Nyt kyllä savuaa jo päässä ja pahasti!!!

02.05.2008
993
0
16
Siis kertokaa mulle, MINKÄLAISIA te ihmiset olette oikeassa elämässä, te jotka kauhistelette täällä muitten perhepedissä nukkumista, lapsen yökastelua, yököttelette jonkun pitkää imetystä?! :headwall: :headwall:
Mä en vaan voi käsittää, miten AIKUISET ihmiset voivat olla noin lapsellisia ja suvaitsemattomia muita ihmisiä kohtaan!! Vai onko se jotakin katkeruutta? Sitä että ette saa irl purkaa omaa pahaa oloa? Oikeesti, olis kiva kuulla!

Arvatenkin huonolla itsetunnolla varustettuja, musta-valkoisia ajattelultaan ja aika pienissä "piireissä" pyörineitä... *ihmettelee edelleen tuota aamullista yövaippa keskustelua*

Mä olen kyllä kanssasi sangen samaa mieltä ap. Tämä palsta on aivan uskomaton ja olen todella monesti järkyttynyt ihmisten tuomitsevuudesta ja kapeakatseisuudesta. Jos täällä ei olis niin paljon niitä ihaniakin tyyppejä ja kivoja keskusteluja (+että täältä saa lähes aina neuvoa asiaan kuin asiaan), niin olisin häipynyt täältä aikoja sitten.

Toisaalta mä olen aina puolustanut ettei me suomalaiset olla semmoisia rasistisia, tuomitsevia ja mustavalkoisia juntteja...kunnes sitten huomasin että mä vaan en itse tunne semmoisia...täällähän niitä on pilvin pimein. Että onhan tämä palstailu siinäkin mielessä sangen opettavaista :snotty: .

Joo eipä niitä nyt näy täällä ilkkumassa ja yökkimässä :kieh: Tulisivat nyt kerrankin kertomaan mikä ajaa ihmisen käyttäytymään muita ihmisiä kohtaa noin, vaikka netissä ollaankin, niin kai sitä voi silti edes yrittää käyttäytyä!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Arvatenkin huonolla itsetunnolla varustettuja, musta-valkoisia ajattelultaan ja aika pienissä "piireissä" pyörineitä... *ihmettelee edelleen tuota aamullista yövaippa keskustelua*

Peesi. Sitä kun on ollu vuosia katraansa kanssa kotona niin ei oikein enää osaa käyttäytyä muiden aikuisten kanssa.

Ihmisen kasvun kannalata on keskeistä ottaa huomioon muita ihmisiä ja heidän tapojaan sekä hyväksyä se asia että ihminen voi vaikuttaa vain omaan elämäänsä. Ihmisen keskeneräisyyden mittarina voidaan pitää sitä, kuinka paljon muiden ihmisten elämä ja tavat vaikuttavat meidän omaamme. Oikein pahasti keskeneräisen ihmisen paras itsetunnon ( heikon) pönkittäjä on kokea valheellisesti paremmuutta muita ihmisiä kohtaan. Aurinkoista talvipäivää kaikille:)

Alkuperäinen kirjoittaja Kiin:

Peesi. Sitä kun on ollu vuosia katraansa kanssa kotona niin ei oikein enää osaa käyttäytyä muiden aikuisten kanssa.

Jep, eli kun on kotona lapsien kanssa ei osaa käyttäytyä ?? Tämäkään niin kovasti aikuista ollu sulta ...

Joskus mietin millaisia roomimalleja nämä ihmiset on lapsilleen ...

Kun "aikuiset" ja nämä äidit haukkuu toisen lapsen hiuksia, nimeä tai vaikka vaatetusta ja sitä onko lapsella vaikka 3 vuotiaana vielä rattaat käytössä, kyllä tuon on pakko heijastua kotona lapsiin jollain tapaa ...

Alkuperäinen kirjoittaja zanna74:

Jep, eli kun on kotona lapsien kanssa ei osaa käyttäytyä ?? Tämäkään niin kovasti aikuista ollu sulta ...

Yksinhuoltajat ne pahiten täällä paineita purkaa

Samaa miettinyt.

Terveisin Viblsp, jonka...
... 5v esikoinen vielä vähän aikaa sitten vielä kasteli öisin ja saattoi tulla päivisinkin sotkua
... 3-vuotias vasta opettelee potalle, mutta käyttää vielä myös vaippoja
... 1v 9kk vanhat kaksoset nukkuvat vielä usein samassa sängyssä ja joita imetetään päivin öin
... kaksoset eivät ole potalla käyneet kuin huvikseen istumassa ja ovat vaipoissa niin kauan, kun alkavat enemmän ymmärtää potasta

Kamala minä.

Alkuperäinen kirjoittaja Taa:
Aina saa olla eri mieltä. Ja eihän täällä kaikki kyllä ole edes aikuisia. Netissä on anonyyminä niin helppo aukoa päätänsä, kun paha päivä sattuu.

Tottakai eri mieltä saa aina olla, mutta siinähän se onkin että miten sen ilmaisee... Ja joskus voi jopa pitää suunsa kiinnikin. Ja kyllä mä olettaisin että ainakin kaikki kirjautuneet täällä on vähintäänkin täysi-ikäisiä? Tuskin teinejä kiinnostaa kauheesti täällä vakituiseen pörrätä.

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:
Samaa miettinyt.

Terveisin Viblsp, jonka...
... 5v esikoinen vielä vähän aikaa sitten vielä kasteli öisin ja saattoi tulla päivisinkin sotkua
... 3-vuotias vasta opettelee potalle, mutta käyttää vielä myös vaippoja
... 1v 9kk vanhat kaksoset nukkuvat vielä usein samassa sängyssä ja joita imetetään päivin öin
... kaksoset eivät ole potalla käyneet kuin huvikseen istumassa ja ovat vaipoissa niin kauan, kun alkavat enemmän ymmärtää potasta

Kamala minä.

Mutta toisaalta sun rasistiset mielipiteet on taas omaa luokkaansa

Alkuperäinen kirjoittaja Minna:
Ihmisen kasvun kannalata on keskeistä ottaa huomioon muita ihmisiä ja heidän tapojaan sekä hyväksyä se asia että ihminen voi vaikuttaa vain omaan elämäänsä. Ihmisen keskeneräisyyden mittarina voidaan pitää sitä, kuinka paljon muiden ihmisten elämä ja tavat vaikuttavat meidän omaamme. Oikein pahasti keskeneräisen ihmisen paras itsetunnon ( heikon) pönkittäjä on kokea valheellisesti paremmuutta muita ihmisiä kohtaan. Aurinkoista talvipäivää kaikille:)

Otetaan sitten se toinenkin puoli. Asiattomuudet voisi tietenkin jättää pois. Palstoilta haetaan usein vahvistusta omalle näkemykselle, oli se oikea tai "väärä". Tämä on monille vertaisryhmä, jossa odotetaan samoja mielipiteitä ja kysellään neuvoja. Eri näkemyksiä omaavat ovat siten niitä vääriä vastaajia, kypysmättömiä, heikolla itsetunnola varustettuja jne.

Aika usein palsta on täysin väärä paikka kysellä neuvoja esim. sairaudenhoitoon, tai terveellisyydestä tai turvallisuudesta. koska ne vastaukset pitää saada asiantuntijoilta.
Näissä vastauksissa vaarallisinta on se, ettätietämättömät kysyvät ja yhtä tietämättömät, mutta hyväntahtoiset antavat todella vääriä neuvoja ja aiheuttavat sillä jopa vaarallisia seurauksia,

Jotkut ilkeiltä tuntuvat vastaukset on tehty herättämään kysyjä tai keskustelijat omasta typeryydestään, jossa uusavuttomuus ja jopa vastuuttomuus tulevat kirjotuksesta esiin. Kysymys saattaa kertoa ksysyjän omasta kehittymättömyydestä ja osaamattomuudesta löytää oikeita ratkaisuja. Useista kysymyksistä ja vastauksista huokuu läpi, että perinteinen tapa siirtää hiljaista tietoa äidiltä tyttärelle tai isältä pojalle toimi enää nyky-yhteiskunnassa. Toisaalta keskustelut kertovat maailman kaajentumisesta ja ihmisten kyvyttömyydestä käsitellä maailmaa ja sen tapahtumia.

tähän, ei tietenkään saa yleistää. Valitettavasti jotku ei vaan osaa olla muiden aikuisten kanssa kun on ollu monta vuotta lasten kanssa kotona.
Tuntuu että jotku on aika pihalla oikeasta elämästä eikä oikein ole mitään yhteistä keskusteltavaa. noh sellasta se on !

Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
olen jo pidemmän aikaa miettinyt samaa kuin ap.

kehtaako tosiaan, ihan oikeassa elämässä, ihmiset aukoo kuulaansa tuollain vieraille ihmisille?? :o

palstan perusteella mitään totuuksia ei saa laukoa. Vaan kaikki pitää kertoa mielistellen ja ehdottomasti pitää olla asioista samaa mieltä.

Aika usein ne pahimmat herjat tulee harmailta. Harmaana on helppo huudella mitä tahansa, ja voin lyödä vetoa että niistä ainakin muutamamat ovat jotain keskenkasvuisia kuluttamassa aikaansa.

Nimimerkin suojissa on helppo sanoa sanoa asioita joita irl ei sanoisi, etenkään kaverille. Mutta jos joku kysyy mun mielipidettä esim lapsen nimestä niin kyllä mä sen sanon. Sanoisin oikeastikin, ehkä hiukan pehmeämmin. Täällä puuttuu äänensävyt, ilmeet ja eleet, viestintä on siinä mielessä paljon hankalampaa. Kyllähän monet mustatkin ilmaisee täällä aika kärkkäästi asioita, ja ne on helkkarin helppo ymmärtää väärin. Aina jossain kiivaassa ketjussa on sori, vastasin väärälle, ymmärsin väärin, en tarkottanu v.tuilla jne. Mä uskoisin että useimmat ihmiset on ihan "normaaleja" irl. Netti on vaan niin eri ympäristö.

Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
olen jo pidemmän aikaa miettinyt samaa kuin ap.

kehtaako tosiaan, ihan oikeassa elämässä, ihmiset aukoo kuulaansa tuollain vieraille ihmisille?? :o

palstan perusteella mitään totuuksia ei saa laukoa. Vaan kaikki pitää kertoa mielistellen ja ehdottomasti pitää olla asioista samaa mieltä.

ei, vaan MITEN sen eriävän mielipiteensä sanoo =)

Yhteistyössä