nyt mielipiteitä parisuhde ongelmaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiskä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äiskä"

Vieras
minulla on semmoinen ongelma että tarvitsen teidän muiden mielipiteitä..

eli mieheni ottaa joka oli ilta olutta ainakin 3 puolen litran olutta menee illassa ellei enemmän..aamulla kykynee töihin mitään ongelmaa siinä ei ole kun töistä tulee on väsynyt joko nukkuu tai on sitten kireänä.. meillä on kolme lasta,kaikki alle kouluikäisiä.. olen muutamana viikonloppuna lähtenyt vanhemmilleni kun pelkään mieheni juomista ja sitä raivoamista pikkuasioista kun on niin väsynyt (johtuen alkoholin juomisesta)..

no niin asiaan voiko näin joulun alla erota vai katsonko joulun yli sitten eroan jos tilanne ei muutu? ajattelen lapsiani että onko se heitä kohtaan väärin että muistavat surkean joulun että isä jätettiin?

toinen asia olen miehelleni sanonut juomisesta mutta se ei auta.. joko kiukuttelee kuin 5 vuotias lapsi kun ei saa sitä tai sitten huutaa/raivoaa ja saa tahtomansa.. eli en ole miestäni saanut uskoon tai siis olen itse tossun alla..

kolmas asia eroaisitteko etes tässä tilanteessa? lisää taustaa lapsista kaksi käy puheterapiassa se hoituu hyvin täällä missä asumme jos jätän mieheni muutetaan eri paikkakunnalle tänne emme jää koska en halua asua miehen kanssa samalla paikkakunnalla se ei auttaisi mitään.. niin en tiedä miten siellä hoituisi ja olisiko etes hyvä... lisäksi olen raskaana.. selviänkö yksin neljän pienen kanssa..

toivottavasti joku jaksaa lukea ja vastata ja antaa mielipiteitä.. kiitos! ( anteeksi kirjoitusvirheet)

Alku tekstiä lukiessani jo ajattelin, että ihan varmaan ap raskaana... pysy siinä suhteessa, kun raskaanakin olet. Miksi veisit syntymättömän vauvankin miehesi elämästä pois. miksi piti raskaaksi tuollaseen suhteeseen sitten hankkiutua?

Jos pelkäät miehesi käytöstä niin, että lähdet kotoasi pois lasten kanssa, osoittaa se, että jotain on pahasti vialla. Aikuiset usein ajattelevat, että lapset eivät ymmärrä tai huomaa, mutta he kyllä huomaavat ahdistavan tunteen kotona. Lasten paras ei ole asua ahdistavassa ilmapiirissä. Lapsille ei myöskään jää erosta traumoja jos sen hoitaa oikein. Sinun pitäisi puhua lasten kanssa asiasta, selittää tilanne heille (ei liian yksityiskohtaisesti), etkä missään tapauksessa saa alkaa haukkumaan miestäsi. Se on lapsille pahinta, he joutuvat valitsemaan kahden rakastamansa vanhemman välillä. Lapsista ei saa tehdä vallankäytön välineitä erossa. Jos onnistuu nämä vaarat välttämään, lapset kyllä sopeutuvat. Ja kyllä sinäkin pärjäät yksin.

Alku tekstiä lukiessani jo ajattelin, että ihan varmaan ap raskaana... pysy siinä suhteessa, kun raskaanakin olet. Miksi veisit syntymättömän vauvankin miehesi elämästä pois. miksi piti raskaaksi tuollaseen suhteeseen sitten hankkiutua?

no se nyt on näin että olen raskaana.. alku syksystä meni vielä että viikonloppuisin otti sen muutaman mutta nyt viime viikkoina noin lokakuun alusta on riistäytynyt käsistä.. jos olisin kesällä tienyt kun tulin raskaaksi että näin käy niin en olisi varmaan halunut tulla raskaaksi. mutta kun minulla ei ole ennustus kykyä miten tulee käymään..

tiedän että on väärin lapsia kohtaan että asutaan täällä mutta siksi juuri kysyin mielipiteitä että onko väärin näin joulun alla erota lasten kannalta koska he kuitenkin rakastavat isäänsä ja tykkäväät isänsä seurasta.

Mut on kertaalleen jätetty 23.12, että hyvää joulua vaan mullekin.

Mut on jätetty myös 3 viikkoa ennen laskettua aikaa.

Mutta vaikkakaan se ei kivaa ollut, niin mä jo silloin (ja aina jälkikäteenkin) olin iloinen siitä, ettei sitä eroa pitkitetty enää yhtään enempää vain siksi, että eihän sitä nyt jouluna viitsi erota, tai että vauva syntyy pian.

Jos sinun pitää mennä muualle, koska pelkään miehesi juomista niin mä lähtisin kyllä nyt. Lapsillekin varmaan mukavampaa viettää turvallinen joulu, kun juosta mahdollisesti ympäri kyliä kännistä isää "pakoon".

Jos pelkäät miehesi käytöstä niin, että lähdet kotoasi pois lasten kanssa, osoittaa se, että jotain on pahasti vialla. Aikuiset usein ajattelevat, että lapset eivät ymmärrä tai huomaa, mutta he kyllä huomaavat ahdistavan tunteen kotona. Lasten paras ei ole asua ahdistavassa ilmapiirissä. Lapsille ei myöskään jää erosta traumoja jos sen hoitaa oikein. Sinun pitäisi puhua lasten kanssa asiasta, selittää tilanne heille (ei liian yksityiskohtaisesti), etkä missään tapauksessa saa alkaa haukkumaan miestäsi. Se on lapsille pahinta, he joutuvat valitsemaan kahden rakastamansa vanhemman välillä. Lapsista ei saa tehdä vallankäytön välineitä erossa. Jos onnistuu nämä vaarat välttämään, lapset kyllä sopeutuvat. Ja kyllä sinäkin pärjäät yksin.

me jouduttaisiin varmaan nyt pari kuukautta ensin asuun vanhemmillani.. et joulukin menisi siellä. en tiedä kuinka hyvin on vapaina asuntoja.. pahastihan tässä on jokin vialla kun pelkään ja olen väsynyt juomiseen.. kyllä uskon että pärjättäisiin ja varmaan paremmin menisi muutenkin kun vain lähdettäisiin.. mutta tämä joulu sekoittaa kaiken. joulu on perhejuhla..

Mut on kertaalleen jätetty 23.12, että hyvää joulua vaan mullekin.

Mut on jätetty myös 3 viikkoa ennen laskettua aikaa.

Mutta vaikkakaan se ei kivaa ollut, niin mä jo silloin (ja aina jälkikäteenkin) olin iloinen siitä, ettei sitä eroa pitkitetty enää yhtään enempää vain siksi, että eihän sitä nyt jouluna viitsi erota, tai että vauva syntyy pian.

Jos sinun pitää mennä muualle, koska pelkään miehesi juomista niin mä lähtisin kyllä nyt. Lapsillekin varmaan mukavampaa viettää turvallinen joulu, kun juosta mahdollisesti ympäri kyliä kännistä isää "pakoon".

meidän ei onneksi ole tarvinut iltaisin lähteä minne sattuu juokseen pakoon vaan olen osannut ennekoida ja lähteä jo päiväs aikaan "yökyläileen".. kyllä se varmaan ois sama lähteä jo nyt jos joka tapauksessa lähden..

Jos olet jo parisuhteenne suhteen päätöksen tehnyt, jää vaihtoehdot: Mukava joulu vanhempiesi luona ilman lasten isää tai sitten joulu kotona ja mies juo ja joudutte joka tapauksessa lähtemään. Jos tilastoja ja tuttua poliisia uskominen on, niin jouluna nimenomaan kotiväkivalta ja muu kärjistyy. Antamiisi tietoihin perustuva mielipiteeni on, että ehdit hyvin hoitaa eron vielä ennen joulua. Vaikutat sen verran fiksulta, että uskon sinun osaavan hoitaa sen lapset huomioon ottaen. Ms:n kanssa samaa mieltä.

Oletteko jutelleet miksi mies juo? Miksi ei halua olla teidän seurassa selvin päin? Oletko sanonut, että haluat erota juomisen vuoksi? Oletteko ylipäätään käsitelleet asiaa keskenänne niin kuin kaksi AIKUISTA ihmistä? Oletko sanonut miehelle, että sinusta tuntuu pahalta? Jne. Mutta jokin teillä on pahasti pielessä, jos mies vain haluaa juopotella kun on kotona.

Uusimmat

Yhteistyössä