Nyt mut saa haukkua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vepasto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vepasto

Vieras
Mä joudun nukuttamaan näin lauantaisin molemmat lapset, jos mies on yövuorossa. Esikoiselle laitan satukasetin ja sitten menen nukuttamaan kuopuksen. Siihen menee valehtelematta 45-60 minuuttia. Mies saa kuopuksen nukahtamaan 15 minuutissa, joskus jopa 5 minuutissa. Kuopus nukkui tänään päiväunet myöhemmin ja laskin, että häntä ei kannata laittaa nukkumaan paljon ennen yhdeksää. Eli pääsisin vasta kymmeneltä takasin alakertaan. Soitin äitille ja pyysin, että se tulisi nukuttamaan kuopuksen, niin mä voin lukea esikoiselle iltasadun eikä hänen tarvitse olla yksin. Mä en yleensä apua pyydä, mutta tänään ajattelin vielä silittää pyykkejä illalla. :ashamed:

Meillä nukutettiin myös kuopusta tunti, siis 3 vuotta täytti nyt syyskuussa, ja mies sai nukahtamaan 20-30 minuutissa. Kunnes pari kuukautta sitten mieheni kyllästyi ja ilmoitti että homman nimi on se ettei mitään hätää ole, te alatte nukkumaan kerrosängyssä, isosisko 5v yläpetissä, ihan itse iltasadun jälkeen. Parina iltana pikkutyttö protestoi, mutta sittemmin on tyytynyt järjestelyyn, kunhan yövalo on päällä ja ovi auki. Yhtenä iltana on sieltä sitkeästi koittanut pois, mutta kannettiin aina takaisin, ja sinne lopulta jäi. Ja joskus jotain huutelee sieltä, mutta sinne jää nukkumaan.

Olen tyytyväinen että mieheni teki sen päätöksen jota minä en vielä osannut/jaksanut tehdä, ja olisi pitänyt tehdä jo aiemmin. Tiedän miten rasittavaa nukutusrumba on.

Alkuperäinen kirjoittaja minime:
Miksi sua pitäis haukkua?:o

no kun täältä saa välillä lukea kommentteja, että itse olet lapsesi hankkinut, ei meilläkään ole lastenhoitoapua jne. Tulee huono omatunto, kun pyytää nukuttamiseen apua.

:D
Meillä ei onneksi ole ikinä tarvinnut nukuttaa kumpaakaan muksuista. Vanhimmalle luin kyllä iltasadun ennen nukumaan menoa.
Nyt isosisko lukee iltasadun ja päikkärit nuorimmainen ottaa jos ottaa(3v)

No ei toi nyt mikään haukkumisen asia ole ja täytyy myöntää et jos mulla tollanen mahdollisuus olisi niin käyttäisin joskus. Mun mies joka toinen viikko töissä silloin kun lasten pitäisi nukkumaan käydä... lapset 3½v, vajaa 2v ja vajaa 2kk. Mut ei, en mä valita, ihan hyvin me pärjäillään vaikken mikään ihmemies olekaan. :D

meillä sama keino tollee päikkäreille mennessä vanhimmainen vajaa 3v kattoo lastenohjelmii ja minä sillä aikaa laitan meitin "pikkusen" 1v8kk nukkuun partsil vaunuihin..:) illal onneks kumpiki kävelee sänkyy siin vaihees ku on hampaat pesty ja jäävät siltä seisomalta nukkumaan. välillä toki nuorempaa saa hyssytellä jos on päässy yli väsyks.:)

Alkuperäinen kirjoittaja Miili:
Hyvä että saat apua, mut oikeesti, ei kahden lapsen nukuttaminen kerran viikossa voi olla noin vaikeeta =) .

Siis hankalaa siinä on vain se, että kuopuksella kestää se nukahtaminen sen tunnin. Ja jos mä yritän lukea tai pelata kännykällä niin sitten se kestää vielä kauemmin; mun pitää maata sängyssä ja poika on mun vieressä. Yleensä torkun sen tunnin, tulen alas ja sitten valvonkin taas pari-kolme tuntia. :whistle: Tänään vain ajattelin että pitää saada toi pyykkikasa pois, niin pyysin apua, ja että pääsisin itse vähän aikaisemmin nukkumaan.
Niin ja tätä on vain pari kertaa kuussa, onneksi. Koskaan ennen en ole apua pyytänyt, siis nukutukseen.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Kuulostaa aika säälittävälle että ihminen ei saa omia lapsiaan unten maille. Anteeksi :(

Saan mä, mutta sitä en tiedä, mikä siinä kestää kuopuksen kohdalla. On ilmeisesti tottunut isänsä nukutukseen. :/ Tai sitten on vaan joku kausi menossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Vepasto:
Hyvä että saat apua, mut oikeesti, ei kahden lapsen nukuttaminen kerran viikossa voi olla noin vaikeeta =) .

Siis hankalaa siinä on vain se, että kuopuksella kestää se nukahtaminen sen tunnin. Ja jos mä yritän lukea tai pelata kännykällä niin sitten se kestää vielä kauemmin; mun pitää maata sängyssä ja poika on mun vieressä. Yleensä torkun sen tunnin, tulen alas ja sitten valvonkin taas pari-kolme tuntia. :whistle: Tänään vain ajattelin että pitää saada toi pyykkikasa pois, niin pyysin apua, ja että pääsisin itse vähän aikaisemmin nukkumaan.
Niin ja tätä on vain pari kertaa kuussa, onneksi. Koskaan ennen en ole apua pyytänyt, siis nukutukseen.

Ei siinä oo mitään pahaa, et pyytää apua. Mut en tajua miksi annatte lapsen pyörittää tolla tavalla. Eikö voi ottaa tiukkaa linjaa, et nukahtaa itekseen!?!? Itselle teet hallaa, kun suostut tollaseen.

Alkuperäinen kirjoittaja s:
Alkuperäinen kirjoittaja Vepasto:

Ei siinä oo mitään pahaa, et pyytää apua. Mut en tajua miksi annatte lapsen pyörittää tolla tavalla. Eikö voi ottaa tiukkaa linjaa, et nukahtaa itekseen!?!? Itselle teet hallaa, kun suostut tollaseen.

Kyseessä on 2-vuotias, enkä todellakaan aloita mitään huutounikoulua. Vai onko sulla vinkkejä? Meillä makkarit yläkerrassa.

Mä en ikinä alkais tohon "nukutus" rumbaan! Se on iltarukous ja silmät kiinni. Mulla on kai hyvä tuuri sattunut, että tämä on riittänyt.
Mä en ymmärrä miten jotkut jaksaa tuntitolkulla maata vieressä ja lukea tai laulaa. Minun oma aika alkaa viimestään 21.00 ja silloin on lapset nukkumassa.
Tai sitten niinkun yhdellä ystävällä et vielä melkein kolme vuotias nukkuu vieressä ja sit valvoo yhtä myöhään kun äittee eli puoleen yöhön ja sit yhessä maataan puolille päivin! Ei, ei...

Alkuperäinen kirjoittaja Kasa:
Mä en ikinä alkais tohon "nukutus" rumbaan! Se on iltarukous ja silmät kiinni. Mulla on kai hyvä tuuri sattunut, että tämä on riittänyt.
Mä en ymmärrä miten jotkut jaksaa tuntitolkulla maata vieressä ja lukea tai laulaa. Minun oma aika alkaa viimestään 21.00 ja silloin on lapset nukkumassa.
Tai sitten niinkun yhdellä ystävällä et vielä melkein kolme vuotias nukkuu vieressä ja sit valvoo yhtä myöhään kun äittee eli puoleen yöhön ja sit yhessä maataan puolille päivin! Ei, ei...

Meillä esikoinen oli myös 2-vuotiaana huono nukahtamaan. Vaikka oltiin opetettu nukahtamaan itsekseen. Tilanne helpottui, kun poika sai oman huoneen, tosin vasta 4-vuotiaana. Mutta tuo kuopus on vähän sellainen takertuja; on päivisinkin paljon sylissä ja öisin nukkuu mun vieressä (ei koko yötä), mutta se ei mua haittaa.

Yhteistyössä