Nyt on Keittis seonnut :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Keittiönoita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
luterilainen :laugh:
en tunnusta mitään oppia enkä uskontoa.
enkä tykkää loisista :whistle:
Sillä mä sulle ton lauseen laitoinkin :D Mutta varmaan ymmärrät myös mun pointin: mitään en täältä mukaani saa. Joten mun on järkevämpää rahoittaa aikuisten lasteni elämää nyt kuin säästää jonnekin jemaan sitä päivää varten, kun potkaisen tyjää ja verottaja pääsee osingolle. Uskoisin, että Tytsin vanhemmat ajattelevat aika samalla tavalla. Sitäpaitsi....80 v isäni toi mulle eilen 1000 dollaria, jotta voin ostaa sillä kotiini jotain kivaa...vaikka ne himoitsemani Elvis vessanpöntönkannet :D

Alkuperäinen kirjoittaja tytsi-89:
Mä olen kohta 21v eikä mun vanhemmat ole musta vielä eroon päässeet. :D Asun yhä lapsuudenkodissani ja he toistaiseksi elättävät mut. =) Tuli tuosta mieleen, kun sanoit, että junnu on jo täysi-ikäinen.

mikä tuossa hymyilyttää. ite en kehtais ikinä tunnustaa jos olisin samassa tilanteessa :o

En häpeä ollenkaan. =) Vanhempani tukevat mielellään minua opiskeluaikoinani. Säästän rahaa tulevaisuutta varten. :)

säästät toisten kustannuksella vielä lisäks. et nyt ymmärtäny mistä puhun

|O |O

Ja se häiritsee sinua syystä että...? :D Vanhempani eivät ikinä haluaisi minun maksavan esim. "vuokraa" tms. :) Riittää, kun maksan osan omista menoistani. Jos en säästäisi jo tulevaisuutta varten, he avustaisivat minua joka tapauksessa sitten, kun muutan pois kotoa. Silti osaan käyttää rahaa järkevästi ja säästää (maksoin itse autokoulun ja mulla on säästössä kesätyörahoja ym. pitkältä ajalta). Töitä olen tehnyt 14-vuotiaasta asti lomilla. Vanhempani eivät ajattele niin, että olisi väärin auttaa aikuisia lapsia rahallisesti. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mä en oikein tiedä. Joku viidenkympin villitys varmaan. Ja VAPAUS :D Olen torstaina lähdössä taas Floridaan vajaaksi kahdeksi viikoksi ja eilen tajusin, että mun ei ole mikään pakko tulla sieltä koskaan pois. Sain kuopuksenkin muutama kuukausi sitten täysi-ikäiseksi, esikoinen hurahti jo Meksikoon ja lähtee kesäkuussa sinne takaisin ilman paluulippua. Floridasta olisi aika lyhyt matka Meksikoon. Perhana...ties mikä Pedro, Juan Carlos tai Santsopantsa mua tulee Floridassa vastaan ja sitten Keittistä viedään :D

mäkin tässä kuvittelen lähteväni reissuun torstaina, mutta en ole poissa kuin muutaman päivän, ja mun on kyllä pakko tulla pois, ihan varmasti...ja toisaalta aina se kiva on ollut kotiin palata reissulta :)

mikä tuossa hymyilyttää. ite en kehtais ikinä tunnustaa jos olisin samassa tilanteessa :o
Ei tarvii olla niin luterilainen....otsasi hiessä on sinun leipäsi ansaittava vai miten se nyt meni....esikoinen lähtee kesäkuussa Meksikoon ja mä jo laitoin verkkopankkiin joka kuun 25 päivä tietyn summan siihen asti, että neitiä kiinnostaa palata takaisin Suomeen. Euroakaan en aikanaan täältä seuraavaan elämääni mukaani saa, joten mieluummin rahoitan nyt lasteni elämää :)

Missä vaiheessa muuttuu loiseksi? 18-vuotiaana? :D

Sillä mä sulle ton lauseen laitoinkin :D Mutta varmaan ymmärrät myös mun pointin: mitään en täältä mukaani saa. Joten mun on järkevämpää rahoittaa aikuisten lasteni elämää nyt kuin säästää jonnekin jemaan sitä päivää varten, kun potkaisen tyjää ja verottaja pääsee osingolle. Uskoisin, että Tytsin vanhemmat ajattelevat aika samalla tavalla. Sitäpaitsi....80 v isäni toi mulle eilen 1000 dollaria, jotta voin ostaa sillä kotiini jotain kivaa...vaikka ne himoitsemani Elvis vessanpöntönkannet :D

ymmärrän ihan hyvin. eikä mun juttuja kannata ihan niin tosissaan aina ottaa täällä palstalla

;)

Elvis vessanpöntönkannet ?? :D

Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:
Mä olen kohta 21v eikä mun vanhemmat ole musta vielä eroon päässeet. :D Asun yhä lapsuudenkodissani ja he toistaiseksi elättävät mut. =) Tuli tuosta mieleen, kun sanoit, että junnu on jo täysi-ikäinen.

En häpeä ollenkaan. =) Vanhempani tukevat mielellään minua opiskeluaikoinani. Säästän rahaa tulevaisuutta varten. :)

Et siis osaisi säästää jos asuisit omassa taloudessa?

Ai miksen osaisi? :)

epäilen vahvasti ettet osais omaa taloutta pyörittää.

No tarvitseeko osatakaan, ennen kuin olen muuttanut pois kotoa? :) Ei se talouden pyörittäminen mitään avaruustiedettä ole.

Ei tarvii olla niin luterilainen....otsasi hiessä on sinun leipäsi ansaittava vai miten se nyt meni....esikoinen lähtee kesäkuussa Meksikoon ja mä jo laitoin verkkopankkiin joka kuun 25 päivä tietyn summan siihen asti, että neitiä kiinnostaa palata takaisin Suomeen. Euroakaan en aikanaan täältä seuraavaan elämääni mukaani saa, joten mieluummin rahoitan nyt lasteni elämää :)

siinä vaiheessa kun elää toisten varoilla vaikka omillakin tulis toimeen.

Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:

Et siis osaisi säästää jos asuisit omassa taloudessa?

Ai miksen osaisi? :)

epäilen vahvasti ettet osais omaa taloutta pyörittää.

No tarvitseeko osatakaan, ennen kuin olen muuttanut pois kotoa? :) Ei se talouden pyörittäminen mitään avaruustiedettä ole.

saatat vielä yllättyä

siinä vaiheessa kun elää toisten varoilla vaikka omillakin tulis toimeen.

Miten mä 120 euron opintotuella tulen omillani toimeen? =) Tolla logiikalla mun olisi pitänyt siis elättää itseni jo noin 16-vuotiaana, kun tein töitä.

Nääh, ihan hienoa se on, jos vanhemmat antaa opiskelevan lapsensa kotona asua, ja rahoittavat vielä hänen elämänsä samoin kuin lapsena. Käsittääkseni opiskelija ei hirveesti tienaa kotona asuessaan, jos ei töitä ole. Ja miks tehdä töitä, kun voi keskittyä vanhempien luvalla pelkästään opiskeluun?

Alkuperäinen kirjoittaja Sirkkeli:
Nääh, ihan hienoa se on, jos vanhemmat antaa opiskelevan lapsensa kotona asua, ja rahoittavat vielä hänen elämänsä samoin kuin lapsena. Käsittääkseni opiskelija ei hirveesti tienaa kotona asuessaan, jos ei töitä ole. Ja miks tehdä töitä, kun voi keskittyä vanhempien luvalla pelkästään opiskeluun?

Näinpä. Kateelliset ja katkerat ne yleensä räkyttää. :D Meillä on kyllä opiskeluista 4 kuukauden kesäloma, jolloin menen tietysti töihin enkä laiskottele kotona. Ja koska en joudu elättämään itseäni, voin tehdä pienipalkkaistakin työtä. Hoidan noin kolme kuukautta 10kk ja 7v ikäisiä serkkujani. :heart:

ymmärrän ihan hyvin. eikä mun juttuja kannata ihan niin tosissaan aina ottaa täällä palstalla

;)
Eikä aina munkaan, Mutta siinä olen tosissani, että mieluummin jaan nyt tienaamiani rahoja pois kuin kerään ne jonnekin säästöön, mistä verottaja suuri karvainen koura ojossa tulee nappaamaan sievoisen osan. Ja tunnen paljon ikäisiäni ja iäistäni vanhempia, joilla on sama ajatustapa. Hittoako sillä perinnöllä tekee joskus viidenkympin ja kuoleman välillä? Nuorena rahaa tarvitsee eniten.

Mulla muuten lapset OSAA käyttää tienaamansa rahan ja säästääkin siitä. Kyse ei ole siitä, että lapseni uskoisivat mun aina maksavan Porchet ja helikopterit. Mutta jos ja kun mä HALUAN kustantaa jotain niille, niin silloin sen teen.

Meillä mutsi kans jakelee rahojaan lapsilleen vaikka väkisin. miten monesti olen kieltäytynyt ottamasta häneltä rahaa, kun esim.käyn auttamassa jossain asiassa. Ajattelee just samalla tavalla kuin sinä keittis :)

Musta ei Keittis taidakaan tulla sun miniää. :whistle: Mulla on nimittäin piakkoin treffit. ;)
MITÄ?!?!? Ja mä kun luotin suhun :'( :'( :'(

:D Älä vielä sure, noi treffit voi mennä huonostikin. :D Mun elämäni ensimmäiset rehvit! Erään sellaisen miehen kanssa, joka kirjoittaa kirjaa (olen itsekin kirjoittanut ja olen hulluna miehiin, jotka kirjoittaa hyvin ;)) ja kunnioittaa periaatteitani. :heart: Melkein liian hyvää ollakseen totta. Pidä peukkuja! :D

:D Älä vielä sure, noi treffit voi mennä huonostikin. :D Mun elämäni ensimmäiset rehvit! Erään sellaisen miehen kanssa, joka kirjoittaa kirjaa (olen itsekin kirjoittanut ja olen hulluna miehiin, jotka kirjoittaa hyvin ;)) ja kunnioittaa periaatteitani. :heart: Melkein liian hyvää ollakseen totta. Pidä peukkuja! :D
Pidän mä peukkuja :) Mutta et haluais tota kuopusta esiliinaksi? :saint:

Pidän mä peukkuja :) Mutta et haluais tota kuopusta esiliinaksi? :saint:

:D En mä tarvitse esiliinaa, kun olen niin kiltti ja siveä tyttö. :saint: Seurusteleeko junnu muuten? :D

Uusimmat

Yhteistyössä