Nyt mä päätin sen!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JEEEE
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

JEEEE

Vieras
Tässä muutaman kuukauden vatvonu mitä tekis, lähtisinkö opiskelemaan uutta ammattia, hakisinko oman alan töitä, olisinko kotiäitinä muutaman vuoden...lista loputon. Tänä aamuna koin sen ahaa hetken aamukahvia juodessani. Lähden opiskelemaan sosionomiksi lastensuojelupuolelle =)
Ja nyt on hyvä olo. Tänään käyn tekemässä hieman kyselyä ja laitan hakupaperit menemään. Nyt sitten vielä jännätä, pääsenkö kouluun.

Onnea päätöksestäsi. Se on aina askel eteenpäin kun saa pohdiskelujen jälkeen paketin kasaan. Itsekin tässä mietiskelly elämääni suuntaan ja toiseen, mutta vielä en ole varsinaisesti tehnyt valintaani: jatkanko töissä ja pari muksua hoidossa vai annanko kolmoselle luvan tulla ja olen taas kotosalla jonkin aikaa kun vauveli syntyisi...

Naisen elämä ei ole ihan yksinkertaista. Toisaalta vara valita, mutta soisaalta tunne, että pitäisi revetä moneen suuntaan....

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Platina:
Mitä opiskelupohjaa toi vaatii? (ap:lle kysymys)

En tarkemmin tiedä, pääseeköhän pelkällä yo-pohjalla tai sitten pitää olla lähihoitaja.. Tänään se selviää =)

Tsemppiä ja menestystä. Mullakin alkaa kiperät paikat ja piakkoin pitäs päättää, että mitä tulevaisuudessa. Kouluun olis hinku, yhteishaku vissiin nyt käynnissä(??) ja kuopus täyttää kk päästä 3v.
Eli tarvii alkaa miettiä elämää kodin ulkopuolella. Ensi viikolla menen minäkin selvittelemään, että mitä mahiksia olis ja minne =)

Alkuperäinen kirjoittaja Riittu:
Sosionomiksi (ammattikorkeakoulu) pääsee opiskelemaan 2. asteen tutkinnon jälkeen, eli lukio tai lähihoitaja.

Mulla kuopus vasta 6kk, mutta tarvin lisä vauhtia tähän elämään =) Aikuispuolelle tarkoitus lähteä opiskelemaan, jos vain onnistuu.

Yhteistyössä