Nyt on hyvät neuvot kalliit.Lapsen silmätulehdus.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja avuton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

avuton

Vieras
Kertokaa hyvät vinkit miten saan 2,5 vuotiaalle laitettua silmätipat niin että niitä osuis silmäänkin?Apuvoimia mulla ei ole saatavilla,siis ketään joka pitäisi lasta kiinni tippojen laiton ajan.
Nyt tuosta lääkitsemisestä tulee vain lapselle hysteeriset raivarit ja tipat on kaikkialla muualla kuin silmissä.Jos ei muuten onnistu niin alan laittaa ne silloin kun nukkuu.

Istu lattialle, lapsi jalkojen väliin makaamaan ja omat jalat lapsen olkapäiden yli. Pidät jaloilla lasta ja lapsen päätä paikoillaan ja koitat pärjätä kahdella kädellä.

Tipat on hankala laittaa ja menevät helposti kyynelten mukana pois. Salva ois ollut parempi.
Mutta jaloilla sellainen lootus asento ja suljen siten lapsen jalat, toisella kädellä ja käsivarrella lukitsen kädet ja vapaalla laitan salvan. Samalla yrittäen saada toisen käden sormista apua silmän levitykseen / aukaisuun.

Kertokaa hyvät vinkit miten saan 2,5 vuotiaalle laitettua silmätipat niin että niitä osuis silmäänkin?Apuvoimia mulla ei ole saatavilla,siis ketään joka pitäisi lasta kiinni tippojen laiton ajan.
Nyt tuosta lääkitsemisestä tulee vain lapselle hysteeriset raivarit ja tipat on kaikkialla muualla kuin silmissä.Jos ei muuten onnistu niin alan laittaa ne silloin kun nukkuu.
Niin kauhealta kuin kuullostaakin niin menen hajareisin lapsen päälle niin että saan hänen kädet lukittua ja sitten "väkisin" tipat silmiin. Lääkkeet on vaan laitettava ja js kukaan ei pääse auttamaan niin ei siinä kauheasti vaihtoehtoja ole.

Olen laittanut tipat niin että lapsen lattialle selälleen makaamaan, menny istumaan päälle sillai että omat jalat pitää lapsen käden paikoillaan ja polvet pitää päätä.. sitten vedän sormien välissä luomia auki, joskus vain alaluomea ja tipautan tipan sinne alaluomen sisäpuolelle /silmään, riippuu mihin osuu ja miten riehuu... Ei kuulosta kivalle mutta näin ole saanut vastustavalle 2.5 v:lle ja 4 v:lle menemään..

[QUOTE="suski";22120590]Istu lattialle, lapsi jalkojen väliin makaamaan ja omat jalat lapsen olkapäiden yli. Pidät jaloilla lasta ja lapsen päätä paikoillaan ja koitat pärjätä kahdella kädellä.[/QUOTE]

Näin mä oon tehny vaikkakin luomet saa puristettua kiinni ja kyynelneste tuppaa huuhtomaan. Mulle on pantu nukkuvana ja sitäkin harrastan.

[QUOTE="miuu";22120608]vahinko lienee jo tapahtunut, mutta kuuntelisiko lapsi lahjontaa? ainakin vähemmällä rimpuamisella, jos saa palkkion..?[/QUOTE]

Meil ei auta lahjonta tai lupaukset. Lapsi kun ei suostu niin väkisin pakko. Ei huoli mitään palkkiota ja kertakaikkiaan vastustaa lääkitsemistä.

makaavan lapsen silmäkulmaan tippa ja sitten käsken katsoa jotain, joka on siellä pään takapuolella. Kun se silmä on yleensä kiinni siinä tipautusvaiheessa, niin sit siihen silmäkulmaan muutaman tipan "lammikko", joka toivon mukaan menee sinne silmään kun lapsi aukaisee silmänsä. db Mutta helppoahan se ei ole..

Täältähän tuli hyviä vinkkejä! :) Ihan ensimmäisenä koitin lahjontaa,mutta ei toiminut.Oon yrittäny laittaa niin että lapsi on sylissä makuullaan mut ei siitä mitään tullut.
Mut eiköhän ne tipat osu seuraavalla yrittämällä silmiinkin,kiitokset!
Ja onhan mulla vielä se viimeinen oljenkorsi käytettävänä,eli nukkuvalle lapselle laitan sit..

[QUOTE="palma";22120748]Meillä ainakin lapsi pusertaa silmät niin tiukasti kiinni, ettei alaluomea saisi kaivettua esiin millään. Hyvä jos kaksi aikuista saa suunnilleen silmän suuntaan tipat laitettua.[/QUOTE]

Sitten on sama olla laittamatta koko tippoja... Kyllä lapsi rauhoituu, jos aikuinen hallitsee tilanteen. Eli olkaa itse rauhallisia, jutelkaa lapsen kanssa etukäteen asiasta ja sen tärkeydestä. Onhan lapsi pieni, mutta pitäisi onnistua kuitenkin.

[QUOTE="suski";22120590]Istu lattialle, lapsi jalkojen väliin makaamaan ja omat jalat lapsen olkapäiden yli. Pidät jaloilla lasta ja lapsen päätä paikoillaan ja koitat pärjätä kahdella kädellä.[/QUOTE]

Näin meilläkin, ihan suoraan sen takia että lapsi ei rimpuillut eikä estellyt mutta silmät puristuivat kiinni automaattisesti. Tuolla tavalla sain laitettua tipan silmään. Mä muuten epäilen että jos otat alaripsistä kiinni ja vedät niin kyllä siihen tipan mentävä aukko jää vaikka yläluomea yrittäisi painaa hulluna kiinni.

Toi nukkuvana laittaminen on vähän riskaabelia, jos lapsi herää ja saa kammon siitä että salaa yritetään tehdä hälle jotakin. Mieluummin reilusti vaikka väkisin. Eihän verikokeitakaan oteta nukkuvalta.

mulla sujui heti kun lupasin että lapsi saa tipat itsellensä leikkiin. Ja pehmot saivatkin meillä monet tipat. Multa tultiin PYYTÄMÄÄN lisää tippoja... Oli erillispakattuja.

Eka kierros oli toivoton.

Toi kuulostaa myös hyvältä. Ja sitten kannattaa oikeasti kokeilla yksi tippa omaan silmään että tietää miltä se tuntuu jos ei ole koskaan joutunut sellaisia itse käyttämään.