Nyt mammat jelppiä, täytys saada seksi taas luistamaan ;)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaikki vastaamaan!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kaikki vastaamaan!

Vieras
Hehee. Eli ehkäisykeino on nyt hakusessa! Ainoa, mitä olen elämäni aikana käyttänyt on e-pillerit ja silloin päätin, että ei niitä enää ikinä, kun ne lopetin. Tuntuu, ettei ne sovi ollenkaan mulle. Ja jotenkin tuntuu, ettei mikään hormonaalinen ehkäisymenetelmä ole mua varten.

Menkat on aika runsaat ja usein kivuliaatkin, pms-oireet todella voimakkaat ja vähän ennen kuukautisten alkamista olen aika kamala hirviö :/ Menkat kestää ainakin viikon ja tuntuu, että viikon verran ne tekee tuloaankin :kieh:

Mikähän vois olla mulle sopiva ehkäisy?

Nyt täytyis saada seksielämä taas kunnolla luistamaan ja sit luistaiskin, kun oikea ehkäisyväline/tapa löytyis :D

Mitä ehkäisyä te palsasiskot käytätte, ootteko olleet tyytyväisiä jne.?

cerazette minipillerit käytän ja olen todella tyytyväinen :) ekat kuukaudet olivat ihan perseestä mutta jos jaksaa jatkaa niin tasantuu ja sen jälkeen ei ole ollut ongelmia.
Menee kuulemma n.5-6kk ennen kun keho tottuu niihin niin sen takia pitäisi käyttää niitä ainakin niin kauan että tietää jos ne sopii vai ei, sivuvaikutukset loppuvat (yleensä ) siihen mennessä.

Alkuperäinen kirjoittaja kaikki vastaamaan!:
Hehee. Eli ehkäisykeino on nyt hakusessa! Ainoa, mitä olen elämäni aikana käyttänyt on e-pillerit ja silloin päätin, että ei niitä enää ikinä, kun ne lopetin. Tuntuu, ettei ne sovi ollenkaan mulle. Ja jotenkin tuntuu, ettei mikään hormonaalinen ehkäisymenetelmä ole mua varten.

Menkat on aika runsaat ja usein kivuliaatkin, pms-oireet todella voimakkaat ja vähän ennen kuukautisten alkamista olen aika kamala hirviö :/ Menkat kestää ainakin viikon ja tuntuu, että viikon verran ne tekee tuloaankin :kieh:

Tuo kaikki kuulostaa niin kovin tutulta. :whistle:
Rohkaistuin kuitenkin kaverin suosituksesta kokeilemaan ehkäisyrengasta. Menkat on edelleen runsaat mutta kestävät vain kolme tai neljä päivää. Kivut hävisi kokonaan, pahasti kiukkuinen olen vain renkaan poistoa seuraavat kaksi päivää. Käyttö on helppoa ja kaltaiselleni dementoituneelle kotiäidille mukavaa kun ei tarvi joka päivä muistaa. Olen ollut tyytyväinen. =)

Meillä ei käytössä mitään. Luomuna mennään ja vaaveja tipahtelee aina toisinaan ja välillä on pitkiäki aikoja ettei tule vaikka seksielämä kukoistaa ja on alati aktiivista.

Alkuperäinen kirjoittaja säästöpossu:
cerazette minipillerit käytän ja olen todella tyytyväinen :) ekat kuukaudet olivat ihan perseestä mutta jos jaksaa jatkaa niin tasantuu ja sen jälkeen ei ole ollut ongelmia.
Menee kuulemma n.5-6kk ennen kun keho tottuu niihin niin sen takia pitäisi käyttää niitä ainakin niin kauan että tietää jos ne sopii vai ei, sivuvaikutukset loppuvat (yleensä ) siihen mennessä.

ja lisään vielä että mulla on jäänyt menkat kokonaan pois, ihan hyvä asia mutta toisaalta huono.

Alkuperäinen kirjoittaja säästöpossu:

Olen itse tullut kaksi kertaa kyseisten pillereiden aikana raskaaksi :)

Mullon hormonikierukka ja mullekaan ei sopinu pillerit. Pillereissä suun kautta kun ne otetaan niin se hormoni kiertää koko kehon ja siksi enemmän sivuvaikutuksia. Hormonikierukassa taas hormoni ei lähde liikkeelle kehoon vaan vaikuttaa ainoastaan paikallisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja Maamikki:
Mullon hormonikierukka ja mullekaan ei sopinu pillerit. Pillereissä suun kautta kun ne otetaan niin se hormoni kiertää koko kehon ja siksi enemmän sivuvaikutuksia. Hormonikierukassa taas hormoni ei lähde liikkeelle kehoon vaan vaikuttaa ainoastaan paikallisesti.

mulle lääkäri sanoi että koska pillerit otetaan kerran päivässä niin siinä tulee kerran se hormoniannos minkä takia saa sivuvaikutsia, kun taas kierukasta tulee se hormoniannos koko ajan, siis tosi vähän kerrallaan ja jatkuvasti.