NYT mä purkaan sydäntäni oikein kunnolla! (työ,pph) PITKÄ!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PinkLily
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

PinkLily

Aktiivinen jäsen
25.04.2010
10 166
0
36
primalucecats.blogspot.com
Eli mulle kävi niin kakka tuuri että se työ josta hehkutin ei ollutkaan niin hehkuttamisen arvoinen |O |O Eli palkkajärjestelmä ihan perseestä eikä sitä voitu koulutuksessa sanoa suoraan vaan olisin saanut tuntea sen lompakossa ekassa palkassa... Pelkällä myynnillä olisi pitänyt tienata koska kahdeksan tunnin päivästä olis saanu tyyliin 2-3h!!!! Mä en KOSKAAN enää mene puhmyyntiin se on v*tun varma :headwall:

Pph. Lapset oli sitten pph:lla viimeviikon (nyt siis taas kotona mun kanssa ) ja tulos oli katastrofaalinen! Eka se koitti mua siihen että olisin KAKS ekaa VIIKKOA tullu töistä aiemmin pois että lapset tottuu (no viikon olisin ymmärtäny mut jos olisin jäänyt ni olis jääny koulutus bonus maksamati ) toiseks lapselle piti viedä omat ruoat sinne vaikka myöhemmin selvis että eihän sinne kuulu mitään viedä ellei ihan väkisin vanhemmat halua antaa pilttiä. Äitien päiväksi EI askarreltu korttia koska KOLMEVUOTIAAT lapset EIVÄT askartele vielä!!! `:O JA kaiken huipuksi tähän lisätäkseni vauvalla oli kakspäivää toinen poski tulikuuma ja punainen ja sen jälkeen siihen tuli mustelma!!! Mä pelkään niin että se on huitassu tuota lasta ja kun ei hän osannu kertoa että mistä se on tullut!!!¨

Molemmilla lapsillani on ollut krooninen vaippa ihottuma ja siksi siis pienemmällä oli hoitoon mentäessä paha ihottuma ja kun pyysin YHDEN päivän vaihtamaan vaippaa n.1h välein tuli siitä jo heti seuraavana päivänä rutinaa että kun kotiin pitäis jäädä lapsen kanssa jos on ihottumaa (kaikki nää ohjeet tullu "ylemmältä taholta ) Ja kas ku soitin ylemmälle taholle ni ei se ollu puolistakaa edes kuullu!!! :O
Ja hoitajalle sanoin että jos mä joka kerta jään kotiin ku lapsella on ihottuma ni mä voinki sit samantien ottaa nää siihen asti kotiin että hän on ilman vaippaa kun sitä tulee koko ajan eikä siihen paljoo voiteet auta. Iman vaippaa ei saa kuulemma pitää mut en ole vaatinutkaan vaan itse sitä ehdotti ja sit sanoki ettei se onnistu.

Eikä tosiaan suostunu alottaan vauvalle kotiruoan antoa vaikka jo melkein vaadin ja perjantaina sanoinkin jo että ku kotonaki annetaan pääsääntösesti ni kyllä aletaan täälläkin että yhtäkää pilttiä en enää tuo. Katto pitkään ja sano melkeen raivoissaan että hän ei anna vielä kun kerran kotona annetaan sitä pilltiäkin :headwall: :headwall: Ku puhuin päivähoitovastaavan kanssa ni sanoin sille suoraan että mä en tonne enää lapsiani vie enkä suosittele kenellekkään muullekkaan...

Ainiiiin ja kesällä hän pitää ensinnäkin kaks kuukautta lomaa ja ulkona ei voi olla juur yhtään ku se oli allerginen vään niinku kaikille (ihme ettei hapellekki )
Mut silti lapsi (3v ) oli tykännyt ja toi mun "vauva" on 1 vanha ni ei sekään taida enää mikään vauva olla :D

Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Kuulostaa siltä että pph kokee pienet lapsesi taakaksi.
Parempi että lapset menevät päiväkotiin jossa ruoka, ulkoilu, askartelut jne. eivät ole yhden ihmisen motivaation kontolla.

Peesi. Meillä 2.5v askarteli pk:ssa äitienpäivälahjan johon kuului kankaanpainantaa ja ompelua (aikuisen kanssa) Se pph ei oo vaan viittiny vaivautua.

Alkuperäinen kirjoittaja å:
Parempi että lapset menevät päiväkotiin jossa ruoka, ulkoilu, askartelut jne. eivät ole yhden ihmisen motivaation kontolla.

Peesi. Meillä 2.5v askarteli pk:ssa äitienpäivälahjan johon kuului kankaanpainantaa ja ompelua (aikuisen kanssa) Se pph ei oo vaan viittiny vaivautua.

Meillä taas pph askartelee lasten kanssa. Vaikka pienin 1v. Aina jotain tekevät niin että kaikki saavat osallistua. Muutenki puuhaa.

Täällä aina maristaan siitä, että pph:t ei askartele lasten kanssa. Ite ex-pph:na ymmärrän kyllä ton askartelu jutun, tosin syyt taitaa olla muualla. Meillä kulukorvaus on niin minimaalisen pieni, että sillä ostaa tasan ne ruoka tarvikkeet, eikä yhtään mitään muuta, jos nimittäin meinaa lapsille muutakin tarjota kuin jotain valmisp*skaa. Ite pph:na pidin ruokailut terveellisyyttä ja monipuolisuutta tärkeänä ja panostin siihen enemmän kuin askarteluun. (Tosin välillä askartelin jotain pientä, ja niihin ostin tarvikkeet sitten omista rahoista.)

Muuten tuon pph:n touhu kuulostaa älyttömältä.

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:

Meillä taas pph askartelee lasten kanssa. Vaikka pienin 1v. Aina jotain tekevät niin että kaikki saavat osallistua. Muutenki puuhaa.

Tuolla vissiin sai ihan itekseen muksut leikkiä ja pph istu vaan koko päivän lattialla niitten kanssa...

Alkuperäinen kirjoittaja juupsis:

Täällä aina maristaan siitä, että pph:t ei askartele lasten kanssa. Ite ex-pph:na ymmärrän kyllä ton askartelu jutun, tosin syyt taitaa olla muualla. Meillä kulukorvaus on niin minimaalisen pieni, että sillä ostaa tasan ne ruoka tarvikkeet, eikä yhtään mitään muuta, jos nimittäin meinaa lapsille muutakin tarjota kuin jotain valmisp*skaa. Ite pph:na pidin ruokailut terveellisyyttä ja monipuolisuutta tärkeänä ja panostin siihen enemmän kuin askarteluun. (Tosin välillä askartelin jotain pientä, ja niihin ostin tarvikkeet sitten omista rahoista.)

Muuten tuon pph:n touhu kuulostaa älyttömältä.

Ymmärtäisin sen jos olisi sanonu ettei kuulun ton paikan toimintaan mutta kun sanoi nimenomaa että tuon ikäset ei askartele ollenkaan :O Mun laps ainaki rakastaa maalata ja muutakin touhutaan melkeen jokapäivä...

Alkuperäinen kirjoittaja juupsis:

Täällä aina maristaan siitä, että pph:t ei askartele lasten kanssa.

Minulla on itselläni ollut aivan ihana pph joten osaan arvostaa.
Mutta tosiasia on se että monta pientä lasta, iso vastuu keksiä kaikenlaista "virikettä" ja mitätön korvaus saavat motivaation monilla varmasti laskemaan.
Myös suht lyhyt koulutus takaa alalle sopimattomia.

Yhteistyössä