Nyt menee hermot, työpaikasta jupinaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hermot hukassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hermot hukassa

Vieras
Aloitin työpaikassani v. 2007 ja loppu vuodesta 2008 syntyi poika, jonka jälkeen olin kotona 1,5v ja yllätykseksi aloin odottaa toista lasta ja jäin hoitovapaalta taas äitiyslomalle. Olin kassalla töissä ja kaupassa työskentelevät saavat äitiysloman ajan alennuksen tuotteista (ei hoitovapaalla). Nyt olin menossa uusimaan vuositarraa joka oikeuttaa alennukseen, niin toimitusjohtaja olikin yhtäkkiä päättänyt, etten saakaan enää alennuksia, kun olen ollut näin kauan kotona, vaikka olenkin äitiylomalla joka jatkuu vielä 4kk. Henkilökuntakortit ja kaikki vietiin samantien. Kuitenkin osa työntekijöistä on alennuksen saanut aina äitiyslomalla, vaikka olisivat olleet kotona 8-vuotta :( Ihmeellistä touhua... eikä kyse ole mistään pienestä putiikista vaan näitä marketteja on suomessa useita. Irti sanon itseni hoitovapaalla, tuonne ei ainakaan kiinnosta enää mennä.

Alkuperäinen kirjoittaja mjää;23823753:
Onhan isot edut vuoden työstä :O

Ai jos saa sen henkilökunta-alennuksen, joka on 10% ruuasta? Ja pelkästään sen äitiysloman ajan. Lähinnä tässä mättää se, että miksi muut työntekijät sen sai vaikka kaikilla työsopimus samanlainen?

No voi jeesus näitä sarjassamme kassatätien aivottomia juttuja. Siis ei kai joku VOI oikeasti ajatella näin? Ollaan vähän aikaa duunissa, sen jälkeen kupataan yhteiskuntaa vuosikaudet kotona ja vielä pitäisi työpaikaltakin saada etuja? Mitä HELVETTIÄ näiden ihmisten päässä liikkuu vai liikkuuko siellä YHTÄÄN mitään?

[QUOTE="vieras";23823791]No voi jeesus näitä sarjassamme kassatätien aivottomia juttuja. Siis ei kai joku VOI oikeasti ajatella näin? Ollaan vähän aikaa duunissa, sen jälkeen kupataan yhteiskuntaa vuosikaudet kotona ja vielä pitäisi työpaikaltakin saada etuja? Mitä HELVETTIÄ näiden ihmisten päässä liikkuu vai liikkuuko siellä YHTÄÄN mitään?[/QUOTE]

No tottakai, jos se on työpaikan puolesta alunperin määritelty, että äitiyslomalla sen edun saa :D

Isoisssa taloissa on varmasti ohjeet tällaisistä. Ota yhteys luottamusmieheen ja varmista, mikä on oikea käytäntö. Kaikilla työntekijöillä on oikeus samoihin etuihin.

[QUOTE="vieras";23823791]No voi jeesus näitä sarjassamme kassatätien aivottomia juttuja. Siis ei kai joku VOI oikeasti ajatella näin? Ollaan vähän aikaa duunissa, sen jälkeen kupataan yhteiskuntaa vuosikaudet kotona ja vielä pitäisi työpaikaltakin saada etuja? Mitä HELVETTIÄ näiden ihmisten päässä liikkuu vai liikkuuko siellä YHTÄÄN mitään?[/QUOTE]

Noh, hoitovapaalla ei paljon yhteiskunnan rahoja kuluteta,hyvä, kun vaipat saa nillä rahoilla hankittua. Se on kans kumma, miksei naiset sais hankkia lapsia ja samalla saada samat edut, mitkä toisillekin saman työpaikan tekijöille kuuluu. Mä ainakin pitäisin aivottomana sellaista , joka ei vaatisi etujansa tasavertaisina...

Mäki olen kaupanalalla ja kyllä meillä saa pitää henkilökuntakortin niin kauan kun olet firmassa töissä.Voit olla hoitovapaalla vaikka 7v ja eikä kukaa ole ottamassa pois korttia.

Jos on vakisoppari niin ei henkilökuntaetuja voida ottaa pois äitiysloman/hoitovapaan ajaksi.

[QUOTE="harmaa";23823922]Näin just..otai liittoon/pääluottamus mieheen yhteyttä :)[/QUOTE]

Tuntuu vähä tyhmältä tuo ainakin tyytyä valittamatta minnekään, kun kuitenkin työpaikan seinälläkin on lappu, että äitiyslomalla oleville kuuluu se henkilökunta-ale ja siitä pomo aiemmin mulle muistuttikin, että nyt taas kortti toimii ja yhtäkkiä kortti otetaankin pois kesken kaiken :(

Kuumimmat

Yhteistyössä