Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Milloin miehesi aloitti hoidot/lääkkeet, ei nekään auta hetkessä. Sinun tulee ymmärtää, että miehesi on SAIRAS eikä tällä hetkellä oma itsensä. Masennus on sairaus ei oma valinta.
Tiedän. Mutta mä en vaan jaksa. Tää arki on ihan mahdoton. Eilen toinen lapsista käymään sairaalassa hoidettavana. Oli tietenkin kotona sitten kiukkunen kun oli kipuja ja pienelle lapselle muutenkin pelottava kokemus. Erehdyin sitten kysymään mieheltä, joka katseli telkkaa, että saisiko lapsi sen sijaan katsella telkasta lastenohjelmaa, kun oli kipeä ja vieläkin peloissaan. Mies sai taas kamalan raivokohtauksen. Hän haluaa katsoa nyt telkkaa. Hänellä oli rankka päivä töissä. Miksei hän saa koskaan rauhassa levätä. Miksen mä huomio häntä samalla tavalla kun lasta. Huutoa, huutoa, huutoa. Kunnes lapsi antoi itkien periksi ja sanoi että antaa iskän katsella telkkaa. Meni omaan huoneeseen sänkyyn makaamaan. Tiedätkö, mä vihasin sillä hetkellä tota miestä niin paljon että mä olisin voinut sen tappaa. Sen yhden kerran kun lapsi olisi tarvinnut tukea ja apua, niin ei. Taas oli kyse vaan miehestä ja hänen hyvinvoinnista. Ei me oikeesti voida enää näin elää.