pankista saa parhaat lainat ja sidotte ne euriboriin". Oma mies ei saa isälleen sanottua mitään, mua kyrpiikoko ukko

Mä en sinuna lähtisi mukaan.

Yrittäkää laittaa ne istuimet vieretysten ja sinä sitten reunapaikalle. Niin ei tarvitse istua 2 istuimen välissä vaan toisella puolella sitten ovi. Aikuisen parempi istua reunapaikalla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hei haloo:
Minä antaisin vaihtoehtoja:
- takana istuu miehen veli
- takana istuu mies itse
- jäisin pois koko reissusta ja niin jäisi lapsetkin ja sukulaisille sanoisin, että auton takapenkille ei sovi aikuista kahden turvaistuimen kanssa ja koska se veli on sinne sukulaisiin tulossa, se tarkoittaa ettet sinä itse pääse mukaan ja silloin ei pääse lapsetkaan - mies ei selviä lasten hoidosta (vaikka todell. selviäisikin)

No mutta jos miehet eivät sinne taakse mahdu. Siis sinä uhkaisit perua koko reissun siitä hirvittävästä syystä, että MIES ON LUVANNUT VELJELLEEN KYYDIN. Kas kun eroa ota.

Ap sentään tajusi, että loukkaantui typerästä ja turhasta asiasta.

AP on AP ja tekee miten parhaaksi katsoo.
Minä vastaavassa tilanteessa "riemastuisin" siitä, että asioista päätetään ja sovitaan kysymättä minulta, mitä mieltä olen tilanteesta tai olenko halukas istumaan tuota matkaa ilman turvavöitä kahden istuimen välissä varsin epämukavasti.

Meilä on miehen kanssa ollut vastaavia tilanteita - tilanteita, joissa hän on päättänyt tai sopinut kysymättä minulta tai informoimatta etukäteen tai ennalta minua ja se asia on kuitenkin ollut sellainen, että se koskettaa myös minua...

Miehen aivot ovat putkiaivot ja viesti meni perille vasta muutaman |O :headwall: :saint: :heart: :o :'( :attn: :xmas: jälkeen ja nykyään mies antaa vastauksensa tai hyväksyntäsä vasta juteltuaan minun kanssa. Eli joustan, matkustan vaikka auton lavalla (esimerkkinä nyt tämä matkustaminen ) jos asiasta jutellaan ensin minun kanssa ja minä saan itse päättää haluanko matkustaa peräkontissa / sukisboksissa / auton lavalla / epämukavalla paikalla jne tms .. koska asia koskee minuaKIN...

Hmh, no ihan turhasta suutuit! Kyllä sinne takapenkille yksi aikuinen mahtuu kahden turvaistuimen kanssa, kun matka ei edes ole mahdottoman pitkä. Jos kerran on sama matka kummallakin, niin on pelkästään järkevää käyttää kimppakyytiä. Itsekäs olet, jos et veljeä päästä samaan kyytiin! Vähän joulumieltä...

Minusta et loukkaannu yhtään turhasta, itekin vetäisin hernee nokkaan :D

Meilläkin meinas anoppi ja appiukko ängetä mejän autoo 800 kilometrin matkalle, sanoin suoraan että jos luulette mahtuvanne takapenkille turvaistuimen viereen niin mikä ettei. Minähän en takapenkille mene koko matkaksi istumaan kylki kiinni anopissa mahani kanssa :D no menevät omalla autolla.

Mies soitteli äsken ja kyseli olenko jo rauhoittunut :saint: :D Sanoi soittavansa huomenna veljelleen ettei autoon mahdu. Ei ollut tullut ajatelleeksi että siellä tulee ahdasta :whistle:

no hyvä :)

ei ollut tullut ajatelleeksi....pah. miten tuttua. :D

mukavaa reissua!

Alkuperäinen kirjoittaja entäs:
Mies soitteli äsken ja kyseli olenko jo rauhoittunut :saint: :D Sanoi soittavansa huomenna veljelleen ettei autoon mahdu. Ei ollut tullut ajatelleeksi että siellä tulee ahdasta :whistle:

no hyvä :)

ei ollut tullut ajatelleeksi....pah. miten tuttua. :D

mukavaa reissua!

Toivottavasti reissu on mukava myös siellä suvun päässä. Etteivät pistä sitä ettei velipoika tullut, minun piikkiini kun ensin heille on sanottu että sopii kyllä että tullaan samaa matkaa :$ :saint:

Yhteistyössä