Nyt kyllä tää anopin touhu alkaa riittää...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja anna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

anna

Vieras
Onko tämä teidän mielestä ihan reilua toimintaa meikäläisen anopilta?

Kun sain tietää olevani raskaana, aloin kirppareilta ostamaan kivoja ja hyviä vauvan/lasten leluja anoppillaan ja omien vanhien luokse, että siellä olisi sitten kyläillessä vauvalla ja muilla lapsenlapsilla jotain katseltavaa ja leikittävää kerta anoppilassa kun ei ollut lelun lelua. Samoin vein anoppilaan nokkamukin minkä sai kerran kylkiäisenä odottamaan pikkuvieraita.

Mieheni veli perheineen asuvat toisessa kaupungissa ja vierailevat harvakseltaan anoppilassa (noin pari kolme kertaa vuodessa) lastensa kanssa. Nooh, tämä perhe oli sitten ollut kyläilemässä anoppilassa ja nämä pari vuotiaat lapset olivat sitten kinunneet leluja mukaansa ja anoppihan antoi. Samoin oli lähtenyt matkaan nokkamuki ja ruokalappu mitkä olin sinne tuonut. Anoppi vaan tuumas, että saahan noita lisää... No saahan niitä, mutta kun lelut oli nimen omaan tarkotettu anoppilaan lasten leikitettäväksi, eikä pois vietäviksi ja nuo ruokailuvehkeet olin jemmannut ihan sillä sinne, kun usein käydään heillä syömässä niin on sielläkin sitten mukit ja kaulurit jemmassa... no eipä ole enää.

Minusta aika outoa, että jemmailet tavaroita anoppilaasi. Oli varmaan pikku vihje anopiltasi, että pidä omat roinat nurkissasi.

Kuljeta tästä lähin omat ja lapsesi tavarat mukanasi.

Siis kuka ostelee tavaraa jonnekin anoppilaan raskaana ollessaan? On ihan eri asia viedä niitä sinne sitten, kun lapsi on syntynyt.

Sinällään anoppi on oikeassa, saahan noita lisää.

Ihan järkyttävä anoppi. Laita miehesi sanomaan sille suorat sanat. Oikeasti. Ja nimenomaan miehesi, koska nainen häkeltyy oman pojan ottaessa hänet puhutteluun.

:o

meillä se oli anoppi joka osti vaikka mitä krääsää ennen syntymää... eikä siel edes useesti käyty. mutta eipä toi ole reilua anopilta tai siltä toiselta perheeltä.

soita miehesi veljen perheelle ja kerro, että olet ostanut lelut ym. mummola käyttöön eli voisivatko ystävällisesti palauttaa ne seuraavalla kerralla. hehän eivät välttämättä edes tied', että olet ostanut ne sinne.

Alkuperäinen kirjoittaja juupeli:
Minusta aika outoa, että jemmailet tavaroita anoppilaasi. Oli varmaan pikku vihje anopiltasi, että pidä omat roinat nurkissasi.

Kuljeta tästä lähin omat ja lapsesi tavarat mukanasi.

Juu-u. Ja anoppi ei olisi voinut tuoda tätä mahdollista mielipidettään esiin tavaroita tuotaessa, koska...?

No ei todellakaan ollut reilua!
Jos anoppi ei halua että viet sinne tavaroita niin olishan sen voinu vähän kauniimminkin ilmaista kun antamalla pois sinun valikoimat lelut ja muut tavarat. Tuskin ymmärtää edes hävetä. Ei kannata viedä sinne enää mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis kuka ostelee tavaraa jonnekin anoppilaan raskaana ollessaan? On ihan eri asia viedä niitä sinne sitten, kun lapsi on syntynyt.

Peesii tähän, ei olis tullu mieleenkään ostella ruokailuvälineitä tai nokkamukeja anoppilaan jemmaan RASKAANA ollessani.

Peesii tähän, ei olis tullu mieleenkään ostella ruokailuvälineitä tai nokkamukeja anoppilaan jemmaan RASKAANA ollessani.

Ja täällä kypsyy lisää anoppeja from hell...

siis anoppi ite tuskaili, kun heillä ei ole yhtään lastenleluja ja lupasin sitten kattella kun sellasia vastaan jostain tulee. Enää EN OLE raskaana ja oma lapsemme on parin kuukauden ikäinen ja pian siinä iässä että tavarat alkavat kiinnostamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras2:
Mitäs jos anoppi tois peräpukamavoiteensa ja varasilmälasinsa sun kaappeihin kyläreissujaan varten? :)

Anoppi ite toivoi mun kattelevan leluja heille lastenlapsia varten, että voivat kyläillessään leikkiä niillä... Itse kun kiertelen paljon kirppareilla ja sieltähän niitä edullisesti löytää.

voin hyvin kuvitella että anoppisi oli ihan täpinöissään kun lapset kävivät eikä hennonnut heiltä mitään kieltää, en minä olisi tossa tilanteessa anoppia pystyyn haukkumassa. Minusta kannattaa hommata vauvan synnyttyä laukku jossa kuljetat tarvikkeet mukana tai pyytää anoppia hommaamaan kamat heille valmiiksi kun vauva syntyy.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras2:
Mitäs jos anoppi tois peräpukamavoiteensa ja varasilmälasinsa sun kaappeihin kyläreissujaan varten? :)

Anoppi ite toivoi mun kattelevan leluja heille lastenlapsia varten, että voivat kyläillessään leikkiä niillä... Itse kun kiertelen paljon kirppareilla ja sieltähän niitä edullisesti löytää.

Niin, ehkä hän sitten alusta asti tarkottikin niitä toisia lapsenlapsia... Tai voi ainakin itselleen selitellä tätä noin jos yhtään jää miettimään.
Törkeää toimintaa kyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja Millipidetär:
voin hyvin kuvitella että anoppisi oli ihan täpinöissään kun lapset kävivät eikä hennonnut heiltä mitään kieltää, en minä olisi tossa tilanteessa anoppia pystyyn haukkumassa. Minusta kannattaa hommata vauvan synnyttyä laukku jossa kuljetat tarvikkeet mukana tai pyytää anoppia hommaamaan kamat heille valmiiksi kun vauva syntyy.

No oishan hän voinut sanoa,että jätetään nyt nämä lelut tänne odottamaan seuraavaa vierailua jne. jotenkin ärsyttää että miehen veli vaimoineen tosiaan otti lelut matkaansa, ja heillä kun niitä leluja muksuilla tosiaan on! Anoppi ite toivoi heille leluja vierailuita varten...

Nooh, kaipa tää tästä. Mutta jotenki nyppii kun olin kattonut juuri sellasia oikein vauvanleluja niin nämä oli lähteneet matkaan ja veljen muksut ovat jo pian kolme vuotiaita...

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Ei ole reilua, mutta ei sekään, että veit toisen kotiin tavaraa kysymättä. :) En tykkäis, jos meille tuotais säilytettävää eikä multa kysyttäisi mitään.

No eihän se ollut kysymättä jos anoppi oli PYYTÄNYT tuomaan leluja lastenlasten visiittejä varten.

Yhteistyössä