Nyt moni suuttuu mulle...(Tukholman isku, Jumalan varoitus ja rukous)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Echo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Echo

Tunnettu jäsen
01.09.2008
56 767
19 178
113
Samana aamupäivänä kuin minä päivänä tapahtui Tukholman terrori-isku, iskeytyi kesken arkihommien mun mieleen sana "massacre", eli joukkotuho. Se ei ollut oman pään tuotosta, en ajatellut terrorismia, vaan mä tiesin että tuo on Jumalalta. Tiesin että kohta tapahtuu jotain, ja rukoilin vähän aikaa että se joko estyisi tai uhreja tulisi mahd.vähän. Unohdin asian, koska loppupäivän oli kiire-mutta olisi kannattanut rukoilla lisää.

No, uhreja oli vähän, ja sitä se terrorimies itsekin harmitteli tänään että isku epäonnistui.
http://www.is.fi/ulkomaat/art-2000005164648.html

Kyse ei ole minusta. Mutta Jumala puhuu ja kutsuu uskovia rukoilemaan. Ketä tahansa. Ja vaikka ei-uskoviakin.

Kauhajoen koulusurmaa edeltävänä yönä näin unen jossa matkustin mieheni kanssa Kauhajoelle (olen käynyt siellä kerran, eli se kaupunki ei ole mun mielessä usein), mutta unessa mulle tuli tunne, että "sinne ei saa mennä."

Ennen WTC-torneja mun mies näki unen, jossa oli pilvenpiirtäjä tulessa ja ihmiset pyrki sieltä pois.

Mutta kun tajuaisi aina rukoilla, aina ei älyä jotain Jumalan puhetta.
Pitäisi melkein lopettaa työt ja alkaa päätoimiseksi rukoilijaksi...:)

Eikö tämä sodi sitä vapaa tahto-ajatusta vastaan? Siis että sun jumala ei estä noita tekoja, koska terroristilla/kouluampujallakin pitää olla vapaa tahto, mutta jos uskovat rukoilee tarpeeksi, mitä se tarpeeksi sitten onkin, jumala saattaa sitten heltyä ja estää teot?
Mittaako jumala kannattajiensa uskollisuutta viattomien hengellä? Aika kieroutunutta.

Eikö tämä sodi sitä vapaa tahto-ajatusta vastaan? Siis että sun jumala ei estä noita tekoja, koska terroristilla/kouluampujallakin pitää olla vapaa tahto, mutta jos uskovat rukoilee tarpeeksi, mitä se tarpeeksi sitten onkin, jumala saattaa sitten heltyä ja estää teot?
Mittaako jumala kannattajiensa uskollisuutta viattomien hengellä? Aika kieroutunutta.
No sä kuvailit tuon homman aika oikein. Vapaa tahto on ihmisillä, mutta rukous/rukoilemattomuus vaikuttaa siihen.

Jumala käyttää uskoviaan. Vaikka, kyllä ei-uskovillakin oma vastuunsa on, ei tää maailma ole pelkästään meidän harteille uskottu. Jos sä tänä iltana päätät pettää puolisoasi niin ei se mun syy ole kun en rukoillut sun puolesta, vastuu on sinun. ;)

Ja toisin päin:haluatko että rukoilen just sun kohdalla monien vuosien ajan Jumalan tahdon täydellistä toteutumista? Silloin sä tulisit uskoon jossain vaiheessa tai ainakin voimakkaaseen herätykseen, eli alahan katella jo seurakuntien sivuja siihen malliin. Kuulostaako rauhoittavalta ajatukselta? :D Ai et halua uskovaksi? No se on sun tahtosi.

Mutta siis, terrori-iskuihin ja muuhun pahuuteen viitaten: Raamattu kuvaa tilannetta jatkuvaksi sodaksi yliluonnollisessa maailmassa, siellä taistelevat Jumalan ja saatanan joukot.
Ja kuten sota on sekalaista, niin välillä tulee voittoja, välillä tappioita. Mutta jos uskovat nukkuu niin silloin ei ainakaan voittoja tule.

Hanki apua. Olet lääkityksen tarpeessa.

Olen Kauhajoelta ja kouluammuskelu kosketti hyvinkin läheisesti. Mua kuvottaa tuo sun jeesustelu ja paskanjauhanta.
Ole vaikka Kuopiosta. On ihmisiä kuollut munkin lähipiirissä, olen nähnyt väkivaltaa jne.

No sä kuvailit tuon homman aika oikein. Vapaa tahto on ihmisillä, mutta rukous/rukoilemattomuus vaikuttaa siihen.

Jumala käyttää uskoviaan. Vaikka, kyllä ei-uskovillakin oma vastuunsa on, ei tää maailma ole pelkästään meidän harteille uskottu. Jos sä tänä iltana päätät pettää puolisoasi niin ei se mun syy ole kun en rukoillut sun puolesta, vastuu on sinun. ;)

Ja toisin päin:haluatko että rukoilen just sun kohdalla monien vuosien ajan Jumalan tahdon täydellistä toteutumista? Silloin sä tulisit uskoon jossain vaiheessa tai ainakin voimakkaaseen herätykseen, eli alahan katella jo seurakuntien sivuja siihen malliin. Kuulostaako rauhoittavalta ajatukselta? :D Ai et halua uskovaksi? No se on sun tahtosi.

Mutta siis, terrori-iskuihin ja muuhun pahuuteen viitaten: Raamattu kuvaa tilannetta jatkuvaksi sodaksi yliluonnollisessa maailmassa, siellä taistelevat Jumalan ja saatanan joukot.
Ja kuten sota on sekalaista, niin välillä tulee voittoja, välillä tappioita. Mutta jos uskovat nukkuu niin silloin ei ainakaan voittoja tule.
Tappioita jumalalle? Eli sun jumala ei olekaan kaikkivoipa?

Tappioita jumalalle? Eli sun jumala ei olekaan kaikkivoipa?
Kyllä Jumala jossain vaiheessa pistää koko homman mäsäksi ja pahuus tuhotaan, mutta antaa meidän ihmisten vähän aikaa kokeilla asiaa nimeltä "lähes vapaa tahto." (Täysin vapaata tahtoa ei ole olemassa)

Miten tosta nyt suuttua voisi?

Mä uskon hyvien ajatusten, ovat sit ruokous tai jotain muuta, voimaan.
Ainakin sillä hetkellä kun toivoo jollekulle hyvää on poissa muusta pahanteosta.

• Tykkää
Reactions: Echo
Pysähtyisitkä Echo auttamaan onnettomuuden uhreja vaikka kotona arkikiireet kutsuvat? Vai unohtaisitko velvollisuutesi auttaa kiireeseen vedoten ja myöhemmin kertoisit siitä palstalla, että olisinhan mä voinut estää pari kuolemaa, mutta kun on näitä kotihommia tässä?

No mitä muutakaan se on? "Voisin estää tuon terroriteon, mutta en estä jos tarpeeksi moni ei rukoile sen puolesta. Jaahas, liian vähän rukoiltu, antaa pommin räjähtää vaikka siinä nyt muutama kymmenen viatonta kuoleekin, mitäs ette rukoilleet tarpeeksi".
Niino...mä mietin että kuinka monta mummoa tarvittaisiin sun puolesta jatkuvaan rukoiluun, että lopetat omat törttöilysi. Riittäiskö pari? :whistle:
Eli sullakin on se vapaa tahto. Ja aivan taatusti olet joskus loukannut jotakuta.

Pysähtyisitkä Echo auttamaan onnettomuuden uhreja vaikka kotona arkikiireet kutsuvat? Vai unohtaisitko velvollisuutesi auttaa kiireeseen vedoten ja myöhemmin kertoisit siitä palstalla, että olisinhan mä voinut estää pari kuolemaa, mutta kun on näitä kotihommia tässä?
Ei tuohon ees viittis vastata. TIETYSTI auttaisin.
Mutta ekassa viestissä oli kyse pelkästä yhdestä sanasta joka iskeytyi tajuntaan, ennen kuin mitään oli tapahtunut.

Niino...mä mietin että kuinka monta mummoa tarvittaisiin sun puolesta jatkuvaan rukoiluun, että lopetat omat törttöilysi. Riittäiskö pari? :whistle:
Eli sullakin on se vapaa tahto. Ja aivan taatusti olet joskus loukannut jotakuta.
Eikö se ollutkaan MELKEIN vapaa tahto?
Mummot saa rukoilla ihan vapaasti, en estä. Täysin vapaa tahto mun puolesta.

Mutta vertaatko nyt viattomia ihmisuhreja siihen, että minä olen joskus loukannut jotain?

Sodissa tapetaan päivittäin siviilejä, turhan päiten, sitä ei koskaan kutsuta terroriksi, vaikka se sitä on. Rukoiletko sellaisten puolesta? Vai onko linja Jeesukseen auki vain median kautta.

Aloituksesta sai sen vaikutelman, että olisi ansiotasi että Tukholmassa ei kuollut enempää ihmisiä. Toivottavasti vaikutelma on väärä.

Eikö se ollutkaan MELKEIN vapaa tahto?
Mummot saa rukoilla ihan vapaasti, en estä. Täysin vapaa tahto mun puolesta.

Mutta vertaatko nyt viattomia ihmisuhreja siihen, että minä olen joskus loukannut jotain?
Jotkut tekee pientä pahaa, toiset isoa.
Ja usein pahuus, kuin myös hyvyys kumuloituu.

Ja pienistä puroista kasvaa iso virta. Jos esim.yläasteen koululuokkalaiset syrjii toistuvasti jotain luokkalaista (teko joka on yleistä, tavallista, harmittoman oloista kiusaajien mielestä), niin tulos voi olla että se syrjitty tekee itsarin tai tulee aseen kanssa kouluun.

Yhteistyössä