Nyt mä ymmärrän ,miksi Suomessa on niin paljon väkivaltaisia ja murhaaija

Alkuperäinen kirjoittaja Diamond Dust:
Alkuperäinen kirjoittaja nannannaa:
Olen ihan samaa mieltä aloittajan kanssa. Suomessa kyräillään, ollaan äärimmäisen epäkohteliaita noin yleensäkin. Kiusataan kouluissa, päiväkodeissa, työpaikoilla.

PEESI
Naapureita ei tervehditä....jne.

Tervehditkö sinä? Ihmiset yleensä tervehtivät ainakin takaisin, jos itse tervehtii ensin.

Alkuperäinen kirjoittaja jossu:
Alkuperäinen kirjoittaja Swing:
Suomalaiset ovat suvaitsemattomia. Ei kannata olla erilainen, ainakaan muita parempi. Näin ainakin Jokelassa. Savanna on oikeassa, kateutta ilmassa.

Jos voit tarkentaa? Nimim.syntyperäinen Jokelalainen

Pekka-Eric olisi varmaankin kaivannut hiukan älykkäämpää seuraa. Jokela on aika tyypillinen luterilainen pikkuinen kyläpahanen (ei sovi eksistentialistille). Eikä sellaisessa yhteisössä todellakaan siedetä sitä että joku ylistää itsensä, ts. tiedostaa itsensä ja rohkenee vielä ollakin oma itsensä.

Vai, että älykkäämpää seuraa... Meinaat, että Auvinen oli muita parempi ja muut eivät kestäneet sitä. Päätti sitten ampua osan "muista" kostoksi/opetukseksi/vai oliko joku parempi eksintentaalinen syy? Vaihtoehtonahan ei ollut esim. etsiä älykkäämpää seuraa vaikkapa muuttamalla.

Asutko sä täällä, kun olet niin perillä asioista? Mä asun, mutta nyt just musta tuntuu, että luen sun tekstiä täysin ulkopuolisena.

No olisikin kannattanut todella muuttaa pois! Valitettavasti tämä on nyt jälkiviisastelua... Toivottavasti mä saan raahattua hanurini täältä pois... ajoissa =) Jos paljasjalkainen jokelalainen olet niin varmasti luetkin mun tekstiä täysin ulkopuolisena.

Jep, suosittelen muuttoa, ennen kuin kilahdat yhtä pahasti kuin esimerkki.

Kiitos kannustuksesta :D

Sä et voikaan ymmärtää jos täältä olet ja täällä viihdyt.

Olen ja viihdyn:) Susta saa kuvan, että mun entisen luokkakaverin ja monen muun ihmisen poismeno olisi ollut jotenkin oikeutettua, joten en todellakaan ymmärrä.

Ei ollut oikeutettua. Tekoa en hyväksy, mutta ymmärrän pahan olon. Yleensä se on koulukiusatun pelastus että pitää itseään muita parempana, kun tuntee olevansa erlainen kuitenkin. Moni tuntee itsensä huonoksi, ja tekee itsemurhan vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja viwe:
Siis onhan se totta että nykynuoret on agressiivisia, väkivaltaisia ja vastuuttomia. Joskus vain huvikseen hutkitaan tuntemattomia pesäpallomailoilla tai tehdään muuten vain silmiinpistävää väkivaltaa. Mä en ainakaan kiellä etteikö ihmiset täällä voisi huonosti, kyllä siitä pitää voida keskustella vaikka se huonolta tuntuukin.
Tähän sen verran, että kyllä niitä tuntemattomia hutkittiin pesäpallomailalla jo 70-luvulla. Niistä tapauksista ei vaan kirjioitettu lehdissä. Olen itse elänyt teini-ikäni tuolloin ja koulukavereistani löytyi näitä hutkijoita. Mutta me oltiin siihen aikaan sen ajan aikuisille nykynuoria.

Suomessa on tänäkin päivänä erittäin paljon hyvinvoivia ja hyvätapaisia nuoria, jotka välittävät läheisistään, kavereistaan, luonnosta, eläimistä, tulevaisuudestaan... Nämä nuoret vaan eivät koskaan tee mitään niin "mediaseksikästä", että kukaan ulkopuolinen heitä huomaisi millään tavalla. He eivät aiheuta kenellekään ärtyystä tai vihaa, joten heitä ei ole olemassakaan. Mistä tulikin mieleeni, että miksi me niin hanakasti huomaamme aina toisten huonot ominaisuudet emmekä niitä hyviä ominaisuuksia? Ei ihme, että moni ei tunne saavansa arvostusta työssäänkään, kun suljemme silmämme kaikelta hyvältä emmekä siksi muista kiittää.

Suomalaiset ovat suvaitsemattomia. Ei kannata olla erilainen, ainakaan muita parempi. Näin ainakin Jokelassa. Savanna on oikeassa, kateutta ilmassa.

Jos voit tarkentaa? Nimim.syntyperäinen Jokelalainen

Pekka-Eric olisi varmaankin kaivannut hiukan älykkäämpää seuraa. Jokela on aika tyypillinen luterilainen pikkuinen kyläpahanen (ei sovi eksistentialistille). Eikä sellaisessa yhteisössä todellakaan siedetä sitä että joku ylistää itsensä, ts. tiedostaa itsensä ja rohkenee vielä ollakin oma itsensä.

Vai, että älykkäämpää seuraa... Meinaat, että Auvinen oli muita parempi ja muut eivät kestäneet sitä. Päätti sitten ampua osan "muista" kostoksi/opetukseksi/vai oliko joku parempi eksintentaalinen syy? Vaihtoehtonahan ei ollut esim. etsiä älykkäämpää seuraa vaikkapa muuttamalla.

Asutko sä täällä, kun olet niin perillä asioista? Mä asun, mutta nyt just musta tuntuu, että luen sun tekstiä täysin ulkopuolisena.

No olisikin kannattanut todella muuttaa pois! Valitettavasti tämä on nyt jälkiviisastelua... Toivottavasti mä saan raahattua hanurini täältä pois... ajoissa =) Jos paljasjalkainen jokelalainen olet niin varmasti luetkin mun tekstiä täysin ulkopuolisena.

Jep, suosittelen muuttoa, ennen kuin kilahdat yhtä pahasti kuin esimerkki.

Kiitos kannustuksesta :D

Sä et voikaan ymmärtää jos täältä olet ja täällä viihdyt.

Olen ja viihdyn:) Susta saa kuvan, että mun entisen luokkakaverin ja monen muun ihmisen poismeno olisi ollut jotenkin oikeutettua, joten en todellakaan ymmärrä.

Ei ollut oikeutettua. Tekoa en hyväksy, mutta ymmärrän pahan olon. Yleensä se on koulukiusatun pelastus että pitää itseään muita parempana, kun tuntee olevansa erlainen kuitenkin. Moni tuntee itsensä huonoksi, ja tekee itsemurhan vaan.

Ok, luulen ymmärtäväni pointtisi, ainakin osittain. Olen edelleen Jokelan tapauksesta ja nyt tästä toisestakin todella herkkä, joten pahoittelen tekstini sävyä. Harmi vaan, että olet saanut tuollaisen kuvan Jokelasta. Itse en noita allekirjoita, tosin en ole koskaan törmännyt Auvisen kaltaisiin (yli-)ihmisiin.

suomessa on pahoinvointia koska täällä ihanoidaan materiaa tavaraa enemmän kuin ihmisiä.valtiolla on enemmän huoli riitääkö rahat musiikki taloon kuin terveyshuoltoon.olen jo pitkään ollut huolissani ja ilmaisut asiani myös päättäjille ja vielä ihmettellään että miksi jollakin on paha olla

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
suomessa on pahoinvointia koska täällä ihanoidaan materiaa tavaraa enemmän kuin ihmisiä.
Tästä olen samaa mieltä. Tuotetaan mitä erilaisimpia tavaroita, joita kaikki haluavat riippumatta siitä, onko heillä sellaisiin tavaroihin varaa vai ei. Tai onko se tavara edes millään tavoin tarpeellinen. Kun naapurin nicopetteri saa jotain, pitää omankin lapsen saada. Ja sitten ihmetelläään, kun ollaan pikavippikierteessä. Näin kärjistetysti. Toki vanhemmat tekevät niitä hankintoja hyvää tarkoittaen, mutta joskus lapsen kannalta on parempi, että hän ei saa, vaikka nicopetteri saisikin. Lapsen on hyvä oppia, että nallekarkit ei mene aina tasan. Sillä vaikka kaikki maailman mammona jaettaisiin tasan kaikille maailman ihmisille, huomenna jollain olisi jo enemmän kuin toisella.

Yhteistyössä