Nyt meni ex-ukko kyllä liian pitkälle!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ---
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

---

Vieras
Minulla on hänen kanssaan yhteishuoltajuus poikaan. Yli puolivuotta on piinannut minua ja nykyistä miestäni. Uhkailee miestäni, kertoo perättömiä väitteitä pelkästään mieheni menneisyyden takia. Onhan kaikilla ihmisillä menneisyydessä jotain epämiellyttävää mutta nyt meni ex ukko jo liian pitkälle. Kaikessa rauhassa oltiin kotona kun poliisit pamahtivat ovelle. Oli tehnyt ilmoituksen miten nykyinen mieheni pahoinpitelee exäni ja minun poikaa!! Poliisit kyselivät vielä olemmeko humalassa kun oli väittänyt miten me ryypätään paljon (?) en ota alkoholia koskaan kun poikani on minulla ja viime kerrasta on aikaa kohta muutama kuukausi. Exäni latelee minulle sääntöjä. Hän soittaa pojalle melkein päivittäin tiettyyn kellon aikaan ja puhelimeen tulee vastata!! Yms. Pientä.. Voiko näistä nostaa perättömän ilmiannon, kunnianloukkaussyytteen?

Voit nostaa. Ja jos poliisi katsoo, että heidät soitettiin paikalle pelkästään kiusantekomielessä, siitäkin voi tulla seurauksia. Se toki on poliisin päätettävissä oleva asia.

Minulla on hänen kanssaan yhteishuoltajuus poikaan. Yli puolivuotta on piinannut minua ja nykyistä miestäni. Uhkailee miestäni, kertoo perättömiä väitteitä pelkästään mieheni menneisyyden takia. Onhan kaikilla ihmisillä menneisyydessä jotain epämiellyttävää mutta nyt meni ex ukko jo liian pitkälle. Kaikessa rauhassa oltiin kotona kun poliisit pamahtivat ovelle. Oli tehnyt ilmoituksen miten nykyinen mieheni pahoinpitelee exäni ja minun poikaa!! Poliisit kyselivät vielä olemmeko humalassa kun oli väittänyt miten me ryypätään paljon (?) en ota alkoholia koskaan kun poikani on minulla ja viime kerrasta on aikaa kohta muutama kuukausi. Exäni latelee minulle sääntöjä. Hän soittaa pojalle melkein päivittäin tiettyyn kellon aikaan ja puhelimeen tulee vastata!! Yms. Pientä.. Voiko näistä nostaa perättömän ilmiannon, kunnianloukkaussyytteen?

Tuosta poliisi käynnistä on mennyt myös sitten lastensuojeluun tieto, eli tupla harmia on exäsi aiheuttanut, ehdottomasti tekisin rikosilmoituksen aiheettomasta ilmiannosta, mene tekemään se heti ennenkuin lastensuojelusta otetaan teihin yhteyttä!! Voit sitten suoraan sanoa sossuille, että ilmoitus on aiheeton, ja siittä on tehty jo rikosilmoituskin!!

Mitään muuta ei tapahdu kuin että jos exä jatkaa turhien ilmoitusten tekoa joudutte lastensuojeluasiakkaiksi ja uhataan lapsen huostaanotolla jos ei kykene asialliseen käyttäytymiseen ja exän jatkuvaan pompotteluun.
Ketään ei kiinnosta se että exä mahdollisesti on vaan vitun ilkeä joka haluaa tehdä kiusaa mutta se jonka luona lapsi asuu joutuu juoksemaan palavereissa ja selittelemään kuinkä perheessä ei ole mitään hätää ja asiat kunnossa.
Itse olen lapsineni elänyt tuossa helvetissä 8 vuotta kunnes exä jostain kumman syystä rauhoittui. Lastensuojeluasiakkuuskin purettiin kun todettoon että sitä on vuosikausia ylläpidetty eikä tarvetta ole sen kummemmin ollut.Jaksamista.

En suosittele lähtemään mukaan tuollaiseen, siitä vasta ikävää lapselle tuleekin. Jos lastensuojelu on tulossa katsomaan tilannetta, niin anna tulla. Sullahan ei ole mitään hätää? Koston tie ei ole oikea tie, vaan nyt vaan näytät ettei teitä heilautella tuollaisella ilkivallalla. Jonkun on pysyttävä vakaana lapsen takia ja se ei selvästi ole sun exäs.

[QUOTE="akka";28183851]Mitään muuta ei tapahdu kuin että jos exä jatkaa turhien ilmoitusten tekoa joudutte lastensuojeluasiakkaiksi ja uhataan lapsen huostaanotolla jos ei kykene asialliseen käyttäytymiseen ja exän jatkuvaan pompotteluun.
Ketään ei kiinnosta se että exä mahdollisesti on vaan vitun ilkeä joka haluaa tehdä kiusaa mutta se jonka luona lapsi asuu joutuu juoksemaan palavereissa ja selittelemään kuinkä perheessä ei ole mitään hätää ja asiat kunnossa.
Itse olen lapsineni elänyt tuossa helvetissä 8 vuotta kunnes exä jostain kumman syystä rauhoittui. Lastensuojeluasiakkuuskin purettiin kun todettoon että sitä on vuosikausia ylläpidetty eikä tarvetta ole sen kummemmin ollut.Jaksamista.[/QUOTE]
No pelkät perättömät ilmoitukset ei todellakaan johda 8 vuoden ls-asiakkuuteen.
Meillä exä soitti lastensuojeluun ja ilmoitti että lasta kohdellaan kotona kaltoin, soitin itse samaan paikkaan ja ilmoitin että ei pidä paikkaansa, ja se siitä.

Olen ollut useasti yhteydessä lastenvalvojaan ja kysellyt neuvoja asioissa. Kohta soitan myös, mutta sanoivat jo viimeksi että minun tulisi ottaa yhteyttä oikeusaputoimistoon. ( muutenkin tämä tehtävä koska ex ei maksa minulle elareitakaan). Varmaan yritän saada pojan yksinhuoltajuuden. Tällä hetkellä kun poika on kirjoilla minulla mutta yhtä paljon isällään (viikko/viikko) systeemillä menty. Olen vaan henkisesti kohta ihan loppu. On lapsi minulla tai ei ottaa exä minuun yhteyttä kokoajan. Eli en saa elää omaa elämääni.
-ap

Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti;28183927:
No pelkät perättömät ilmoitukset ei todellakaan johda 8 vuoden ls-asiakkuuteen.
Meillä exä soitti lastensuojeluun ja ilmoitti että lasta kohdellaan kotona kaltoin, soitin itse samaan paikkaan ja ilmoitin että ei pidä paikkaansa, ja se siitä.

Kyllä ne johtaa kun niitä tarpeeksi kauan tehtailee.Sossu alkaa olla huolissaan lasten henkisestä kasvusta ja hyvinvoi nnista ja siihen vedoten meillä aloitettiin lastensuojeluasiakkuus kun vanhemmilla on niin riitaisat välit.Paitsi että minä en riidellyt,en kommentoinut exän juttuihin mitenkään.
Päästin sossutädit meille aina kun puhelinsoitto tuli että lasten isä soitti ja teillä ei kuulemma ole siellä kaikki hyvin että tulemme tarkastamaan tilanteen.
Totesivat kun olivat neljä kertaa viikon sisällä käyneet että kaikki on ok että joku tässä nyt mättää ja aloitamme lastensuojeluasiakkuuden varmistaaksemme että lasten henkinen hyvinvointi ei vaarannu.
Vitut siitä mitään apua oli.Rahaa sain sen jälkeen kyllä lasten vaatteisiin ja kenkiin joskus sekä silmälaseihin kun totesivat että olisin oikeutettu toimeentulotukeen mutta en hae sitä.
Exän suhteen ei mitään tehty ja hän tehokkaasti 8 vuoden aikana varmisti sen ettei meidän lapsista yksikään ole henkisesti täysin tasapainossa.Kyllä se ne niin paljon piinas.

minun ex(ei lasten isä) soitteli minusta sossuun perättömiä ilmoituksia. väitti että käytän huumeita ja ties mitä. tarjouduin menemään testiin ja sanoin että ette te siitä positiivista kuitenkaan saa.. siitä alkoi piinaaminen joka johti siihen että vaihdoimme kaupunkia, ent sossu yritti kaikkensa että asiakkuus olisi pysynyt, mutta ei pysynyt.. lällällää.. uus sossu kävi muutaman kerran ja sitte ihmetteli, että miks olimme asiakkaita, kun kaikki on loistavasti. asiakkuus päätettiin

Meillä kun exä latelee lapsen päähän asioita. Kun tutustuin nykyiseen mieheeni ja entiselle tästä ilmoitin istutti pojan tietokoneen eteen ja oli "tentannut" kuka tuo on. Lapsi alkoi kiroilla ja usein tänne tullessa sanoi "auto ajaa äidin ja x:n päälle" ja lopuksi lisää aina "isi käski sanoa noin" jokunen aika sitten poika tuli taas minulle ja ilmoitti meidän kuullen "en halua olla x:lle enää vihainen, en ole x:lle vihainen, eihän minun tarvitse olla teille vihainen kun en halua". Eli nämäkin kertoo paljon siitä mitä soopaa entinen mies latelee lapsen päähän asioita. Miten minun mies on muka ilkeä, tuhma yms.

Yhteistyössä