Nyt on hirveä tilanne!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja spirit in a vacuum
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ensinnäkin kun raskaus on ihan alussa, niin kyseessä ei ole vielä lapsi. Abortin tekeminen ei ole lapsen murhaamista.

Jos suhde on ollut vaikea ja miehestä on ollut vaikea päästä eroon suhteen loputtua, en missään nimessä menisi miehelle raskaudesta kertomaan, jos siis ap on jo päättänyt, että aikoo abortin tehdä. Mitä hyötyä tuossa tilanteessa edes olisi kertoa asiasta miehelle. Saisi vain lisää ongelmia hänen taholtaan. Tämä siis jos on 100% varmaksi päättänyt jo abortin tekvänsä.

Jos taas aiot pitää lapsen sinun tulee miettiä haluatko kertoa lapsesta miehelle. Totta on, että miehellä on oikeus tietää lapsesta, mutta jos mies on ollut esim. väkivaltainen tai pelkäät häntä muuten, niin kannattaa miettiä asiaa.

Olen kyllä sitä mieltä, että miehellä on oikeus tietää lapsesta, mutta jos itse olisin vastaavassa tilanteessa ja tämä mies on esim. jotenkin häiriintynyt niin voi olla etten kertoisi hänelle lapsesta.
Abortin jos olisin päättänyt tehdä, niin en näe syytä miksi kertoa jo muutenkin vaikealle ihmiselle koko asiasta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Sitä minäkin mietin, että onko järkeä kiusata toista tahallaan vielä lisää, kun olen päätökseni tehnyt. Mutta toisaalta, jotenkin ajattelisin, että olisi hyvä kertoa, en osaa sanoa miksi. Näemme myös melkein päivittäin opiskelujen merkeissä, ja olen tottunut puhumaan asioista rehellisesti ja suoraan, myös hänen kanssaan seurustelumme aikana, mutta tällaista tilannetta ei ole tullut ennen.

Vaarallinen hän ei ole missään tapauksessa, me emme vain sopineet yhteen ja minä siis päätin suhteen. Sitä en pelkää.

No sit ehkä ois reilua kertoa...

Näinpä. Mutta aavistelen hankalia tilanteita, syyllistämistä, roikkumista ja suostuttelua olevan luvassa. Ja pahaa mieltä hänelle, ja hyvän kaverisuhteen menettäminen. Juuri, kun hän on päässyt jutusta yli. Huoh.

Mutta samalla tavalla se asian salaaminen, se, että teet jotain asian suhteen salassa, tulee teidän kaverisuhteen väliin. Se asia on silti aina vaan olemassa. Semmonen salaisuus vaikuttaa suhun itseesi paljon.

Mun mielestä ei ole järkeä kertoa abortista jos kerran miehen mielipiteellä asiaan ei ole merkitystä. Ja jos teidän suhteella ei ole tulevaisuutta. Kertoisin jos haluaisin keskustella siitä pidetäänkö lapsi vai ei, tai jos tilanne olisi se että haluaisit hänen kanssaan vielä jatkaa suhdetta.

Mutta jos teidän suhde on loppuunkäsitelty etkä halua lasta pitää, niin mun mielestä teet vaan kiusaa miehelle jos kerrot asiasta (ja jos hän siis on suhun hyvin rakastunut ja haluaisi jatkaa kanssasi).

Miksi kertoa jos se vain satuttaa? Ja tässä tapauksessa ei ole kyse mistään pettämisestä tms koska teidän suhde ei jatku.

Sitä minäkin mietin, että onko järkeä kiusata toista tahallaan vielä lisää, kun olen päätökseni tehnyt. Mutta toisaalta, jotenkin ajattelisin, että olisi hyvä kertoa, en osaa sanoa miksi. Näemme myös melkein päivittäin opiskelujen merkeissä, ja olen tottunut puhumaan asioista rehellisesti ja suoraan, myös hänen kanssaan seurustelumme aikana, mutta tällaista tilannetta ei ole tullut ennen.

Vaarallinen hän ei ole missään tapauksessa, me emme vain sopineet yhteen ja minä siis päätin suhteen. Sitä en pelkää.

Näinpä. Mutta aavistelen hankalia tilanteita, syyllistämistä, roikkumista ja suostuttelua olevan luvassa. Ja pahaa mieltä hänelle, ja hyvän kaverisuhteen menettäminen. Juuri, kun hän on päässyt jutusta yli. Huoh.

Mutta samalla tavalla se asian salaaminen, se, että teet jotain asian suhteen salassa, tulee teidän kaverisuhteen väliin. Se asia on silti aina vaan olemassa. Semmonen salaisuus vaikuttaa suhun itseesi paljon.

Juurikin näin, tätä minä mietinkin. Sitä en vielä tiedä, että kumpi on pienempi paha. Toisaalta kertominen satuttaa miestä, mutta salaaminen itseäni ja vaikuttaa varmasti ystävyyteeni puoleltani, tai eihän sitä voi tietää, mutta epäilen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos aiot pitää lapsen niin mielestäni sinulla on ehdoton velvollisuus kertoa asiasta isälle. Lapsi on kuitenkin puoliksi miehen. Halusit tai et.

Lue aloitus, ap ei ole pitämässä lasta. Kyse oli nyt siitä, että tuleeko hänen kertoa abortista exälleen.

Alkuperäinen kirjoittaja lukekaa:
Jos aiot pitää lapsen niin mielestäni sinulla on ehdoton velvollisuus kertoa asiasta isälle. Lapsi on kuitenkin puoliksi miehen. Halusit tai et.

Lue aloitus, ap ei ole pitämässä lasta. Kyse oli nyt siitä, että tuleeko hänen kertoa abortista exälleen.

Aha, no siinä tapauksessa en näe syytä kertoa jostakin joka ei koskaan tule olemaan yhtään mitään. Tosin itse en ko. tilanteessa aborttia tekisi.

Alkuperäinen kirjoittaja u:
Alkuperäinen kirjoittaja Virpi:
Alkuperäinen kirjoittaja Virpi:
Tee abortti..... Äläkä välitä noista kiihkoilijoista. Mitään ei saa tehdä tai olla tekemätä, nää on suomen pahimmat hyeenat!!!

No sinä se oletkin hienotunteinen etkä tuputa mitään..., paitsi nyt aborttia.[/quote

Hän varmaan itse päättää mitä tekee, mutta toi kertomus kyllä viittaa siihen, että aborttia ois jo valmiiks tekemässä, koska isän kanssa ei halua olla missään tekemisissä. Tuli olo et ois niin ku tukea hakemassa täältä... Tää on vaan mun mielipide: Abortti ei ole murha tuollaisissa tapauksissa niin ku ap:lla ehkäisy pettää!!!

No jos abortti ylipäänsä koskaan on murha niin se on silloin sitä aina. Mikä logiikka sinulla pelaa?

No jos selkeästi ei suhteesta ole lasta halunnut ja ehkäisy pettänyt miks ap;n pitäis väkisin lapsi pitää. Mun mielestä abortti on murha silloin kun huolimaton pissaliisa on jakanu itseään puolelle kylälle ja abortoi sikiön kun on liian nuori ja isää etsitään ilmakuvasta!!!. Ei alkiota!

Ei alkiovaiheessa aborttia tehdä, on se jo sikiö kun vihdoin on sinne kaavintaan päästy. Tai lääkkeelliseen. Ja jos murha on murha niin ei se siitä riipu onko äiti pissaliisa vai joku sivistyneempi murhaaja. Teko kai sen ratkaisee, ei tekijä.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
missä on isän oikeudet? voithan antaa sen lapsen sit sille jollet ite sitä haluu ja se haluis. surullista ettei isä voi vaikuttaa.. :(

Ajatuksena toki hieno, mutta realistisesti en usko tuon olevan toimiva vaihtoehto.

missä on isän oikeudet? voithan antaa sen lapsen sit sille jollet ite sitä haluu ja se haluis. surullista ettei isä voi vaikuttaa.. :(

Ajatuksena toki hieno, mutta realistisesti en usko tuon olevan toimiva vaihtoehto.

Saanko kysyä miksi? Sain nyt sen kuvan, että mies saattaisi halutakin sen lapsen. Miksi hän ei voisi sitä saada, kun sinä voit sen hänelle antaa, ilman että itsesi tarvitsee lapsesta huolehtia millään tavalla?

Alkuperäinen kirjoittaja kysyn vaan:

Saanko kysyä miksi? Sain nyt sen kuvan, että mies saattaisi halutakin sen lapsen. Miksi hän ei voisi sitä saada, kun sinä voit sen hänelle antaa, ilman että itsesi tarvitsee lapsesta huolehtia millään tavalla?

Katsos kun ap ajattelee monen muun itsekkään naisen tavoin, että kun minä en tätä vauvaa halua, sitä eivät muutkaan saa. Ja meneehän sitä toki timmi 25-vee kroppa pilalle "turhan takia"! Siinä vastaus kysymykseesi.

Alkuperäinen kirjoittaja Nainen isolla N:llä:
Alkuperäinen kirjoittaja kysyn vaan:

Katsos kun ap ajattelee monen muun itsekkään naisen tavoin, että kun minä en tätä vauvaa halua, sitä eivät muutkaan saa. Ja meneehän sitä toki timmi 25-vee kroppa pilalle "turhan takia"! Siinä vastaus kysymykseesi.

Noh, kun se kropan pilalle meneminen olisikin ainoa syy tässä tilanteessa. Itse asiassa, se nyt ei ole syy lainkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Alkuperäinen kirjoittaja new life:
Jos olet päättänyt murhata lapsen, ei ole mitään syytä piinata miestä kertomalla siitä hänelle. Jos pidät lapsen - tietysti pitää kertoa.

Siis sun mielestä äidillä on oikeus tappaa yhteinen lapsi isän siitä tietämättä.

Alkio on tiettyyn pisteeseen asti alkio, kunnes muuttuu sikiöksi n. 10 raskausviikolla.
Tappo? No ei nyt kuitenkaan.
Äidillä on oikeus tehdä abortti kysymättä mieheltä yhtään mitään. Näin se vain menee laissa.

Kuulehan, ap, ota nyt vastuu tapahtuneesta. Sinulla olisi varmasti hyvä mies lapselle isäksi ja itse olet jo sen ikäinen, että estettä äitiydelle ei ole. Monella ei ole asiat noin hyvin, varsinkin jos mies olisi valmis ottamaan lapsen vastaan kanssasi. Et ole enää pikkutyttö, ja lapsi voisi tuoda paljon hyvää elämääsi,mietip sitä. Et varmasti kadu kunhan saat nyytin syliisi. ja jos mies on hyvä eikä vaarallinen, kuten sain sen kuvan, että on hyvä ja rakastaisi sinua ja lasta, niin ihmettelen käytöstäsi.

Onko tämä nyt sitä emansipaatiota, jonka ansiosta naisen pitää/saa pistää tuloillaan olevat teuraalle ja nitistää miehet henkisesti, kaihtaa vastuuta ja ajatella vain itseään. Huh,mikä trendi.

todellakin pitäis kertoa lapsen isälle!!!! sehän on sen lapsi!! laissa on iso aukko kun isällä ei ole oikeutta saattaa OMAA lastaan maailmaan. lapsi saattaisi saada ihanan elämän isänsä (ja ehkä äitipuolen) kanssa, mutta sinä riistät sen häneltä itsekkyytesi tähden! koska tuntuu niin helpolta vetää "näkymätön" alas vessanpytystä! eriasia tietty on jos isäkään ei lasta halua.. mutta hänelle pitäisi ehdottomasti antaa mahdollisuus valita kuten naislla on!! ei se naisen ruumissa kasvaminen tee lapsesta yhtään enempää naisen omaisuutta!

Jos päädyt aborttiin jokatapauksessa niin älä kerro. Turhaan kiusaisit toista kun hänellä ei kuitenkaan ole oikeutta vaikuttaa asiaan, tosi ilkeää. Tottakai se jää sua vaivaamaan vaikket kerrokaan, mutta sun oma päätös ja siksi oikein että sä myös kannat siitä vastuun ja ne ikävät seuraukset.

Jos taas olet epävarma ja harkitset lapsen pitämistä ja olet valmis ottamaan myös miehen mielipiteen huomioon niin silloin ehdottomasti kannattaa kertoa. Samoin tietty jos päädyt pitämään lapsen. Siihenkin olisi ilmeisen hyvät edellytykset kun teillä on noin hyvät välit.

Kummallista miten kevyesti monet suhtautuvat aborttiin. Vaikka olen itse melkein 50v. mies, olisin valmis ottamaan vaikka vieraan lapsen itselleni kasvatettavaksi jos vaihtoehtona on, että lapsi ei muuten saa elää.

Alkuperäinen kirjoittaja new life:

Kummallista miten kevyesti monet suhtautuvat aborttiin. Vaikka olen itse melkein 50v. mies, olisin valmis ottamaan vaikka vieraan lapsen itselleni kasvatettavaksi jos vaihtoehtona on, että lapsi ei muuten saa elää.

Kun se ei vielä ole lapsi vaan vasta alkio tai sikiö josta voi kehittyä lapsi. Ne on eri juttuja.

Vai ootko oikeasti sitä mieltä että ihan sama onko raskaus viikolla 8 vai 40? Mulla on ollut kolme keskenmenoa alle rv12 ja vaikka ne sattuivat niin ne on ihan eriluokan juttuja kun se ku serkun vauva kuoli rv 40 kohtukuoleman. En voisi mennä vertaamaan omia keskenmenojani hänen kokemukseensa, enkä myöskään vertaa alkuraskauden aborttia lapsen tappamiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
ei se naisen ruumissa kasvaminen tee lapsesta yhtään enempää naisen omaisuutta!

naisen ruumis on naisen omaisuutta ja naisella tulee olla valta päättää omasta ruumiistaan.

Toki omastaan, mutta entä lapsen?
Nainen voisi sitten myös hoitaa asia niin, että raskaus ei ole mahdollinen...

Tosi ristiriitaisia juttuja saa täälläkin lukea usein.

Jos nainen ei halua lasta hän voi itse päättää abortista meihen tietämättä..

Mutta jos nainen haluaa lapsen ja mies ei niin huudetaan, että laita se retku vastuuseen ja maksamaan.

Yhteistyössä