Nyt kyllä tää anopin touhu alkaa riittää...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja anna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ja pieni lisäys, että tämä tapahtui tässä parisen viikkoa sitten ja nämä kaikki osapuolet ovat varmaan hyvin tietoisia meidän parikuisesta...

Ehkä anoppi ajatteli, että parikuinen ei vielä perusta leluista, eikä nokkamukeista.
Jospa hän onkin ajatellut ostaa vauvalle uudet lelut ja nokkamukin itse mummolavaroiksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Oisku:
No soita sinne miehen veljelle. Ei ne mitään niillä leluilla tee jos kerran muksut on isoja. Ja miehes laittaa anopin kuriin.

no miehelleni tästä oonkin nurissut mutta eipä tuon sanomisista taida tulla mitäään. Ja hyvin olivat nuo veli vaimoineen tietoisia noista leluista, kerta puhelin tälle vaimolle sillon odotusaikana, että lupasin kattela anoppilaan leluja leikitettäväksi anopin pyynnöstä.

Pääset varmaan helpoimmalla kun yrität unohtaa koko jutun ja kuljetat hoitokassissa kaikki tavarat kyläpaikkoihin ja takaisin kotiin. Onneksi et ehtinyt isompia tavaroita esim matkasänkyä hankkia.

Ei reilua, mutta aika omituista minustakin ostella raskaana ollessa kirppistavaoita toisten nurkkiin pyörimäään omalle lapselle. (jos toiset käyvät pari kertaa vuodessa, niitä tuskin heille ostit)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Oisku:
No soita sinne miehen veljelle. Ei ne mitään niillä leluilla tee jos kerran muksut on isoja. Ja miehes laittaa anopin kuriin.

no miehelleni tästä oonkin nurissut mutta eipä tuon sanomisista taida tulla mitäään. Ja hyvin olivat nuo veli vaimoineen tietoisia noista leluista, kerta puhelin tälle vaimolle sillon odotusaikana, että lupasin kattela anoppilaan leluja leikitettäväksi anopin pyynnöstä.

Joo eipä taida auttaa mikään jos tilanne on toi. Jatkossa vaan omat kamat mukaan ja viette aina mukananne kun lähdette. Onneks oli edes kirpparikamaa. Tai ottakaa ne mukaanne jos kyläilette siellä miehen puolen sukulaisilla. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei reilua, mutta aika omituista minustakin ostella raskaana ollessa kirppistavaoita toisten nurkkiin pyörimäään omalle lapselle. (jos toiset käyvät pari kertaa vuodessa, niitä tuskin heille ostit)

Siis lähes ilmaista kaikki mitä ottivat, että tuskin kannattaa kovin suurta numeroa tehdä, muki ilmainen, lelut kirpparilta. Ei varmaan anoppi hoksannut että ne sulle merkitsevät niin paljon.

Musta olisi ihan kiva, jos joku joskus hemmottelisi lapsia ja antaisi jotain mitä he pyytävät. (jotain pientä).

Meillä vähän päinvastaisia juttuja! Mun systeri kuljettaa kaiken heidän lapsiltaan pieneksi jääneen vaatetavaran,turvakaukalot,lelut ym meidän lapsuudenkotiimme "säilöön" kun heille ei kuulemma sovi mihinkään.Äiti ei kehtaa kieltää ja varastot täyttyvät heidän kamppeistaan vaikkei liikaa tilaa ole sielläkään.Olen huomauttanut asiasta siskolleni mutta hän ei kuuntele eikä pidä asiaa minään ongelmana.Mun mielestä taas jokainen sais pitää roinansa itellään.Ei tulis mieleenkään itse sinne kaikkea roudata.

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Pääset varmaan helpoimmalla kun yrität unohtaa koko jutun ja kuljetat hoitokassissa kaikki tavarat kyläpaikkoihin ja takaisin kotiin. Onneksi et ehtinyt isompia tavaroita esim matkasänkyä hankkia.

nii varmaan, mutta harmittaa vaan pirusti kun on nähnyt vaivaa "olemattomasta". No, eipä mua ihan helpolla sinne enää muutenkaa kylään saa, viimeksi kun käytiin vaan nopeasti hakemassa ristiäisiä varten kahvitermospumppupullomikälie ja kävin siinä samalla nopeasti vessassa niin eiköhän anoppi ollut sinä aikana ehtinyt kuoria pojan pois kaukalosta ja vaatteet myös ja leperteli poika sylissä sohvalla. mä kun vielä soittaessani sanoin, että tullaan vaan hakemaan tuo termari ja on kiire kotiin tekemään viimehetken järjestelyjä...

Siis lähes ilmaista kaikki mitä ottivat, että tuskin kannattaa kovin suurta numeroa tehdä, muki ilmainen, lelut kirpparilta. Ei varmaan anoppi hoksannut että ne sulle merkitsevät niin paljon.

Musta olisi ihan kiva, jos joku joskus hemmottelisi lapsia ja antaisi jotain mitä he pyytävät. (jotain pientä).

No ei varmaan olis kuitenkaan mukava jos joku antais lapsillesi jonkun toisen tavaroita mitkä ehkä pitää myöhemmin antaa pois?

Eikä kyse ehkä nyt ollutkaan siitä oliko tavarat ilmaisia vai ei, vaan siitä että anoppi oli itse pyytänyt ap:tä tuomaan anoppilaan leluja lastenlasten leikittäväksi, ja antoi sitten kuitenkin ne pois ap:ltä kysymättä.

no ei ollut anopilta kauheen tahdikkaasti tehty. Varsinkin jos ite on pyytänyt leluja hänen puolesta hankkimaan. Ymmärrän myös tuon sun ruokailujutunkin, ite vein myös aikoinaan anoppilaan kaulurin, mukin ja tuttipullon kun vielä siitä joi. käydään meinaan todella usein siellä syömässä ja on mukavaa kun nuo löytyvät sieltä valmiina ja tätä mieltä on anoppinikin.

ja tuo, että "melkein ilmasiahan nuo olivat", niin olen vähän eri mieltä. on niiden eteen kuitenki vaivaa nähty ja tuskin ap ajatteli että ne ovat VAIN ja ainoastaan heidän lasta varten siellä vaan kaikille siellä leikittäväks. ehkä ap on vaan enemmän hankkinut heidän laspselleen sopivampia leluja...

Mä en ole vienyt anoppilaan mitään. Ai juu, potan vein kun saatiin 2, ja mun vanhemmilla oli jo potta yms (siskolla oli jo lapsia ennen minua, anoppilaan meidän lapsi on eka lapsenlapsi ). Anoppi saa ostaa tavaroita jos tykkää, mutta aina kun poika vierailee anoppilassa, hänellä on mukana vaihtovaatteet ja jotain mitä nyt saattaa tarvita. No on anoppi ostanut jotain leluja sinne itsekin, ja nimenomaan ei ole antanut niitä mukaan kotiin, jotta saa ajan kulumaan mummulassa eri leluilla (se hienoushan on siinä ettei niitä leluja näe joka päivä )

Mutta siis, mä en sinne olisi tavaroita vienyt, jokainen raahatkoon kaappeihinsa sen verran rojua kuin tykkää. Meilläkin anoppi on niin siisti ihminen, että se tuskin ilahtuisi jos veisin ison laatikollisen rojua sinne säilytettäväksi. Ja toisaalta hän nauttii niin hirveästi shoppailemisesta ja lapsenlapselle ostamisesta, että se on hänelle ilo, kun ostaa lapsen tavaroita kaupungilta

provo taitaa olla... tai sitten tässä ei ole kyse ongelma-anopista vaan prinsessa-miniästä, jonka pillin mukaan - ja varsinkin sen huippuihmeellisen vauveliinin pillin mukaan - kaikkien ja kaiken pitäisi toimia. ei se anoppi sua sinne varmaan niin hinkuna ole ottamassakaan kylään, että ole ihan rauhassa. annan miehesi ja lapsesi hoitaa mummolareissut kahdelleen, niin pääsevät mummo ja lapsenlapsi tutustumaan toisiinsa rauhassa ilman hysteeristä miniää. hommaa ite termaris ja kuse kotonas, jos on noin vaikeeta.

Kyllä muakin ottaisi päähän , jos olisin ostanut anopin pyynnöstä leluja ja sitten kaikki lelut olisivat lähteneet toisten lasten mukaan. Mä kyllä ottaisin asian puheeksi lelut saaneiden lasten äidin kanssa...

Yhteistyössä