nyt mä sitten kävin hakemassa ne...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja se vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

se vaan

Vieras
Resepti e-pillereihin ja ostin nyt aluksi 1kk paketin.. Jos sattuiskin niin että menis pupu pöksyyn enkä aloittais niitä ollenkaan. Mä nimittäin pelkään saavani niistä keuhkoveritulpan, sydärin tai aivohalvauksen.

Zoelyt mulle laitettiin... Tiedä yhtään onko ne ollenkaan paremmat kun nämä minipillerit mitä nyt syön.. Zoelyssakin näyttää olevan haittoina akne, painonnousu ja karvan kasvua. Mutta ei näitä minipillereitäkään jaksa enää kun taas pukkaa välivuotoa. :/

Koskahan mä uskallan nuo aloittaa? Ajattelin et torstaina ku miehel vapaata etten olis yksin jos jotain sattuu... Mut mites sit ku on taas normi arki ja oon yksin lapsen kanssa. :/ ehtisin varmaan kuolla ennenku lanssi olis täällä..asutaan maalla...

Kuulostan varmaan hullulta :(

Söin 6vko Zoelyita ja ei enää ikinä!
Iski ihan hirveä akne ja ihan kamala ahdistus (teki vain mieli kuolla koko ajan), kun aloitin pillerit vuodot loppui kokonaan, lopetettuani "menkat" kesti 3vko ja nyt ei 2kk ole taas vuotanut mitään (raskaustesti nega). Ennen kierto ollut lähes tunnintarkka enkä yhtään tykkää tällaisesta.
Toivottavasti sulla toimii paremmin.

[QUOTE="joo";28149829]Kieltämättä kuulostat ainakin todella ylireagoivalta....olisko parempi kokonaan jättää alottamatta ne pillerit?[/QUOTE]

ei voi tulla nyt missään nimessä raskaaksi kun opinnot kesken. Kumia ei vaan tuu käytettyä kuitenkaan.

Ei se veritulppa nyt samana päivänä iske, kehittyy hitaammin. Ja pillerit pitää aloittaa ensimmäisenä vuotopäivänä, ei sitä tuosta noin vain päätetä. Kuulostat neuroottiselta ja vähän huvittavalta, ei ehkä kannata aloittaa pillereitä ollenkaan.

Kun siirryt pelkkää progestiinia sisältävästä valmisteesta (minipilleri)
Voit lopettaa minipillerien käytön milloin tahansa ja aloittaa Zoely-tablettien käytön seuraavana päivänä. Lisäksi sinun on käytettävä yhdynnässä lisäehkäisynä estemenetelmää seitsemänä ensimmäisenä Zoely-tablettien käyttöpäivänä.

Ei se veritulppa nyt samana päivänä iske, kehittyy hitaammin. Ja pillerit pitää aloittaa ensimmäisenä vuotopäivänä, ei sitä tuosta noin vain päätetä. Kuulostat neuroottiselta ja vähän huvittavalta, ei ehkä kannata aloittaa pillereitä ollenkaan.

hetkonen siis e-pillerit aloitetaan vuodon ekana päivänä,jolloin ehkäisyteho on voimassa välittömästi. ne voi aloittaa missä tahansa vaiheessa kiertoa mutta sitten pitää käyttää 7vrk ajan lisäehkäisyä!!

zoelyt teki minusta 24/7 vihaisen, olin siis koko kesän koko ajan kuin suuttunut,heti kun silmät avasin.

sitte kävi niin että hukkasin reseptin, ja kävin hakee toista pillerimerkkiä sitte ettei ehkäisyteho katkea(siis se oli sitä mitä söin ennen zoelya ja kappas huomaisn ettei enään koko aika vituta). mä en siis koske noihin pillereihin ikinä..mutta vo ine varmaan joilelkkin sopia

Ilmeisesti mulle puhkesi toisen lapsen syntymän jälkeen jonkunlainen ahdistus/paniikkihäiriö. Ainakin omien arvioideni mukaan. Mihinkään lääkäriin en koskaan sen takia mennyt. Mutta kaikenlaisten ihmeellisen fyysisten vaivojen kanssa sielä ramppasin kyllä.

Mitään kunnon diagnoosia en kuitenkaan saanut... kaikkea arvuuteltiin paniikkihäiriö, aurallinen migreeni, jännitysniska jne...

Tilanne sitten helpottui kun menin pään mri kuvaukseen ja kaikki oli sielä ok.

Edelleen kyllä kärsin tensiopäänsärystä mutta ne omituiset kohtaukset ovat kadonneet...

Itse käytän Meliane. Ei mitään oireita. Menkat tulee silloin kuin pitää ja ovat niukat. Aloituksessa/vaihdossa aina toki on vaikka mitä erikoisuuksia lähes kaikissa pillereissä. Jokainen toki käyttää mikä parhaiten sopii. Se on niin henkilökohtaista. Kokeile pillereitä, ei seinät sun päälle heti kaadu. Jos akne ja mielialat alkavat haittaamaan niin sitten kannattaa vaihtaa.

Yhteistyössä