Nyt oikeesti kaikki apuja??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pikku Mii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Pikku Mii

Aktiivinen jäsen
21.05.2005
4 220
0
36
Mitä mä teen?Onko tämä oikein?

Mulla on samsungin puhelin,jonka ostin viime vuoden loppukesästä.Takuuta luuriin tuli kaksi vuotta.Mitään kolhuja taikka kastumsia ei puhelin oo mun käytössä joutunut kokemaan.Se kuitenkin alkoi temppuilla saapuneiden tekstiviestien kanssa.Usein kävi niin että odotin viestiä joltain henkilöltä ja kun viesti tuli,kerkesin näkemään lähettäjän,jolta se kuuluikin tulla.Mut sitten puhelin näyttää jonku todella vanhan viestin,enkä saa oikeaa viestiä ollenkaan.Vein puhelimeni dna-liikkeesen josta sen ostin ja kerroin viasta.Lupasivat lähettää sen huoltoon.Myyjä vielä tarkisti että takuuta jäljellä puoltoista vuotta,menee sen piikkiin.Sain lainaksi vanhan nokian puhelimen,jossa kuuluvuudet tod.surkeat.Anyway,tänään tuli sit dna-liikkeestä viesti että puhelimeni on saapunut huollosta.Mä menin samantien hakemaan sitä.Myyjä toteaa mulle:-ne eivät korjanneet sitä,koska puhelimesta löytyi kosteusvaurio,joka on siis itseaiheutettu vaurio ja näin takuu puhelimessa laukeaa.Sitten sun tarvii vielä maksaa 20? tämän vian selvittämisestä..

Mä olin ihan et WTF?En sanonut mitään,tuijotin vaan hetken huuli pyöreänä myyjää ja lopulta kerroin et ei mulla nyt oo käteistä mukana,kun en todellakaan osannut varautua tälläiseen.Sopiiko et noudan sen huomenna.Se sopi,laska eivät voineet krjoittaa.

Mä tässä nyt vaan mietin et onkohan tämä ihan reilua??Siis mun puhelimesta löydetään vika jonka oon kuulema itse aiheuttanut ja tämän takia eivät korjaa sitä vaikka takuuta olisi jäljellä.Mä joudun siis pulittamaan 20? puhelimesta joka on rikki.. :o Onko tää ihan normaalia,oonko mä vaan tyhmä kun en ymmärrä?Vai oisko järkeä soittaa kuluttajainasiamiehelle?

Ja haluan vielä painottaa etten ole koskaan missään kastellut kyseistä puhelinta!Mies sanoi et mitäs jos se onkin postin matkassa kostunut..En tiedä.Kokemuksia ja neuvoja kaivataan! :wave:

Mikäli puhelimessa todetaan takuun ulkopuolinen vika tai itse aiheutettu vika, on huollolla oikeus periä asiakkaalta tarkistusmaksu. Postissa tuskin puhelin on märkää saanut niin ettei vastaanottaja olisi huomannut lähetyksessä mitään outoa.
Eihän puhelimen tarvi jäädä kuin yöksi esim. kylmään autoon ja kun tuot sen sisälle lämpöiseen, kondensoituu sisälle kosteutta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jotenkin tuntuu nyt Samsungin keplottelulta. Miten se kosteusvaurio voikin nyt sit just vaan niitä viestiominaisuuksia tuhota.

Samaa ihmettelen minä,kun muuten kuuluvuudet ja kaikki toimii hyvin mut nuo viestit temppuillu,niin voiko kosteusvaurio aiheuttaa tuon?

Ja autoa en omista mihin olisin puhelimeni unohtanut joskus..Mä en vaan jaksa uskoa tota,mut onko mulla muuta mahdollisuutta kuin hakea luuri ja pulittaa toi 20??

se 20 egeä on ihan normimaksu siitä, että ne tarkistaa vian. mutta, sinulta olisi pitänyt kysyä LUPA tarkistukseen. ite vein eilen GSM Storeen Noksun luurin: jos on takuun piiriin kuuluva huolto, saan vkon päästä teksarin, ja haen luurin. jos muka meijän vika (mitä epäilen) net soittaa, ja jos haluan vian selville, se maksaa 20 egeä. mutta tiän, että jos esim kosteusvauriovika, ni korjauksen hinnalla saa uuden luurin, joten ei kande korjata. voi tieten olla, että käsitin väärin ja joudun joka tapauksessa sen 20 egeä maksamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ejk:
ottaisin yhteyttä kuluttaja asiamieheen.
minkälainen puhelin sulla on?

Samsung SGH-X160,eli tommonen perus läppäpuhelin,eikä maksanut kuin 79?,mieluummin jättäisin vaikka puhelimen noutamatta kuin pulittaisin rikkinäisestä puhelimesta vielä 20?..Muutenkin tympii koko samsung!*tahtoo nokian*

Ja jos on puhelin ollut mukana taskussa sadesäällä, niin ekrää kosteutta sisäänsä.. Kuka vaan nykypäivänä jättää puhelimen kotiinv ain siksi että sataa. Pitäisi kantaa kosteuseristetyssä pussissa kuuelmma että varmistaa ettei tule kosteutta..

Yhteistyössä