nyt kyllä pääsee itku

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja perse
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

perse

Vieras
kelan sivuilla näkyy että seuraavaksi maksettava vanhempainpäiväraha on n.200e pienempi kuin ennen, vaikka veroton summa on sama. en ymmärrä miksi kun en ole saanut mitään ilmoitusta asiaan liittyen. katastrofi edessä. että hyvää joulua vaan taas kelalta, kestää nimittäin aika pitkään tasata tollanen vaje...

No jos kyse on vanhempainpäivärahasta niin ihan jo sen kelan päätöksen mukana tulee laskelma koko päivärahakaudelle paljonko ja minä päivänä missäkin kuussa maksetaan.. Se tippuu juu siinä ekojen kuukausien jälkeen vähäsen.

nehän maksaa vanhempainrahakauden alussa korotettua tukea, mutta ne kaikki summat kyllä pitäisi näkyä alunperin.
Onko se siis ennen näyttänyt, että ensi kuussa olisi yhtä suuri kuin ennenkin?
Aika omituista, jos kesken kauden muuttuu. ellet sitten ole saanut jotain muita tukia, jotka vaikuttavat suuruuteen?
kelalta ne ilmoitukset tulee aina myödäss, mulle yleensä vasta sen jälkeen kun rahat on jo tilillä-

Alkuperäinen kirjoittaja no:
No jos kyse on vanhempainpäivärahasta niin ihan jo sen kelan päätöksen mukana tulee laskelma koko päivärahakaudelle paljonko ja minä päivänä missäkin kuussa maksetaan.. Se tippuu juu siinä ekojen kuukausien jälkeen vähäsen.

äippäloma loppuu joulukuussa vasta jolloin myös viimeinen erä pienempi, mutta nyt on vasta marraskuu ja veroton summa on ihan sama kuin tähänkin asti ja nyt vaan maksuun tuleekin 200e vähemmän verojen jälkeen. voiko ne nostaa veroprosenttia yht'äkkiä niin että menee 200e vielä lisää veroa?

Oletko lasketuttanut oikean veroprosentin etuuksia varten? Verokortissa kyllä näkyy tulorajat, jonka jälkeen pidätysprosentti nousee.

Minä tilasin ja sain uuden verokortin kahdelle viimeiselle kuukaudelle, kun olin viimeksi laittanut liian alhaiset tulot Kelalta ja veroprossa nousi lokakuussa.

Alkuperäinen kirjoittaja No:
Veroton summa tulee tilille, tarkoitatkohan verollista eli bruttosummaa, joka sama kuin ennenkin?

Millainen verokortti on?? Onko tuloraja nyt ylitetty?

ihan se perus tukiverokortti 22,5. enkä ole muita tukia saanut kuin näitä vanhempain tukia ja asumiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

äippäloma loppuu joulukuussa vasta jolloin myös viimeinen erä pienempi, mutta nyt on vasta marraskuu ja veroton summa on ihan sama kuin tähänkin asti ja nyt vaan maksuun tuleekin 200e vähemmän verojen jälkeen. voiko ne nostaa veroprosenttia yht'äkkiä niin että menee 200e vielä lisää veroa?

eli olet nyt äitiysp.rahalla?
oletat sen olevan saman suuruinen kuin ....

äh en mä tajuu

Alkuperäinen kirjoittaja gg:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

eli olet nyt äitiysp.rahalla?
oletat sen olevan saman suuruinen kuin ....

äh en mä tajuu

...saman suuruinen kuin esim viimekin kuussa.

ei kyllä mun laskujen mukaan pitäis olla rajat ylitetty mutta kai se on pakko soittaa maanantaina kelaan ja verottajalle. vähän pelottaa vaan kun nytkin tiukempaa ku tiukkaa.... *kylmää hikeä*

Alkuperäinen kirjoittaja perse:
kelan sivuilla näkyy että seuraavaksi maksettava vanhempainpäiväraha on n.200e pienempi kuin ennen, vaikka veroton summa on sama. en ymmärrä miksi kun en ole saanut mitään ilmoitusta asiaan liittyen. katastrofi edessä. että hyvää joulua vaan taas kelalta, kestää nimittäin aika pitkään tasata tollanen vaje...

Onneksi mulla on ollut aina töitä ja rahaa, joten saa paljon tapahtua että viimiset sataset menossa. Ei varmaan auta sua mutta itse olen kiitollinen tilanteestani.

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Alkuperäinen kirjoittaja perse:

Onneksi mulla on ollut aina töitä ja rahaa, joten saa paljon tapahtua että viimiset sataset menossa. Ei varmaan auta sua mutta itse olen kiitollinen tilanteestani.

joo ei auta mua, mutta olen kuitenkin iloinen puolestasi että asiat on menny hyvin. en itsekään työtä pelkää, mutta nyt yh:na äippälomalla kahden kohta kolmen lapsenkanssa niin kyllä kumman tiukalle on vetänyt. mut eiköhän tästäkin joskus vielä nousta. jos kerran muutkin :)

Yhteistyössä