nyt ois sitte tapaamis ja elari sopimukset tehty..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neith
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja voevoe:
Luulen kyllä, että saat tosissasi tapella noista viidestä päivästä, kun ette kiinteitä päiviä sopineet.

Voimia.

en mä lähe tappeleen, se on sitte miehen menetys.. pojan puolesta on surku mutta jos ei meis koe tarpeelliseksi viettää nyt aikaa lapsensa kanssa, niin sitten jos/kun löydän uuden kumppanin niin pieni lapsi saattaa kiintyä tähän mieheen enemmän kuin oikeaan isäänsä, ja silloin ex-miehen on turha itkeä..
tapaamisia en estä, mutta jos ei käytä noita sen 5 vrk kk niin haen sitte muutoksen tohon sopimukseen ja yksinhuoltajuutta..

Sain tänään soitettua tk:seen ja sovin ajan tuolle dna kokeelle.

Tuolta en tuu mitää rahaa saamaan, joten valtion/kunnan 129,91 saa riittää meille hienosti. Kyllä mun mielestä yh:ia tuetaan aika hyvin suomessa ainakin tolleen rahallisesti.

Ärsyttää kun miehillä pitää olla sitä "vapaa-aikaa" lapsista, mutta naiset ei kuulemma semmosta tarvi. Yhtä parisuhdetta seuraan, ne siis vielä yhdessä, mies nukkuu ja kattoo tv:tä, käy harrastamassa. Nainen ei koskaan saa mitään "vapaa-aikaa"; jonkunhan ne lapset pitää hoitaa. Silloin kun mies suostuu "vahtimaan" lapsiansa tekee nainen kotitöitä.

Miks miehet ajattelee että niillä ei ole mitään vastuuta lapsistansa??? Mies ajattelee: "Voin antaa näin ja näin paljon MUN ajasta ja MUN rahasta" kun Nainen ajattelee: "Voiskohan joku auttaa hetken niin saisin pyykinkin pestyä, ehtisin käydä suihkussa ja maksaa laskut, ja kuinkakohan paljon rahaa MEILLÄ on, riittäköhän pojan uusiin kenkiin?"

Minkä ikäinen lapsi on kyseessä? En sillä etteikö äiti tarvitse vapaa-aikaa mutta jos isä ei halua ottaa niin en pakoittais kyllä ottamaan. Alle 5 vuotiasta ainakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Sain tänään soitettua tk:seen ja sovin ajan tuolle dna kokeelle.

Tuolta en tuu mitää rahaa saamaan, joten valtion/kunnan 129,91 saa riittää meille hienosti. Kyllä mun mielestä yh:ia tuetaan aika hyvin suomessa ainakin tolleen rahallisesti.

Ärsyttää kun miehillä pitää olla sitä "vapaa-aikaa" lapsista, mutta naiset ei kuulemma semmosta tarvi. Yhtä parisuhdetta seuraan, ne siis vielä yhdessä, mies nukkuu ja kattoo tv:tä, käy harrastamassa. Nainen ei koskaan saa mitään "vapaa-aikaa"; jonkunhan ne lapset pitää hoitaa. Silloin kun mies suostuu "vahtimaan" lapsiansa tekee nainen kotitöitä.

Miks miehet ajattelee että niillä ei ole mitään vastuuta lapsistansa??? Mies ajattelee: "Voin antaa näin ja näin paljon MUN ajasta ja MUN rahasta" kun Nainen ajattelee: "Voiskohan joku auttaa hetken niin saisin pyykinkin pestyä, ehtisin käydä suihkussa ja maksaa laskut, ja kuinkakohan paljon rahaa MEILLÄ on, riittäköhän pojan uusiin kenkiin?"

Tosi hyvä pointti. Onneksi pistin eksän vaihtoon.

Alkuperäinen kirjoittaja Siiri:
Minkä ikäinen lapsi on kyseessä? En sillä etteikö äiti tarvitse vapaa-aikaa mutta jos isä ei halua ottaa niin en pakoittais kyllä ottamaan. Alle 5 vuotiasta ainakaan.

poitsu on 1v4kk joten pieni vielä, en mä todellakaan ala pakottamaan, jos ei isä ota poikaa... kyllä pojalla on kummit jotka mielellään ottaa yökylään kun töiltään ehtivät ja miehen äiti mielellään myös ottaa... että saan sitte hengähdystauon silloin.. mutta tää tilanne vaan sapettaa ihan kybällä kun ensin mua tosissaan syyllistettiin että riistän lapselta isän, olen huono äiti enkä kanna lapsesta vastuuta, pistän hauskanpidon lapseni edelle... ja nyt erotilanteessa se kuitenkin on ihan joku muu joka näin toimii... ja minä tyhmä vielä tunnen huonoina hetkinä syyllisyyttä noista asioista, että minä olen nyut se joka tän perheen hajotti. ja poika maksaa siitä mitä minä tein.. :(

Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
meilläkin heitti exä ton et tarttee omaakin vapaa-aikaa kun tapasi 4vrk/kk poikia, sosku nauroi sen ulos palaverista silloin :laugh: :kieh:

kunpa toikin täti ois niin tehny... koska jos miehellä on keskimäärin 18 yötä töitä kk, niin luulis että siihen jää sitä "vapaa-aikaa" jos poika on sillä hoidossa 5-7vrk

Hei tuota, virisi kysymys.

Miksi etävanhemmalle lankeaa aina ne viikonloput pidettäviksi?

Eikö se voisi olla vaikka torstai-illasta lauantai-iltaan, niin jäisi tässä tapauksessa) isällekin se yksi vapaailta ja päivä siitäkin viikosta.

Alkuperäinen kirjoittaja perjantai:

Eikö se voisi olla vaikka torstai-illasta lauantai-iltaan, niin jäisi tässä tapauksessa) isällekin se yksi vapaailta ja päivä siitäkin viikosta.

meillä ei oo sovittu että ois viikonloppuja, siis yks viikonloppu kk tulee oleen perjantai iltapäivästä maanantai iltapäivään, koska muuten mä en voi tehdä viikonloppuna duunia, ja se vaikuttaa heti palkkaan... tarhaan en suostu poikaa laittaan 3 vuorokaudeksi... mutta muuten noi päivät ois tarkoitus pitää silleen kun on sen työvuorojen kanssa mahdollista... oisin siksikin halunnut 7 vrk sopimukseen kun silloin ois ollu tosissaan yks viikonloppu ja 4 arkipäivää kk pojalla aikaa isänsä kanssa... ois nähny joka viikko isäänsä..

Meillä on tiedossa syyskuun alussa tuo rumba.. lapsen isä vaatis vaikka lapsen muuttavan luokseen, mutta mä en suostu mihinkään mitä se vaatii.. Onneksi siellä lastenvalvojalla ei tarvi laittaa nimeensä mihinkään mikä ei miellytä!!

Alkuperäinen kirjoittaja ymmällään:
joo toi on mun mielestä liian vähän, mutta minkäs teet... sanoin sille että sen pitää sitte hyvissä ajoin ilmoittaa mulle minäpäivinä ottaa pojan kun mun pitää tarhaan ilmoittaa ne päivät milloin poika menee sinne... hirveen ongelman se siitäkin sai aikaan... alko mussuttamaan että jos tilanteet muuttuu ja hän ei voikkaan ottaa poikaa etc. mihin sitte ärjäsin että ne ei voi silloin muuttua kun poika ei enää sitten tarhaan voi mennä ja mä en ala ottaa luvatonta poissaoloa töistä sen takia.. |O
kattoo ny miten toimii.. sitte se yritti myös sitä että eikös hänen äiti voi ottaa pikaa hoitoon hänen päivinään, meinasin latasta turpaan |O sitten hyvinkin vihaisesti selitin että tapaamisten tarkoitus on että lapsi viettää aikaan sa ISÄNSÄ kanssa.. ei mummon.. mummo saa pyytäessään pojan yökylään... se ei miehen velvollisuuksia vähennä..
on sellanen tatti otassa taas että oksat pois... mä yritän parhaani mukaan turvata pojalle mahdollisuuden hyvään isä-poika suhteeseen ja toi yks tekee siitä ihan yli vaikeeta.. :headwall: :headwall:

esikon isä täällä tekee just tuota.. sillä on 2 viikonloppua kuussa kun tapaa lastaan (muuta aikaa ei oo kun on kuullemma töissä aina) silti ei rahaa ole maksaa pojalle kuin se 150?:S sit ku on iskä viikonloppu ja iskä onkin päättänyt tehdä jotain muuta niin se kärrää lapseen äidilleen.. mua kans niin nyppii!!!

voi argh |O ihan kuin miehet eivät olisi ollenkaan osasyyllisiä lasten tekoon.... |O

muistan kun itse exän kanssa lävin lastenvalvojalla esikon tapaamisista ja elareista sopimassa.. exä järkkäs sellasen shown siellä, että lastenvalvojakin pyöritteli silmiään.

onneksi oikeus kumosi mokoman paskan isyyden!

Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
voi argh |O ihan kuin miehet eivät olisi ollenkaan osasyyllisiä lasten tekoon.... |O

muistan kun itse exän kanssa lävin lastenvalvojalla esikon tapaamisista ja elareista sopimassa.. exä järkkäs sellasen shown siellä, että lastenvalvojakin pyöritteli silmiään.

onneksi oikeus kumosi mokoman paskan isyyden!

pystyykö niin tekemään??? :O siis et voiniinku pyyhkiä sen ns. biologisen isän nimet kaikista papereista?

Veikkaan, että valtaosa miehistä hoitaa ihan asiallisesti hommat erossa ja eron jälkeen. Nämä kus*päät ovat vähemmistö, mutta tietysti sitäkin näkyvämpi vähemmistö.

Että ei passaa yleistää.

Alkuperäinen kirjoittaja Eipäs yleistetä:
Veikkaan, että valtaosa miehistä hoitaa ihan asiallisesti hommat erossa ja eron jälkeen. Nämä kus*päät ovat vähemmistö, mutta tietysti sitäkin näkyvämpi vähemmistö.

Että ei passaa yleistää.

Minä en ainakaan miehenä osaa asettua sellaisen älykääpiöjuntin pöksyihin, jolle oman lapsensa kanssa ajan viettäminen on jokin sopimuksella pakotettu velvollisuus. Omaa aikaa? Miksi ihmeessä ei halua viettää vapaa-aikaansa lapsensa kanssa? Miksi ei halua osaltaan olla osallisena lapsen kasvussa kohti aikuisuutta ja itsenäistä elämää?

Jos meidän perheessä tulisi ero, haluaisin ainakin itse viettää poikani kanssa mahdollisimman paljon aikaani, mikäli hän äidilleen jäisi asumaan. Ei siinä mikään 5 krt kuukaudessa riittäisi. Nytkin on ikävä kova jo pelkästään työpäivän aikana.

Merkillisiä juntteja, ei voi muuta sanoa.

Meillä aikoinaan tapaamisista käytiin taistelua. Ja virkaintoinen täti asettui isän puolelle, miksi pitäisi ottaa lapsi viikonloppuna? Isälle pitää antaa omaa aikaa hoitaa sosiaalista elämäänsä ravintoloissa...Missäs minun sosiaalinen elämä kysyin? En saanut vastausta, ja lapsi oli isän luona viikonloppuja. Laitoin kalenteriin ylös kaikki tapaamiset ja peruuntuneet ajat ja miksi ei sopinut,onneksi laitoin oli mun etu sitten neuvotteluissa-mustaa valkoisella.
esm 52 tapaamiskertaa,joista 27 peruuntui känni/krapulan johdosta,10 työ kiireiden vuoksi...jne.Silloin isäkin älysi miten paljon peruu tapaamisia.
Yksinhuoltaja ei todellakaan saa muuta avustusta enemmän mistään, kuin sen lapsilisä korotus osan 46,60! Eli ei elämä auvvoista yh:na ole!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja ymmällään:
meillä molemmilla vyötyö jossa työpäivät vaihtelee... siksi ei voi päiviä valmiiksi sopia... :|
:| mutta toivon nyt että toi 5vrk pitää...

mä oon niin väsyny tappelemiseen että en enää halunnu.. antaa sen olla jos kerta haluu olla tollanen kokovartalo mulkku.. |O mä kyllä aion muistuttaa sitä siitä että toi sopimus koskee myös sitä että mun ei tarvii antaa poikaa kuin 5vrk kk jos en halua.. että jos lähtee vittuilu linjalle niin osaan mäkin.. siinä vaiheessa poika ei saa mitään muuta mukaansa kuin vaatteet jotka on sen päällä, ei vaippoja ei mitään.. mies saa hankkia tuttipullot ja tutit ja kaiken muunkin sen luokse.. ja tuntiakaan yli 5vrk ei poika sen luona viihdy..

niin ja siis sovittiinhan me että kesälomalla on viikon isänsä luona... ainoo vaan että siitäkin se lako mutisemaan että onko se nyt ihan pakko sopia että kun hän haluaa pitää myös lomaa ja valivali mussun mussun.. |O on se kumma jos 4 viikon lomasta ei 1 viikkoa liikene pojalle.. :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:

En ymmärrä tätä ollenkaan. MITÄ IHMEEN OMAA LOMAA?? Eihän ydinperheessäkään ole mitään omaa lomaa!!!! :o
Mun lasten isä valitti ihan samaa, mutta on kuitenkin ottanut lapset lomallaan. Mä heitin kans takasin sille, et eihän mullakaan ole omaa lomaa ollut sen jälkeen, kun lapset on syntynyt.
Ei voi kun ihmetellä näitä miehiä......
Saas nähdä miten käy ens kesänä, kun mä lähden töihin keskellä kesää ja pitäs taas lomista sopia, et millon hän ottaa. Ajattelin, et jos ottas silloin kun olen töissä, mut saas nähdä sopiiko. :/ Lasten ei tarttis olla yksin päivisin.

Meillä touhu alkoi vähän samalla kaavalla,tosin mies ei rahasta vängänyt. Tyyppi dokasi minkä kerkes ja uhos, ettei tanssi mun pillin mukaan. No, ohareita tuli vaikka kuinka paljon. Varasin ajan lastenvalvojalle uusintakierrokselle, jossa aioin vaatia tarkat päivät ja kellonajat paperille ja jos ne ei toimisi, niin ei tarvi tulla ollenkaan. Kerroin tämän miehelle joka naureskeli vaan aluksi. Hymy hyytyi kun huomasi että olin tosissani, en enää ruinannut häntä tulemaan, suorastaan kielsin, jos oli pahassa krapulassa tai "väärä" päivä. Hän huomasi, etten ole hänestä riippuvainen ja että tosiaan itse menettää jos ei tule. Nyt tyttö on isällään kaksi yötä viikossa ja ulkoillaan usein yhdessä.

Teet sille eksälles selväksi, että säännöt on ne mitä sovitaan ja jos ei niitä pidä, niin pysyköön poissa.Jos oikeasti välittää lapsestaan, niin kyllä pitää sopimukset ja jos ei välitä, niin mitäpä lapsi sellaisella isällä tekee, kyllä se lapsikin vaistoaa ettei ole rakas.

Kyllä niitä äitejäkin saattaa löytyä jotka haluavat "omaa aikaa" ja lapsi/lapset enemmän isällään.
Ja mikä etuoikeus äideillä on aina vaatia lasta itselleen?Jos siis isä ihan huolehtiva,luotettava ja välittävä?

Alkuperäinen kirjoittaja winhis:
Varasin ajan lastenvalvojalle uusintakierrokselle, jossa aioin vaatia tarkat päivät ja kellonajat paperille ja jos ne ei toimisi, niin ei tarvi tulla ollenkaan. Kerroin tämän miehelle joka naureskeli vaan aluksi. Hymy hyytyi kun huomasi että olin tosissani, en enää ruinannut häntä tulemaan, suorastaan kielsin, jos oli pahassa krapulassa tai "väärä" päivä. Hän huomasi, etten ole hänestä riippuvainen ja että tosiaan itse menettää jos ei tule.

Juuri näinhän asia on: kysymys on siitä kuinka sallit itseäsi kohdeltavan.

Alkuperäinen kirjoittaja perjantai:

Se on kuule monessa tapauksessa ihan sama, koska ne päivät on, tappelu niistäkin tulee. Valopää exäni vastas sossutädin kysymykseen "paljonko olet ajatellu ottaa lapsia luokses" "yhdeksi yöksi kuukaudessa"..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä niitä äitejäkin saattaa löytyä jotka haluavat "omaa aikaa" ja lapsi/lapset enemmän isällään.
Ja mikä etuoikeus äideillä on aina vaatia lasta itselleen?Jos siis isä ihan huolehtiva,luotettava ja välittävä?

Varmaan just sen takia, kun valitettavan usein isät on just sellasia oman ajan tavoittelijoita. :/ Mä en ainakaan olisi esikoista jättäny erossa isälle, koska hän ei olisi saanut sitä hoivaa, mitä lapsi silloin tarvitsi. Oma aika oli isälle silloin todella etusijalla, mutta kun elämä tasaantui 3.vuotta siihen isällä meni, niin poika muutti isälleen. Hieno juttu, että isä halusi vihdoin kantaa vastuunsa.

Alkuperäinen kirjoittaja tundra:
Mulla ei tosiaankaan mene kaaliin tällainen juttu. Kun ap:n mies oli mutissut siitä, että pitäähän sitä itsekin saada lomaa jne. Mulla exä vinkui useasti, että pitää saada sitä omaakin elämää viettää. Saattaa hällä ne tapaamiset yhtäkkiä loppua muutamaksi kuukaudeksi, kun hän elelee omaa elämää. Minun elämään kun lapset kuuluvat ilman muuta.

Uskomattomia noi miehet, on kyllä ollut syytä erota jos eron jälkeen mies haluaa nähdä lapsia mahdollisimman vähän. Ei ne varmaan oo avioliitonkaan aikana sitten paljon kiinnostanut tai sitten mies haluaa kostaa eron, että nainen ei pääsisi yhtään vapaalle. Ja toi mitä ap sanoi, että mies mussuttanut, että jos suunnitelmat muuttuu ym, ap:n suunnitelmat ei voi kuitenkaan muuttua, aina on lapset hoidettava ja haettava. Musta on varmaan tulossa miesvihaaja...

Yhteistyössä