nyt mielipidettä tähän asiaan!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
eli olimme tänään sosiaalikeskuksessa ryhmä tapaamisessa. minä,lapsen isä ja isänpuolen isovanhemmat. lapsi on aiemmin puhunut että pappa lyö,piiskaa. oon aiemminkin tästä puhunut. koko suku on nyt kovasti ollut mua vastaan kun tein ilmoituksen,ja tänään edes isovanhemmat ei moikanneet.
heti alkoi kova puolustautuminen,ja sitä jatkuikin koko tunnin ajan.. he ilmaisivat suoraan ettei halua enää lasta sinne. kostaako nyt lapselle sitten puheet,entiedä. suurin murheeni olikin se että miten suku nyt tästä eteenpäin käyttäytyy. oon kovasti koittanut kysellä muilta mitä he olisivat tehneet mun tilassa,kun nyt oon saanut kovat vihat päälle kun asiasta tein ilmoituksen. eikä mennyt edes poliisille. myös lapsen isä on sillä kannalla että tein typerästi. siis oikeesti,jos teidän lapsi olisi puhunut että pappa (tai joku muu) on antanut piiskaa ja lyönyt niin mitä te olisitte tehnyt?
ihan ekana,jo vuosi sitten otin tän asian puheeksi lapsen isänkanssa,mutta hän sivuutti sen kokonaan. myöskin ennenkun tein ilmoitusta tästä niin puhuin senkanssa mutta silti vaan olankohautuksella ohitti asian. mä tiedän että tein oikein,mutta ei ole nyt kivaa olla vihattu.

itse olisin selvittänyt asian miehen isän kanssa. enkä olisi vienyt lasta hoitoon sinne. vierailuja voi tehdä muutoinkin kuin jättää lapsi yksin isovanhempien kanssa. nyt valitettavasti lapsesi joutuu olemaan kokonaan ilman isovanhempiaan.

No et sinä pidetyksi tule, ja varmaan tulet pitkään olemaan tämän jälkeen persona non grata. Mutta jos äiti ei lapsensa puolta pidä ja ole lapsen ja vaikean maailman välissä, niin kuka se sitten on?

Toivottavasti varmistuit lyömisasiasta. Pienet ihmiset osaavat kertoa paljon kaikenlaista, ja kaikki kerrottu ei pidä aina paikkaansa. Ei ainakaan kaikki mitä minulle on kerrottu ole ollut lähemmin selvitettynä aina niin kuin lapsi on sanonut kirkkain silmin minulle edellisenä päivänä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
saako kysyä että miten tullut tollainen tilanne että et ole tekemisissä miehesi kanssa?

ei ole mun mies. vaan exä. ja se on viikonloppuholisti joka jätti aina lapsen vanhemmilleen kun oli tapaamisaika. ja näin ollen ainoa keino lapsen tavata isää oli olla siellä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
saako kysyä että miten tullut tollainen tilanne että et ole tekemisissä miehesi kanssa?

ei ole mun mies. vaan exä. ja se on viikonloppuholisti joka jätti aina lapsen vanhemmilleen kun oli tapaamisaika. ja näin ollen ainoa keino lapsen tavata isää oli olla siellä.

Tarviiko lapsen todella tavata sitä? Tai niitä isovanhempia, jotka satuttaa? Mun mielestä teit oikein.

ja kun asiassa tuli viä ilmi että pappa oli lapsen isääkin pieksenyt kun hän oli pieni. eihän sitä totuutta saanut selville,kun kaikki kiellettiin heti (en väitä että jotain oli ees tapahtunut) mutta tuon ilmoituksen pääsyynä oli se etti lapsi joudu vaaraan ja että isäkin ymmärtää ettei näin voi jatkua. mun on pakko uskoo lasta,eikä odottaa että mahdollisesti joku kaunis kerta lapsi ei enää kotiin tulisi. näitäkin on sattunut. senverran siellä asiat selvisi että on täysin selvää nyt isälle ettei lasta isovanhemmille jätetä ja että ottaa nyt sen etäisänaseman.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Tarviiko lapsen todella tavata sitä? Tai niitä isovanhempia, jotka satuttaa? Mun mielestä teit oikein.

en mä voi kieltää sitä,nyt onkin puhuttu että tapaavat toistaseksi vain päivisin ja lapsen isä koittaa voittaa luottamusta takaisin ja myöhemmin tulee yötapaamisia,ensin vain yksi yö kerrallaan. sekin auttaa siinä ettei sitten tule riskiä jättää lasta porukoillensa. tää tapaamis asiakin oli kovin vaikeeta kun isä olisi halunnut heti jokatoinen viikonloppu,mitä en ymmärrä. ja tosiaan isovanhempia ei saa tavata nyt kun niin että isä on mukana.

Yhteistyössä