Nyt meni yli ja pahasti. Pureskelee vauvalle ruuan pieniksi?? WTF??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aatamin akka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Jenis";22480700]Mitähän sää ny sekoilet? En oo esim. yhdenkään koiran nähnyt oksentavan ruokaa pennuilleen...[/QUOTE]

*päätä puisteleva hymiö*

Tekee ne niin.

Ja oliko tämä se pointti tässä aloituksessa että lähdetään jankkaamaan että mitkä eläimet tosiaan niin tekevät..?

*päätä puisteleva hymiö*

Tekee ne niin.

Ja oliko tämä se pointti tässä aloituksessa että lähdetään jankkaamaan että mitkä eläimet tosiaan niin tekevät..?

Onko tän palstan aloituksissa yleensäkään mitään pointtia? Ja mun koirankasvattaja-sukulaisen koirat on sitte vissiin jotenki vajaita, kun eivät tajua ees pennuilleen ruokaa oksentaa...

Olen kuullut tuollaista papaltani... Sen äiti kuoli kun se oli vauva, joten se vietiin mummonsa kasvatettavaksi. Mummo kuulemma laittoi sille ruokaa omasta suustaan, kun oli sen ensin pureskellut itse. Pappa oli silloin jo niin iso poika, että tajusi ihmetellä, miksi näin tehdään, kun hänellä on hampaatkin. Pappa sai ensimmäiset housunsa seitsemänvuotiaana. Ne oli nahkaa ja jonkun vanhat. Siihen asti se juoksenteli pitkä paita päällään. Mun pappa on siis kuollut jo. Mun isäkin on kohta 70, joten siitä lasken, että jos pappa ihmetteli ruuan valmiiksi pureskelua ja häntä kasvatti ikivana mummeli, niin... Kyllä tuon tavan pitäisi olla kuopattu jo kauan aikaa sitten. Yäk!

Kamala tilanne kun lapsi meinaa tukehtua, onneksi ei käynyt pahemmin. Suosittelen että kaikkien lasten vanhemmat opettelevat mitä pitää tehdä kun lapsi on tukehtumassa.

Tuo lapsen ruuan pureksiminen on kyllä mielestäni ihan älytöntä: siinä aikuinen paitsi jakaa karies-bakteeria, myös muut sairautensa lapselle.

Mun kummitytön äiti pureskeli lapselleen keksistä paloja, ja antoi ne sitten lapsen suuhun. Vaikka keksi oli sellaista että siitä olis voinut murtaakin paloja, tai vaihtoehtoisesti olla antamatta koko keksiä. Lapsella oli ikää karvan alle 1v. Mitäpä siihen sitten sanomaan, kun kerran meni jo se kariesbakteeri lapselle.

Se on kamalaa että lapsi meinaa tukehtua, mutta toikin uutinen että pureskelee ruoan on äklöttävää.
Nehän (terveysviranomaiset) suosittelee ettei alta 3vuotiaita lapsia pusuteltais suulle, juuri tuon karieksen kehittymisen takia. Sitten on tehty se tutkimus joka osoittaa että äidit joiden päivärutiineihin kuuluu säännöllinen xylitolin käyttö niin sais pusutella, koska xylitol muutaa suun bakteerikantaa suotuisampaan suuntaan ja näin ollen lapsen hampaat on turvassa!!

[/B]

Miksi pitää tähän heti ihme kettuiluun.. :| Mustakin vähän ällöä, enkä sitä tekisi. Mutta jos joku tekee niin ei se nyt maailmanloppu ole. Ja tolla nisäkäskommentilla tarkoitin sitä että niin ihminen on vieraantunut eläimistä niin että siinä missä muiden nisäkkäiden mielestä luonnollista toimintaa niin ihmisen mielestä ällöä.

Tottakai on "vieraantunut", se on kehittynyt ja maailma ja teknologia on kehittynyt eteenpäin. Eläinten maailma taas pysyy paikallaan hyvin pitkälti.

Sudet oksentavat ruokaa pennuilleen. En itsekään tätä tiennyt aiemmin, mutta viime lauantain Avara Luonto-dokkarissa näytettiin. :)

Sen sijaan muilla nisäkkäillä tuo taitaa olla aika harvinaista. En ainakaan nettilähteistä löytänyt tietoa kädellisten poikasten syöttämisestä muuten kuin imettämällä. Simpanssit vierottavat pentunsa 4-6-vuotiaina, joten luulen, ettei ruuan hienontamiselle ole tarvetta, ts. pennut alkavat syödä itsenäisesti kun ovat siihen valmiita.

En oo ikinä pusuttanu lapsiani suulle eikä mun mielestä siihen ole mitään tarvetta. Lapsetkin suukottavat minua poskelle. Halia ja pussailla voi vaikka ei tartuttaisi kariesbakteeria.

Ja toi ruoan valmiiksi pureskeleminen on ihan ajattelemattomuutta tai tietämättömyyttä. Jotkuthan putsaa tutinkin omassa suussaan jos se putoaa maahan. Joko ei tiedetä asiasta tai sitten ei viitsitä vaivautua ottamaan mukaan varatuttia tai huutomaan tuttia hanan alla.

Ihan koirat ainakin, meillä narttu oksens monta kertaa syömänsä ruuat niille pennuille, ei kyllä annettu niiden syödä sitä. Oon myös kuullut että jotkut uroskoirat saattavat refleksinomaisesti oksentaa kun tapaavat ihan pikkupentuja. :)

ok. en ole koskaan kuullutkaan moisesta ilmiöstä saati että aikoinaan koulussakaan siitä olis puhuttu. kaikkea sitä oppii kun vanhaksi tulee..

[QUOTE="just";22480565]yök ja saapihan siinä pieni kivasti äitin karieksenkin.[/QUOTE]

Mistäs voit olla niin varma että äidillä on karies? Tai siis se bakteeri joka kariesta aiheuttaa.

Yhteistyössä