Nyt ois hyvät neuvot tarpeen..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Myrskymari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Myrskymari

Jäsen
23.08.2005
142
0
16
..meillä kun on kauhea kakkaongelma neidillä, ikää 1v9kk. Ihan pienestä asti on ollu työn ja tuskan takana kakkaaminen, mutta nyt tuntuu että vaan pahenee.. Koko aamun tänäänkin on höpöttöny että "ei tuu kakka", välillä näyttää että rupeaa kakkaamaan, mutta ei sitten uskallakaan. Nyt sitten on kakannut tuossa lattialla leikkiessään jo ainakin 15 minuuttia, ensin itkun kans..

Viime syksynä käytiin ongelman takia lastenlääkärillä, ja sen verran siitä käynnistä hyödyttiin, että lääkäri totesi, että tytöllä on ollut peräaukossa haavauma, joka vaikeuttaa kakkaamista. Silloin haavauma oli arpeutunut. Sen haavauman takia ilmeisesti nyt pelkää kakkaamista. Kakkaaminen käy kipeää..

Potalle ei suostu kakalle, sekin varmaan helpottais. Luumua ja leseitä syötän tytölle päivittäin, että kakka pysyis pehmeänä. Ulostuslääkkeet tyttö oksentaa pois, joten niitä ei voi käyttää. Oisko kellään vinkkiä miten vielä vois kakkaongelmaa helpottaa, olisin hyvin kiitollinen jos joku osais jonkun vinkin antaa...

meidän pojalla3.5v on ajottain ummetusta.. annan hänelle levolacia ja koitan juottaa vettä enempi.. yritän leipoa itse sämpylöitä joihin laitan mukaan ruishiutaleita, meillä kun ei puurot maistu. lääkärissä oon käynyt muutamia kertoja, kakan mukana kun ollut vähäsen vertakin, eipä ne lääkärit oo osannu meitä auttaa, levolacia vaan ehdottavat ja kuitua. voi kumpa osaiisn auttaa sinua, tiedän mitä on katsoa kun lapsi pelkää kakkaamista.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.04.2006 klo 11:55 mutsi kirjoitti:
meidän pojalla3.5v on ajottain ummetusta.. annan hänelle levolacia ja koitan juottaa vettä enempi.. yritän leipoa itse sämpylöitä joihin laitan mukaan ruishiutaleita, meillä kun ei puurot maistu. lääkärissä oon käynyt muutamia kertoja, kakan mukana kun ollut vähäsen vertakin, eipä ne lääkärit oo osannu meitä auttaa, levolacia vaan ehdottavat ja kuitua. voi kumpa osaiisn auttaa sinua, tiedän mitä on katsoa kun lapsi pelkää kakkaamista.
Sama juttu meillä, eipä ole neuvolasta ja lääkäristä ollu tässä asiassa juurikaan apua :( Verta on välillä meidän tytölläkin kakan mukana, niin oli tänäänkin.. Eli se haavauma siellä vaivaa. Mekin aluksi annettiin tytölle levolacia, mutta nykyään yökkää ja oksentaa sen pois. Että eipä siitä hirveästi apua ole. Voi kun jostakin keksisi avun tähän vaivaan, monta konstia on jo yritetty...

Meillä käytetään Movicol Junioria, joka tehoo paaaaaljon paremmin kun Levolac ja sen laps juo ihan mielellään nokkamukista. En tiedä saako sitä ilman reseptiä .... Lääkäri sanoi että ummetuslääkkeitä pitää käyttää pitkään, että on haluttu vaikutus. Meillä Movicol Junior aloitettiin viime syksynä ja ainakin ens jouluun käytetään, sit on seuraava kontrollikäynti.
Mutta laps on "terve", ei itke eikä pelkää kakkaamista!

Hei!Muistathan tarjota lapselle useasti päivässä ihan vettä juotavaksi.Pelkkä maidon juonti kovettaa vatsaa.Kokeile vaikka pillin avulla,jos ei muuten huoli.Toivottavasti pian helpottaa :hug:

Yhteistyössä