Nyt leipurit huom!! Varsinkin oulun lääni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hillevi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hillevi

Vieras
Tässä mietiskelen ammattia itselle, niin kertokaas mikä ja millainen koulu pitää käydä että pääsee leipuriksi? Onko olemassa siis oikeia leipurikoulu? =)
Ja kertokaas muutakin kyseisestä ammatista, hyvät ja huonot puolet :) Ja tietty tienaako hyvin, ym ym ym. ja varsinkin oulun alue, onkohan oulun aikuiskoulutuskeskuksessa mahdollista tätä alaa opiskella´?

aikuiskoulutuskeskuksessa kondiittori-leipuri tutkinto kestää n 2,5kk ja se on loppuvuodesta.
muutamat ovat sanoneet, että ei siellä sen kummempaa ole oppinut. Paremmin ammattikoulussa leipuri-kondiittori linjalla oppii!

en suosittele työajat aamuyöstä alkaen tai isossa tehtaassa säkällä kolmivuorotyötä. riippuen hommista joko hiton rankkaa tai sit hiton puuduttavaa! leipuriopinnot 2 vuotta kondiittorin 1 vuosi ja jos et halua amikseen teinien kans (minä jouduin) niin oppisopimus taitaa olla ainoo ratkasu. aikuisille on vaan kondiittorikurssi ainaki täälä etelämpänä =/

tai sit saa tosiaan RAKASTAA tätä työtä ja aikasia herätyksiä! ei tää työ mikään maailman rahakkain ole, etenki kun kokoajan menee nurin isoja ja pieniä leipomoita.

ite vaihdan heti alaa kun tänä vuonna valmistun =)

Alkuperäinen kirjoittaja s:
en suosittele työajat aamuyöstä alkaen tai isossa tehtaassa säkällä kolmivuorotyötä. riippuen hommista joko hiton rankkaa tai sit hiton puuduttavaa! leipuriopinnot 2 vuotta kondiittorin 1 vuosi ja jos et halua amikseen teinien kans (minä jouduin) niin oppisopimus taitaa olla ainoo ratkasu. aikuisille on vaan kondiittorikurssi ainaki täälä etelämpänä =/

Niin mutta just tää on ammatinvalinta kysymys!
Jos ei tykkää aikasista aamuista niin ei kannata edes kouluttautua alalle!
Mutta niihin tottuu!! Ja onhan se mukavaa kun pääsee aikasin kotiin töistä!!

Ja s:llä tiedoksi! Olemassa on myös pienempiä leipomoita, jossa työ ei ole niin puuduttavaa!! Tottakai tehtaissa työ on yksitoikkoisempaa, kun koneet tekevät työn ja työntekiä valvoo linjoja!!
Mutta itse pidän pienistä leipomoista, jossa pääsee tekemään itse, omilla käsillään!

niinpä olen ollut aika monessa pikkuleipomossa ja no, aika puuduttavaa se sieläkin on pitemmän päälle. ja tässähän kysyttiin hyviä ja huonoja puolia - minä kerroin oman mielipiteeni :)

Yhteistyössä